Hengevelde: 15-09-2007

Cakey

VWC lid
Misschien wat kortdag, maar hier ff de info over de show vanavond in Hengevelde:

HENGEVELDE - Het is nog lang geen Oud en Nieuw, maar in Hengevelde is morgen een groots vuurwerkspektakel. Dit festijn is tot stand gekomen door een aantal mannen uit de omgeving in samenwerking met Dream Fireworks in Glanerbrug. Dit bedrijf won het grote vuurwerkfestival in Scheveningen dit jaar met vlag en wimpel. Het vuurwerk begint om 22.00 uur en duurt achttien minuten. De beste plek om het spektakel te aanschouwen is de Oude Haaksbergerweg in Hengevelde (weg richting Diepenheim), in het weiland tegenover hoveniersbedrijf Geerdink. De Diepenheimsestraat zal deels afgesloten worden. Aanrijden via de Needsestraat is de beste optie.

Het schijnt dat er rond de 1400 shells worden geschoten, maar daar is nogal onduidelijkheid over. Wel schieten ze t/m 6 inch, wat erg fijn is natuurlijk :bye:

Misschien tot vanavond :cool:

Uit onze kalender:

De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk op 15 september 2007 in de weilanden gelegen in de hoek Needsestraat en de Oude Haaksbergseweg te Hengevelde, gemeente Hof van Twente. Het tijdstip van afsteken op 15 september 2007 ligt tussen 22.00 en 23.30 uur

Dream Fireworks schiet de show

Veel plezier voor diegenen die gaan vanavond.

:bye:

Nou het was lastig te vinden, maar uiteindelijk samen met nog meer freaks de plek gevonden.

Ik vond de show een beetje tegenvallen. 1400 shells met een max. kaliber klopte wel, maar vond er veel kleinere kalibers tussen zitten. Dat vond ik wel jammer. Verder zaten er wel leuke, en speciale effecten bij. De finale was ook goed. Over het algemeen een goede show, maar ik had door de verhalen vooraf wel wat meer van verwacht.

Verder was de taart van Peter erg lekker. Jammer dat de taart een beetje plat was.:P

Ik heb gefilmd met een camera van een vriend, en zal het filmpje z.s.m. uploaden.

Ik vond zelf dat er absoluut geen 1400 shells waren geschoten. Ze stonden er misschien wel, maar ze zijn absoluut niet geschoten. Show duurde nog geen 15 minuten, maar er kwamen zeer zeker enkele kwaliteitsbommen langs. Ik zag weco en de rest jorge? Die heerlijke finale cake (weco?) met eerst fluiters en knalfinale is zeker voor herhaling vatbaar!
Al met al veel goud gezien, mooie mines (ook goud). En kwaliteitsbommen. Als de show nog iets langer had geduurd kwam deze in mijn top 5.

De fotos zullen spoedig volgen.
En Peter de taart was goed te smaken! Was een gezellig avond.

dat meen jij toch niet echt he lev he? dat jij dit een mooie show vond,en over bommen gesprokken mooie bommen? nou die waren op een hand te tellen:)

zeeer onder de maat,en 1400 shells,als het er 300 waren,mochten we de handen dichtknijpen!

show op vullen met kleine MATIGE blokjes,zo kan ik het ook op vullen:)

dat meen jij toch niet echt he lev he? dat jij dit een mooie show vond,en over bommen gesprokken mooie bommen? nou die waren op een hand te tellen:)

zeeer onder de maat,en 1400 shells,als het er 300 waren,mochten we de handen dichtknijpen!

Vreemd dat het in jou opzicht een slechte show was als lev he er zo over te spreken is,,,
Misschien vergelijk jij deze show met een heel ander kaliber show in een ander land in dat geval zou dat dit misschien kunnen verklaren....

En lev he was het toevallig een blok met eerst snel een aantal salvo's en daarna een knalsalvo...?

Juistem Fakkeltje. Het was meer een vuurwerk in plaats van een show. Echt jammer dat men eerst verkondigt 1400 shells te schieten in 15 minuten tijd, en dan dit voorgeschotelt krijgen. Misschien dat Frits hiervoor een verklaring heeft.
De afstand was ook te groot voor de flowerbeds die de boel moest opvullen. Vaak links en rechts een effect maar in het midden weinig tot niks.

Enkele foto's:

hardix_bezoek_058-border.jpg

hardix_bezoek_057-border.jpg

hardix_bezoek_050-border.jpg

hardix_bezoek_040-border.jpg

hardix_bezoek_034-border.jpg

zeer mooi soort palm:
hardix_bezoek_029-border.jpg

Weco multisalute?
hardix_bezoek_026-border.jpg

hardix_bezoek_023-border.jpg

En het hele zooitje ongeregeld:
hardix_bezoek_082-border.jpg

meer mooie foto's zijn in mijn album te vinden:
http://www.utbunkertje.nl/foto/showgallery.php?cat=508

Grtz Lev-he

Nou effe mijn verslagje, ik was die dag jarig en ik zag toen ik opstond dat we te maken hadden met een mooie stralende dag, de zon scheen en het was lekker weer, maar toen éénmaal aangekomen was het niet zo lekker warm meer, nee tegenovergestelde, het was gewoon fris (koud is een groot woord).
Helaas ging ons de heenweg niet makkelijk af, we konden het niet zo snel meer vinden, maar toch aangekomen en éénmaal de show gezien zagen we al snel dat er geen scenario te vinden was.
Het was meer een show van pompen en pompen, ook ik ben het ermee eens dat dit lange na geen opgelegde 1140 bommen waren (waar eerst 1400 bommen waren opgegeven zei Poziloc op FPM dat het geen 1400 maar 1140 bommen waren).

