Hema stopt met knetterbal-vuurwerk om plastic afval

Prima toch, genoeg alternatieve producten die minder milieubelastend zijn en net zo veel plezier brengen.

Het idee erachter snap ik zeker. En daar ben ik ook voorstander van. Maar ze moeten niet gaan door draven om alles te gaan verbieden met deze reden.

Jij snapt het niet of wilt het niet snappen. Niet alles leidt tot een "ban", hysterie aldoor. Voor veel van jouw genoemde dingen zijn oplossingen, de techniek en chemie staan niet stil ofzo. Wat heb je aan je paar uurtjes vuurwerkplezier als je je hele planeet naar de kloten helpt met die troep van ons? Geen jotem. Welkom op deze planeet. Je hebt meer verantwoordelijkheden dan je eigen plezier.

En wie ruimt die plastic dopjes op?! Jij en ik bijvoorbeeld?! Of niet soms?

Met zo'n mening moet je geen vuurwerk afsteken. Vuurwerk is slecht voor het milieu. Onzichtbare vervuiling is er ook zoals al die metalen. En dat er alternatieven komen is wel goed alleen de manier waarop niet. De vuurwerkverkopers zelf moeten hier mee aankomen.

Het idee erachter snap ik zeker. En daar ben ik ook voorstander van. Maar ze moeten niet gaan door draven om alles te gaan verbieden met deze reden.

Precies maar dat gaat wel gebeuren, vele zijn er blind voor. Maar als er iedere keer word gezegd goed besluit of wat boeit mijn het gaat het met een rap tempo naar minder vuurwerk. Het begon bij de babypijltjes, daarna de romeinse kaarsen, nu het cat 1 vuurwerk langzaam, volgend jaar de vuurpijlen, Singleshots, catf3 en het knalvuurwerk, dan zijn er alleen nog cakes en boxen en ook die gaan er dan aan geloven. Zo werkt nederland naar een vuurwerkverbod.

Prima besluit, wel jammer dat het per direct is ingevoerd en bij mij bij de Hema gelijk de doosjes met lossen Knetterballen zijn verdwenen, was net zo fijn stookvoer

Prima, inderdaad onnodig plastic afval.

Maaaar...
Hema verkoopt praktisch alleen maar plastic, en als het geen plastic is zit er wel een plasticje omheen.
Ook de tasjes van hema zijn hartstikke van plastic.

Dus het is ook gewoon goedkoop scoren. Het plastic probleem ligt heel ergens anders.

Prima toch? Mijn kids hebben ze dit jaar nog wel, maar de hoeveelheid plastic is overdreven.

Geloof dat er ondertussen ook al stappen worden gemaakt in "schoner" vuurwerk. Ik vind het alleen maar positief. Merk dat mijn kinderen over sommige dingen een hele andere opvatting hebben dan de oudere generaties. Vind het alleen maar goed dat we zo allemaal scherp blijven :-)

Prima idee. En wat mij betreft overal invoeren.

Desondanks is het nogal cru... bijna ieder product dat in een winkel in de schappen ligt bevat plastic.
Tijd om het eens wat groter te trekker en algemeen te stoppen met plastic als verpakkingsmateriaal. Plastic speelgoed per direct eruit etc. etc.

mijn garage staat vol met zakken vol plastic afval ivm afval scheiden. Echt absurd hoeveel onnodige rotzooi er achterblijft bij iedere aankoop van wat voor product dan ook.

Met plastic is helemaal niks mis!
Zolang je plastic artiken maar in de aangewezen container of zak deponeert voor recycling.
Die knetterballen echter blijven vaak in de natuur liggen en komen soms in de keel van een of ander beestje terecht; voor die ballen, voetjes en lontdopjes van pijlen moet een alternatief komen ja.

Back
Bovenaan