Herfst en winterweer

Dus we mogen in de komende 2 weken een daling van de temperatuur verwachten? Zodat we rond de 5 graden uitkomen eind november?

dat is wel erg veel weg...maar de komende dagen gaan we eerst naar beneden (morgen maar 7 graden), daarna weer omhoog naar 10 graden. Richting volgende weel do/vrij weer een daling van temperatuur...6-8 graden...

Morgen regen, hagel en onweersbuien, de koudere lucht die dat gaat brengen ligt actueel nu (22.00 uur) van Denemarken naar Schotland en die koudere lucht komt morgenochtend Nederland binnen.

Hoop zo op een strenge winter met weer eens flink wat sneeuw. Goed om te horen dat we al op de goede weg zijn dan.

Het zou slecht weer worden maar hier in west Brabant schijnt de zon hoor, lekker weertje
Is te koud voor de buien om Brabant te bereiken, de temperatuur boven land. Boven zee zitten de buien maar 20 km landinwaarts sterven ze uit..

Alhoewel het af en toe echt pik zwart werd vandaag, maar heel af en toe een flinke bui gehad van maximaal 2 minuten. Vreemd weer was het

Donderdag even in de gaten houden. Er lijken kansen te zijn op storm en ook kansen op sneeuw. Zijn nog wel een hoop onzekerheden.

Eddy.

Mag van mij ook nog wel even flink koud worden met daarbij hoorden sneeuw buien.

Nou de enige vooruitzichten voor deze week zijn 90% kans op regen met temperaturen van 3 of 4, de herfst is er niets bij :sad:

Ik kan tegenwoordig ook wat betere vooruitzichten inzien vanwege de gladheidsbestrijding die ik doe. Nu geeft hij voor aanstaande woensdag tussen 7.00 en 10.00 heel even natte sneeuw aan bij 2 graden dus dat zal gewoon regen worden. Blijft de hele week wel slecht weer zeg...

Een speldenprik voor een klein weekje, misschien zelfs maar 3 dagen las ik. Wel even flink onder nul met kans op -5 tot -10 in het oosten. We gaan het meemaken.

Dat bericht is waarschijnlijk van de pluim van gister avond. Als het Europese model vanavond mee gaat met het Amerikaanse zoals hierboven gepost, dan wordt het wat meer dan een spelden prik.

Laten we het hopen voor de winter liefhebbers.

Zou leuk zijn om weer is te kunnen schaatsen op natuurijs :)Gezien de voorspellingen sluit ik niks uit.

Zou leuk zijn om weer is te kunnen schaatsen op natuurijs :)Gezien de voorspellingen sluit ik niks uit.

Daar hoop ik ook enorm op ja! Elfstedentocht zal het niet worden maar een ondiep meer of ondergelopen weilandje gaat misschien wel lukken volgend weekend.

Wat een paar prachtige winterdagen hebben we gehad. Temperaturen rond het vriespunt, heldere lucht en een heerlijk zonnetje. Vanmiddag maar een flink stuk gaan wandelen om een aantal schaatsplekken te bekijken. Het ijs was op een aantal plekken toch wel al enkele centimeters dik. Helaas schoot vanmiddag de temperatuur omhoog en daarmee kwam ook een einde aan de hoop om dit jaar weer op natuurijs te staan. Wel nog een paar mooie foto's kunnen maken van de omgeving.

20180208_115250.jpg

20180208_115938.jpg

De lente staat voor de deur, maar het lijkt er op dat we nog met behoorlijk winterweer te maken krijgen.

Hier de pluim:
20180219_235655.png

Een aantal kaarten uit deze run:
20180219_235414.png
20180219_235456.png
20180219_235526.png
20180219_235556.png

Dit ziet er erg indrukwekkend uit. Volgens mij is dit bijzonder en niet alleen omdat het in deze periode is.

Iemand die er meer kijk op heeft dan mij en er nog meer over kwijt wil en kan? Ik vindt het erg interessant.

Hier ook nog de schaats pluim:
20180219_235622.png

Back
Bovenaan