Help mij // fotowedstrijd Vuurwerkbril

Nou, qua punten en likes heb ik overweldigend gewonnen. Iedereen echt onwijs bedankt voor de hulp! Ik weet dat bij acties als deze de zogenaamde gunfactor een rol speelt. Heel fijn om te weten dat jullie dit mij/mijn dochter gunnen :)

De jury moet zich nu buigen over de top 10. Meeste stemmen, maar ook andere factoren spelen een rol, zoals originaliteit en kwaliteit. Ik denk dat dat wel goed zit, maar ik ben de jury niet natuurlijk.

Uiteraard laat ik het jullie weten als de winnaar bekend is!

Groetjes,
Nick

Dit is wel het minste wat we voor je kunnen doen, jij bent de gene die zich al jaren hard maakt om onze traditie te behouden!

ahh jammer hoor :( , snap het niet helemaal de gewonnen foto had maar 5 punten en die van jou 168 :S

--pyro99:bye:

ahh jammer hoor :( , snap het niet helemaal de gewonnen foto had maar 5 punten en die van jou 168 :S

--pyro99:bye:

Waar kun je dat terug zien dan want ik kan het niet vinden, wel zou het belachelijk zijn als er iemand met 5 stemmen heeft gewonnen terijl Nick met zijn foto er veel meer heeft. Ik zou daar dan toch eens achter aan gaan.

Klopt, helaas niet gewonnen. Jammer natuurlijk, maar zo kan het gaan. De onvoorwaardelijke en brede steun van jullie allemaal was daarentegen weer om heel blij van te worden.

De "winnaar" is een Facebook klik-en-win account. Foto is waarschijnlijk niet eens van hem zelf. Hij heeft vandaag de tweede Ipad van de week gewonnen, is op zijn profiel te lezen. Shit happens ;)

Groetjes,
Nick

PS: onderstaand mijn reactie op Facebook;
Tja, wat zal ik hiervan zeggen. Ik denk dat de organisatie niet zo ervaren is met wedstrijden en beoordelen. De winnende foto is zonder meer erg leuk (het was mijn eerste keus), maar de winnaar zelf is duidelijk een nepperd. Dit is zijn tweede verworven Ipad deze week(!), te lezen op zijn facebookpagina. Het zij zo, ik kan tegen mijn verlies en mijn dochter komt er ook wel weer overheen.

Trouwens, Gerard van Manen, ik vind het jammer dat jij mijn foto niet origineel of mooi vond (had je ook anders kunnen uitdrukken). Heel veel stemmers zijn dit niet met je eens. Ik wil deze mensen dan ook langs deze weg nogmaals bedanken voor de support, de leuke reacties en likes! De foto was genomen tijdens oudejaarsdag, waarbij ik samen met mijn dochter een vuurwerkfeest met liefhebbers in Voorschoten aan het filmen ben. Op die locatie deelden we gratis vuurwerkbrillen uit aan passanten en toeschouwers. Voor mij is het een bijzondere foto omdat ik erop sta, samen met mijn dochter bezig met onze favoriete bezigheid; vuurwerk.

Een goedbedoeld advies aan het oogfonds is om de regel, waarin wordt opgeroepen om mensen te laten stemmen zodat je meer kans maakt, te schrappen. Het is misleidend.

Hoe dan ook, het doel van de campagne is belangrijker! Iedereen een vuurwerkbril op met oudjaar en in het algemeen meer gezond verstand en respect op straat, daar droom ik van. Dan hoeft er ook geen vuurwerk verboden te worden.

Laatst bewerkt:
Okee, het laatste wat ik hierover ga schrijven. Iedereen om mij heen is er drukker mee bezig geweest dan ik zelf. De fotowedstrijd heeft voor mij nu officieel de status "het stinkt". Ben niet snel boos, zeker niet als het om een wedstrijd gaat, maar nu heb ik uit allerlei hoeken signalen gekregen dat er daadwerkelijk geknoeid is om specifiek te voorkomen dat ik zou winnen. Ik denk dat we het dan in de pro/con vuurwerk sfeer moeten zoeken en bedenk dan dat Dr. Tjeerd de Faber mede initiatiefnemer is van deze wedstrijd.

Op facebook was de commotie al te volgen, maar omdat niet iedereen daar beweegt, deel ik het even met jullie. Wel zo eerlijk, want jullie speelden ook een rol bij het stemmen.

Okee, eerst de reactie van Campagne Vuurwerkbril;
De jury van de Nationale Campagne Vuurwerkbril heeft de winnende foto gekozen uit de top 10 foto’s met de meeste stemmen. Deze voorwaarden kon men terugvinden bij de Spelregels. De reden dat deze foto heeft gewonnen: deze stond in de top 10 met de meeste likes en daarnaast stimuleren wij kinderen ook bij het afsteken van sterretjes een vuurwerkbril te dragen. We willen iedereen bedanken voor de feedback. Wellicht dat we een dergelijke wedstrijd volgend jaar anders zullen insteken.

Mijn reactie;
@Nationale Campagne Vuurwerkbril, Dank voor de toelichting. Natuurlijk leg ik me neer bij het juryrapport, maar wat u schrijft over de spelregels deugt gewoon niet. Ik heb er eerst over gezwegen, omdat ik vertrouwde op een goede uitleg. Die blijft echter uit. Eerst spreekt u over het aantal stemmen dat de kans vergroot op de hoofdprijs (winnaar 5, ik had er 168) en in het juryrapport spreekt u ineens over "de meeste likes". Het juryrapport kwam ook pas nadat ik er nadrukkelijk per email om had gevraagd. Ook niet echt zoals het hoort.

