Help: Distributie gratis dvd 2011/2012

Btw al die file sharing websites zijn allemaal prut;-)
Die kijken naar het dataverkeer, en wanneer er opeens veel gedownload wordt vinden ze dat verdacht en blokkeren ze 't bestand.

daarbij komt ook de lage downloadsnelheid... als je dan nog eens een dvd wil downloaden ben je de hele dag bezig en dat moeten we niet willen met zn allen

Ik heb op zeer korte termijn een promotievideo voor Vuurwerkland Steenbergen klaar, is misschien een voorbeeld van wat je kunt verwachten. :)

@jappy-b: daar heb ik eigenlijk totaal geen last van. Ik download vrij regelmatig grote bestanden van dergelijke services. Vanaf Dropbox heb ik gewoon een overdrachtssnelheid van 3~4mb per seconde, dan heb je die dvd in een half uur binnen. :) Maarja... dan stuit je tegen de problemen waar Vuurwerk_Discount_NL het net over had.

Inderdaad. Ik snap niet waarom mensen opeens allemaal hun eigen DVD willen gaan verkopen. Zet het gewoon gratis online op Youtube. Mocht het dan nog echt een succes zijn kan je er ook geld mee verdienen doordat Youtube jou reclame kosten betaald....

Veel minder gedoe en veel mee plezier.

Dat is mijn mening hierover.:bye:

Omdat mensen er misschien veel moeite voor doen om alles te filmen? De apparatuur draait niet geheel gratis, daarbij offert iemand stooktijd op om beelden vast te leggen voor de freaks. Veel minder gedoe, veel meer plezier? Wat een belachelijke uitspraak zeg! En denk je nou echt dat je rijk wordt door youtube reclame? Ten eerste moet je daar eerst voor in aanmerking komen, ten tweede, het is pas rendabel vanaf 10.000'en hits, wat je gewoonweg niet haalt, ook niet met de allerbeste o&n film. Je beseft gewoon niet hoeveel tijd en moeite er in een DVD zit, jij wilt gewoon de gratis profiteur zijn.

@Vuurwerk_discount_NL:

Besef wel dat je dataverkeer belachelijk omhooggaat, je moet van goede huize komen wil je dit goed aankunnen. 4GB per download is niet niets! (niet om je idee onderuit te halen hoor, ik juich het alleen maar toe!)

Laatst bewerkt:
@DsNL: Dat filmen vind ik nog nieteens zo erg, het is het monteren waar zo achtelijk veel tijd inzit. Maar inderdaad, er zit erg veel werk in en ik heb zelf geen trek om die hoeveelheid werk te doen voor een YouTube video. :)

Omdat mensen er misschien veel moeite voor doen om alles te filmen? De apparatuur draait niet geheel gratis, daarbij offert iemand stooktijd op om beelden vast te leggen voor de freaks. Veel minder goede, veel meer plezier? Wat een belachelijke uitspraak zeg! En denk je nou echt dat je rijk wordt door youtube reclame? Ten eerste moet je daar eerst voor in aanmerking komen, ten tweede, het is pas rendabel vanaf 10.000'en hits, wat je gewoonweg niet haalt, ook niet met de allerbeste o&n film. Je beseft gewoon niet hoeveel tijd en moeite er in een DVD zit, jij wilt gewoon de gratis profiteur zijn.

Helemaal mee eens!
Ik heb ook 3 jaar lang DVD's gemaakt, maar ben er nu ook mee gestopt. Ten eerste sta je zo ongeveer heel Oud en Nieuw door je lens heen te kijken + alle shows. Dan komt daar al het montagewerk nog bij en het werk om de DVD in elkaar te zetten. Vervolgens verkoop je de DVD niet al te duur om iedereen tegemoet te komen, dus zit je net iets boven de kostprijs zeg maar. Het kleine beetje winst dat je daaraan overhoudt kan je dan mooi apart leggen om aan je apparatuur te besteden en benzine die je verbruikt om naar shows te rijden.

Ik snap niet dat er mensen zijn die vervolgens denken dat je er grof geld mee probeert te verdienen :frusty:

Omdat mensen er misschien veel moeite voor doen om alles te filmen? De apparatuur draait niet geheel gratis, daarbij offert iemand stooktijd op om beelden vast te leggen voor de freaks. Veel minder gedoe, veel meer plezier? Wat een belachelijke uitspraak zeg! En denk je nou echt dat je rijk wordt door youtube reclame? Ten eerste moet je daar eerst voor in aanmerking komen, ten tweede, het is pas rendabel vanaf 10.000'en hits, wat je gewoonweg niet haalt, ook niet met de allerbeste o&n film. Je beseft gewoon niet hoeveel tijd en moeite er in een DVD zit, jij wilt gewoon de gratis profiteur zijn.

