Hengeloër leverde 300 nitraatbommen aan 15-jarige.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hengeloër leverde 300 nitraatbommen aan 15-jarige.

Hengeloër Christiaan R. (24) moet 20 uur voor straf werken, omdat hij 300 nitraatbommen aan een jongen (15) leverde.

De knaap stak het professionele vuurwerk medio november 2017 bij school af. Na de dreun is hij aangehouden. De leerling noemde R. als leverancier. De jongen kende hem van zijn bijbaantje als pizzabezorger. R. werd door politierechter Liesbeth Venekatte veroordeeld tot de geëiste taakstraf. R.'s advocaat Thijs Geerdink vond een waarschuwing afdoende. R. kocht vijftien pakjes met twintig bommen van stadgenoot Rick G. (22). De strafzaak tegen hem is uitgesteld.

https://www.tubantia.nl/hengelo/hengeloer-leverde-300-nitraatbommen-aan-15-jarige~a90dc5cf/

Inderdaad, en wel meer woorden dat ik denk: 'huuuh?'. Ik bedoel: Wie zegt er tegenwoordig nog knaap?

Ze naaien elkaar er wel lekker bij in Hengelo trouwens :p

Dat is op zich niet zo vreemd. Als je als 15 jarige nog nooit met de politie in aanraking bent geweest en je wordt door een grote besnorde rechercheur onder druk gezet, dan loop het je wel dun door de broek, en vertel je alles :cry:

Vind het wel leuk, een knaap haha.
Maar eigen schuld dikke bult voor het joch, moet je maar niet bij je school gaan stoken. Ook in NL zijn er genoeg plekken waar je rustig een paar nitraatjes kan stoken, maar je moet het niet gek vinden als je gepakt wordt als je dat midden in de stad doet.

Ach, 300 nitraten. 20 in een pakje. Dus 15 pakjes. En dan 20 uur werkstraf. Je kan het slechter treffen. Dit zit nog onder de 1,5 uur per pakje

Ik denk dat ik vannacht, met de wetenschap dat dit gevaarlijke vuurwerk niet meer in omloop is, heel erg goed zal slapen :confused:

Back
Bovenaan