Verder heb ik van u een email ontvangen waarin u mij in zeer koude bewoordingen de spelregels nog eens even dicteert. Mijn dochter heeft de spelregels precies gevolgd, mensen opgetrommeld om voor haar te stemmen en dat deden er veel. Conform die regels zou zij in een perfecte wereld eigenlijk gewonnen moeten hebben. Helaas is onze wereld niet perfect en speelt voor mijn gevoel politiek of een ander belang ook hier weer een rol. Ik word er misselijk van.

PS: Is het iedereen overigens opgevallen dat "de winnaar" zijn reacties heeft verwijderd? Kan ook zijn facebookpagina niet meer vinden. Tevens is het ook niet meer mogelijk om de top 10 foto's of de spelregels adhoc te raadplegen.

Dit zaakje stinkt, bah!

Kort daarop kreeg ik van een van de stemmers, die handig is met het opduikelen van pagina's via de Google cache het volgende screenshot waarin duidelijk te zien is hoeveel likes mijn foto en de foto van de winnaar had.

winnend.jpg

Kortom, dit zaakje stinkt echt aan alle kanten. Het zal jullie duidelijk zijn dat het mij niet meer om die prijs te doen is. Aanvankelijk dacht ik nog dat men goede argumenten zou hebben voor de keuze, maar nu het keihard op papier staat dat ik in alle opzichten gewonnen zou moeten hebben, tja nu ben ik echt laaiend. Tegelijkertijd wil ik er verder klaar mee zijn. Ik weet nog niet of ik de steun aan het oogfonds (banners, aandacht, links) moet opzeggen, want het zijn enkele individuen binnen die organisatie die rot zijn, niet het initiatief zelf. Die vuurwerkbrilcampagne is gewoon goed en belangrijk. Er zouden alleen capabele (integere) mensen aan het stuur moeten staan.

Ik laat het hier verder bij. Jullie nogmaals bedankt voor de support!

Nick

Ik vind het ook maar raar. Het idee van een wedstrijd is toch altijd; Degene met de meeste punten wint? Of niet dan? Ik vind daarom ookdat jij gewoon had moeten winnen. Zal iets leuks zijn; Stel Ajax wint met 1-0 van VVV venlo, maar omdat ze vinden dat VVV ook goed heeft gespeeld krijgt VVV de punten. Dat is toch onlogisch? Ik snap dat het je niet om de prijs gaat, maar om het principe. Wanneer de ''beste'' in de wedstrijd niet wint, is het ook geen wedstrijd. Raar zaakje. En ook de e-mails en de verwijderde reacties zijn raar. Waarschijnlijk gewoon een aandachtsactie waarbij de oprichter heeft gewonnen. Zijn gekochte ipad blijft voor hem zelf. Nou gefeliciteerd.

Ik vind het goed wat je hebt gedaan, Cameo. De inzet die jij hebt om het vuurwerk te behouden vind respect waardig. Tof van je dat je allemaal brillen uitdeelt. Mensen zoals jou verdienen niets anders dan lof.

Dankjewel hoor. Maar voor de volledigheid moet ik wel vermelden dat het uitdelen van brillen echt een Museumclub/Traditie aangelegenheid is. Mensen als Roel en Edgar hebben daar voornamelijk in bijgedragen in financiële zin.

Misschien is het wel goed als we volgend seizoen met alle sites en vuurwerktraditie.nl samen een initiatief voor de vuurwerkbril gaan opzetten. Inclusief fotowedstrijd, sponsor is eenvoudig te vinden onder de importeurs. Hier ga ik eens over nadenken en overleggen met de Padres van de verschillende fora.

Nick

al met al een bizarre wedstrijd weer dus...met regels die er niet toe doen en die weer omgebogen worden tot andere regels...tja wat moet ik er van zeggen?

Iig dat de campagne goed gewerkt heeft dan maar :D

Ik vind het ook maar raar. Het idee van een wedstrijd is toch altijd; Degene met de meeste punten wint? Of niet dan? Ik vind daarom ookdat jij gewoon had moeten winnen. Zal iets leuks zijn; Stel Ajax wint met 1-0 van VVV venlo, maar omdat ze vinden dat VVV ook goed heeft gespeeld krijgt VVV de punten. Dat is toch onlogisch? Ik snap dat het je niet om de prijs gaat, maar om het principe. Wanneer de ''beste'' in de wedstrijd niet wint, is het ook geen wedstrijd. Raar zaakje. En ook de e-mails en de verwijderde reacties zijn raar. Waarschijnlijk gewoon een aandachtsactie waarbij de oprichter heeft gewonnen. Zijn gekochte ipad blijft voor hem zelf. Nou gefeliciteerd.

Ik vind het goed wat je hebt gedaan, Cameo. De inzet die jij hebt om het vuurwerk te behouden vind respect waardig. Tof van je dat je allemaal brillen uitdeelt. Mensen zoals jou verdienen niets anders dan lof.

En uiteraard even declareren omdat het "een relatiegeschenk" betreft.

Ik zou - persoonlijk - de directe steun aan hun opzeggen, en zelf een initiatief opzetten. Bereik je meer mee, en je hebt direct zicht op de resultaten (wat bij grotere organisaties vrijwel onmogelijk is).

Back
Bovenaan