Nu ga ik uit eigen principes praten en dat is dus ook mijn eigen mening. Zelf film ik ook behoorlijk wat af met Oud&Nieuw en veelal ook shows. Ik heb een jaartje geleden ook een camera aangeschaft met een statief. Bij elkaar ook weer een dikke 400 euro. Doe ik dat nou echt voor mezelf? Nee dat denk ik niet. Maar ik wil de mensen wel iets kunnen laten zien wat er een beetje goed uit ziet. Maar moet ik daar die mensen nou voor laten betalen om het te laten zien?

Zelf kijk ik dus vaak genoeg shows ook op een beeldscherm en soms even in de lucht. Maarja dat is dan ook je eigen keuze.

Ook heb ik vorig jaar een leuke promo, zo vind ik zelf, in elkaar gezet. Wat koste me dit? Een uurtje of 10 zat er toch zeker wel in, en dan reken het filmen zelf niet mee. Maar om dit alles nou geld te vragen? Nee er is geen haar op me hoofd die daaraan denkt. Mijn plezier deel ik met iedereen en de shows geld daar het zelfde voor. En ja waarom zou ik er dan geld voor moeten vragen? Ik kan het me niet bedenken.

Even voor de duidelijkheid; ik verbied niemand een DVD te verkopen, dit is natuurlijk aan de mensen zelf, ik kan enkel mijn mening geven zoals ik eerder heb gedaan.

(Ps. mochten sommigen mensen nou denken waar heeft die het over: http://www.youtube.com/user/vuurwerkfreak4live )

Robin

*schaamteloze zelfpromotie ten koste van anderen*

Juist. Je gaat VOLLEDIG offtopic. Misschien is het nog niet helemaal duidelijk: Ik vraag niets voor het project waar dit topic om draait. Kortom: GRATIS! Je loopt de moraalridder uit te hangen, terwijl je toch ff hier je eigen YouTube kanaal loopt te promoten en anderen zwartmaakt.

Daarnaast, het is praktisch onmogelijk om iedereen die daar interesse in heeft een gratis dvd te sturen. Daar heb je spullen voor nodig. Die kosten geld. Dus om een enorme vraag aan DVD's te beperken (ik heb zelf namelijk ook nog andere dingen te doen), stel je een prijs vast waarmee je de kosten dekt en die nog redelijk is voor de mensen die het kopen. Bovendien, je weet van tevoren niet hoeveel mensen het gaan kopen. Als ik minder dan 20 dvd's had verkocht had ik er zelf meer geld ingelegd dan dat ik ervoor terug zou hebben gehad, en bovendien ging ik daar eigenlijk ook vanuit. Zoveel zelfvertrouwen heb ik immers niet...

Ik heb even lopen rekenen eerder. Dit gaat over de DVD van afgelopen jaarwisseling:
- Voorbereiding dvd (voor oud en nieuw): 20 uur
- Sorteren beelden: 20 uur (ben daar 2 dagen lang ongeveer 10 uur mee bezig geweest), ga maar eens door 10 uur (!!!) aan beeldmateriaal heen afkomstig van meerdere cameras...
- Monteren: Zeg maar gerust ruim een maand elke dag. Zojuist het project bestand nagekeken, daarin staat 110 uur.
- DVD klaarmaken en versturen voor mensen: kwartier per dvd gemiddeld, dus ook ongeveer 15 uur.
- Promo maken: Ben ik ook zeker ruim 10 uur mee bezig geweest.
- Cover maken: Daar ben ik met een striptekenaar een paar dagen mee bezig geweest. Die heb ik overigens ook nog 45 euro betaald voor z'n verdiensten. Al met al ben ik er zelf een uur of 5 mee bezig geweest, en hij nog wat meer.

180 uur. Wat heb ik eraan overgehouden? Heb een paar keer tegenvallers gehad, ook met de dvd. Als ik alle opbrengsten bij elkaar optel en dan de kosten er vanaf trek dan kom ik uit op een bedrag van ongeveer 50 euro. En die gaat gebruikt worden voor aanschaf van nieuwe SD kaarten. Sommige mensen hebben nou eenmaal zo'n dusdanig mager inkomen dat ze dat niet ff kunnen voorschieten voor 'the greater good of the community'. Om even kort samen te vatten: Dit jaar is zo tegengevallen dat ik achteraf nieteens boven de 1000 kom bruto. En toch heb ik zelf ook graag een leuke jaarwisseling en zijn er andere dingen die ik moet betalen, dus heb dan geen zin om een paar honderd euro weg te gooien om een stuk of 50 mensen een gratis dvd te sturen en dan tegen de rest sorry te moeten zeggen omdat het geld op is... Al met al vind ik 7,50eur rekenen voor een DVD waar 2 uur unieke beelden opstaan en waar een ongelooflijke hoeveelheid tijd in heeft gezeten alles behalve misdadig...