Maar de after party was wat gezelliger aangezien ik drijfnatte poten had doordat het weiland zo nat was van de dauw.
Na de show spraken we af bij de auto van Lev-he waar de stukken taart uitgedeelt werden, maar niet alleen dat, er was ook cola bij de hand.
Ik heb veel bekende maar ook nieuwe gezichten gezien.
Ik heb fakkel en de kameraad nog effe snel gesproken en fakkel gaf al aan dat hij het een slechte show vond, opzich zaten er een paar goeie bommen bij maar helaas ook bommen waarvan ik toch effe ergens anders aan dacht en zoals eerder gezegd geen scenario en weinig thema's te bekennen.
Bommen die ik voorbij zag komen waren de golden spider with green flashing pistil van Weco, de blue peony with palm pistil, en nog wat wave en kamuro bommen en crosette bommen meen ik.

Het was erg gezellig waarna ons op zo'n 10 meter afstand een soort salute op het grasveld gegooit werdt, wie de dader was weten we nog steeds nie maar het knalde lekker.:D
Ik keek er zelf een beetje raar van op omdat ik net een stuk taart weggooide, dacht even aan een explosieve taart:p

Ik zag dat de groepsfoto er ook staat, en de foto's van Lev-he zijn echt goed gelukt, daar was deze show goed geschikt voor, het was meer een goede fotografische show.

Het was weer erg gezellig met de dosis humor met ons allen, er waren niet alleen freaks maar ook vrienden van me meegeweest naar de show, het was ook erg gaaf om iedereen weer te zien, en bedankt voor de felicitaties.:D

Oja op de groepsfoto ben ik die gevaarlijke kerel met die bruine lerenjas aan met dat zwarte overhemd.:D:p
Hahah gevaarlijk nie maar wel goed gek:bonk:

Nee zonder gekheid het was echt een geslaagde dag zoals Lev-he al zei, en thnx Jeroen13,7 dat de taart gesmaakt heeft, en de rest ook die em lekker vond.:D
Gehehe Erik weer eens door de bocht, ik met mijn aasgierkom:P

Helaas kwam het afscheidt en gingen we allen huiswaarts, maar er komen meer van zulke avonden, dat zeker.:bye:

Mooie foto,s Lev-He. Bedankt.
Welke prominenten staan er op de foto? Ik herken alleen Tommy-Gun.

Links naar rechts;

Kameraad of bekende van Jeroen13,7(naam is me effe ontschoten), 3 kameraden van mij die mee waren geweest (Kevin (helaas nie goed te zien), Danny en Mitchel), Tommy-gun (erik), Jeroen13,7 , ik (peter), lev-he ( andere peter).

Lekker showtje! Oerendhard, Horsebrand, Boemboemmarty en ik waren in de buurt, we hadden een museum meeting, vandaar.. Die lampionnen of parachute's sprongen er echt uit, geweldig effect! Verder nog meer mooei dingen gezien, maar of er 1400 shell's geschoten waren??? Verder prima showtje, met als toegift een rotje op het weiland.. :wink:

Dat blok was de masterblaster van Beko/vulcan. Die is idd lekker te noemen, maar stond hier niet in de finale, tenminste!!?? Wel gezien hoor.

Verder voor de rest, was het een gigantische *****n show en leek er van alles mis te gaan wat er ook maar mis kan gaan. Zolas hier ook al reeds gezeg, dit was geen show, er was wel een scenario alleen liep die volledig de mist in.

De aangekondigde 1400 shells, zijn zeker in het dauwe gras verdwenen.
Best een aantal leuke efecten gezien hoor, daar niet van. Verder hoor ik mensen over budgetten praten, nou denk dat het budget er best was, anders praat je in intentie niet over 1400 bommen. En ook al heb je een laag budget, dan valt er nog wel wat van de maken. Dit was de eerste echte miskleun, van dit over het algemeen toch best wel goed schietende bedrijf. Shit can happen, wie weet wordt de andere 70% net al in Emmerich wel opnieuw geschoten:)

Ik vond zelf dat er absoluut geen 1400 shells waren geschoten. Ze stonden er misschien wel, maar ze zijn absoluut niet geschoten. Show duurde nog geen 15 minuten, maar er kwamen zeer zeker enkele kwaliteitsbommen langs. Ik zag weco en de rest jorge? Die heerlijke finale cake (weco?) met eerst fluiters en knalfinale is zeker voor herhaling vatbaar!
Al met al veel goud gezien, mooie mines (ook goud). En kwaliteitsbommen. Als de show nog iets langer had geduurd kwam deze in mijn top 5.

De fotos zullen spoedig volgen.
En Peter de taart was goed te smaken! Was een gezellig avond.

Ook ik was bij deze show aanwezig. Ik stond aan de rechter kant van die felle lampen. Mijn mening over de show.
Ik ging er heen met het gevoel om een top show te gaan bekijken. Maar helaas, ik werd iets teleur gesteld. Zoals peter al aan geefd zijn er niet het aantal shelles geschoten als gezegd werd, ook dit viel mij op. Er zaten zeker wel leuke stukken in de show, met soms mooie bommen. Ook de finale vond ik goed, lekker geschoten.

Back
Bovenaan