Maar goed, als je ergens wilt klagen over mensen die geld vragen voor dvd's, maak daar dan aub een apart topic voor. In dit topic is geld überhaupt nieteens relevant, dus waar hebben we het eigenlijk over!?

Ik vind het prachtig om goed gemaakte vw films te zien maarja ik ben 14 met 30 euro in de maand dus dan kan je niet veel kopen en gaat mijn geld toch naar andere dingen dus ik stem voor om hem op piratebay ofzoiets te zetten!

Ik vind het prachtig om goed gemaakte vw films te zien maarja ik ben 14 met 30 euro in de maand dus dan kan je niet veel kopen en gaat mijn geld toch naar andere dingen dus ik stem voor om hem op piratebay ofzoiets te zetten!

Ik wou dat ik 30 euro in de maand had toen ik 14 was... :bonk:

En als je het topic even had gelezen, dan had je gezien dat hij gratis op een betrouwbare server geplaatst gaat worden waar je hem gewoon vanaf kan downloaden, direct uit je browser.

Had even snel door lezen XD

En ik vind 30 euro best wel mee vallen ik krijg alleen kleren deo en gell van mijn moeder de rest moet ik zelf betalen dus spullen voor sport computer etc

Ik vind het normaal dat je de dvd's moet kopen.
Ik koop ze ook elk jaar van Pieter en dit jaar van Vinnie.
Rijk word je er vast niet van maar een dvd+hoesje krijg je ook niet gratis in de winkel.
En al die uren dat je alles moet monteren.
Als de ander het gratis wil doen ook goed ieder zijn eigen keus.

@ Patroontje in ga hier niet verder op in dat doen ik wel via de pm. Je ziet het totaal verkeerd en dat is ook het laatste wat ik hierover in dit topic wil aangeven.

Succes met het maken!

Mooi topic, omdat er vele mensen op vwc zijn die willen filmen en het liefst deze films ook willen delen met meerdere.
Youtube is daar natuurlijk heel goed voor.
Maar als je daadwerkelijk een film maakt van een hele dag is het misschien leuker dit op een dvd te zetten.
En dat kost een hoop tijd en brengt kosten met zich mee.
En over die kosten wordt vaak moeilijk gedaan.

Daarom:

Ook ik ga dit jaar voor het eerst met meerdere cams vuurwerk filmen over de hele dag en de aanloop erna toe, maar omdat het me gewoon ontbreekt aan tijd dvd's te branden en te verzenden zal deze in het beginsel op youtube komen.
Ik vind het leuk te doen, al is het maar voor mezelf...
En als een liefhebber vraagt, mag ik hem op dvd (in hoge kwaliteit) voor in mijn verzameling doe ik daar ook niet moeilijk over, zal puur verzendkosten worden.
Ik snap de discussies mbt geld hiervoor rekenen.
En dat blijft een lastige discussie, en is heel persoonlijk, denk ik...

Ja en dan zitten er een paar rotte appels tussen die dat bestand manipuleren en dan heb je opeens 50 mensen met een virus op hun pc en dan heb ik dát gezeik weer.

Je kan toch MD5 Hash gebruiken?

Als iemand dan aan je zelfgemaakte video gerommeld heeft kunnen anderen en jijzelf dat direct herkennen.

Je kan toch MD5 Hash gebruiken?

Als iemand dan aan je zelfgemaakte video gerommeld heeft kunnen anderen en jijzelf dat direct herkennen.

Ik doe het toch graag op deze manier. Ik voel me daar zelf prettig bij en ik weet ook dat een hoop mensen principieel GEEN torrents gebruiken. Of het nou legaal is of niet. :wink: Dus ik wil die mensen ook kunnen bereiken.

Vuurwerk_Discount_NL: Dit is de video die ik voor Vuurwerkland Steenbergen heb gemaakt:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zoiets zou je kunnen verwachten, al kun je uiteraard ook zelf precies aangeven wat je wilt hebben. :) Ik moet wel zeggen dat ik voor het maken van deze promo beschikking had tot ongeveer 10 uur aan beeldmateriaal (foto's niet meegerekend). Ik ben bang dat ik voor jou dus geen video van anderhalve minuut kan maken, maar hoe korter de compilatie hoe meer tijd ik aan een seconde beeld kan besteden natuurlijk. :wink:

Back
Bovenaan