Helaas

Pff echt *** voor je man!
Maar aan de andere kant is het wel goed dat ze iemand (jouw in dit geval) komen opzoeken voor verdenking van wapenbezit, want als je ziet want er vandaag in Luik weer is gebeurt, vind ik dit terecht.
Maar het is natuurlijk wel heel *** voor jouw snap ik ook helemaal!
In ieder geval heel veel sterkté ermee!!

Allereerst, enorm balen man ik wens je echt het beste toe! Zo krom, negen van de tien jongens van jou leeftijd hebben ooit wel een airsoft replica gehad durf ik te wedden. Die hele wet rondom airsoft wapens in NL is sowieso al enorm raar. Replicas mogen onder geen enkele voorwaarde, je kunt er niet eens een verlof voor krijgen, maar een echt vuurwapen die onklaar gemaakt is kun je gewoon kopen met een certificaat erbij van de wapenhandelaar die hem onklaar gemaakt heeft. En kruisbogen en luchtbuksen zijn gewoon vrij te koop. (Gelukkig probeerd de nabv hier verandering in te brengen en ze zitten op de goede weg!)

Ik weet denk ik wie het was, heb het van een vriend gehoord.
Die ga ik morgen even aanspreken.

Pas alsjeblieft enorm op als je dit gaat doen, uit mijn eigen ervaring maak ik op dat zulke gesprekken erg hoog kunnen oplopen zelfs als jij zelf enkel de bedoeling hebt om rustig wat te vragen. En zelfs als jij kalm blijft loop je de kans dat deze persoon ook nog eens aangifte van bedreiging gaat doen en dan ben je nog verder van huis.

Misselijkmakend hoe mensen elkaar verlinken, wat is er met ouderwetse sociale controle gebeurd? In plaats van dat ze gewoon even rustig verhaal komen halen bellen ze meteen de NSB lijn.

Rare dagen de laatste tijd, ik heb zelf vandaag ook politie in huis gehad, wie gebelt heeft joost mag het weten. Maarja, ze waren wel een jaar te laat aangezien ik al gekapt ben met het zware spul.

Nogmaals, sterkte man!
Laat je niet gek maken met mooie praatjes van de politie, onthoud dat ze er alles aan doen om je een zo hoog mogelijke straf te geven.

Het komt wel goed, als ik hoor wat de situatie is zou ik je geen zorgen maken.
Ten eerste ben je nog minder jarig. En je bent met weinig vuurwerk gepakt.

De politie heeft op de een of andere manier gehoord dat je vuurwerk en pistolen had in huis. En aangezien als de politie ergens geen zekerheid van heeft gaan ze uit van het ergste. Dus dan kunnen 2 nep pistolen al zorgen voor een aantal agenten met kogelvrije vesten voor de deur.
En mijn ervaring is dat de ''experts'' in vuurwerk bij de politie helemaal geen experts hoeven te zijn.

Ik ben 3 jaar geleden ook gepakt met vuurwerk, maar had ook meer als 10 kilo legaal, dus dat namen ze ook allemaal mee, maar bij de rechtszaak zeiden ze ook dat ik een hindoerol en fontijnen had wat dus illegaal was.
Ze hadden ook foto's in het dossier staan en losse asianthunders zagen ze aan voor fontijnen en een uitgepakt 500 shots matje als hindoerol. Dus kon ik ze dat allemaal uit gaan leggen, lekker handig is dat dan.

Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die hun medemens aangeven bij de politie wegens zoiets onschuldigs als dit. Nou weet ik niet of diegene wist dat het nepwapens waren, maar daar ga ik dan maar vanuit. Hopelijk valt de straf mee en maakt de politie lekker veel voordelige fouten. Mij is het ook overkomen 2 jaar geleden dat de politie ineens aan de deur stond, en van een hoop van wat in beslag genomen was heb ik niks meer gehoord (zelf afgestoken dus) en van de nitraten dachten ze dat het gewoon een soort van wat luxere kanonslagen waren. Er zal hier ook vast het een en ander niet goed gaan.

Laatst bewerkt:
Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die hun medemens aangeven bij de politie wegens zoiets onschuldigs als dit. Nou weet ik niet of diegene wist dat het nepwapens waren, maar daar ga ik dan maar vanuit....

Omg, volg je het nieuws überhaupt? Had vandaag wellicht een aantal doden in Luik en Florence gescheeld! Nep wapens zijn niet van echt te onderscheiden in veel gevallen, dus lijkt me terecht dat iemand er melding van maakt. Was bij Tristan hofman ook fijn geweest, anyway, sterkte kerel met slipknot avatar!

Ja hoor, haal er maar wat onrelevante zaken bij. Je beschuldigt de topicstarter nog net niet van het plannen van een moord.

Als ik het topic lees krijg ik het vermoeden dat het hier weer eens gaat om een naaiactie, oftewel, de politie bellen om iemand lekker effe aan een hoop gezeik te helpen en meer niet. Dat is anders dan wanneer je bijvoorbeeld de politie waarschuwt omdat je je bedreigd voelt of degene tegen wie je aangifte doet je iets aan heeft gedaan. Er is gewoon niet oprecht aangifte gedaan, dus in principe was er niks aan de hand, of het moet zijn dat er toch meer achter zit en dat hier wordt verzwegen maar daar wil ik eigenlijk nog niet eens over nadenken. Ik ga er gewoon vanuit dat we elkaar hier kunnen vertrouwen.

In praktijk blijkt trouwens vaak genoeg dat degenen met de grofste avatars en de stoerste namen op internet gewoon hartstikke aardige mensen zijn. Vuurwerk is sowieso vaak ruig spul, niet bepaald rustig, dus kun je hier ook al sneller namen en avatars verwachten die daarbij passen dan op een forum over bijvoorbeeld schilderkunst. Je kunt niet zomaar iemand beoordelen op een naam en avatar.

Nee ik was geen moord aan het plannen :p
En ja en denk (weet eigelijk) dat het een naaiactie was, maar van wie...
Maarja, het is nou al gebeurd, en ik zie wel wat er verder gaat gebeuren, ik kan toch niks anders doen...
En Slipknot is bij mij al verleden tijd, klinkt als K3 met wat ik nu luister, maar ik ben te lui om het te veranderen :p

Dat van die BB Guns gaat eigenlijk nergens over, als iemand een ander wilt overvallen voorkom je dat toch niet. Maar erg naar dat dit overkomen is, ik vind het wel een beetje overdreven. Uit je verhaal kan ik opmaken dat je niet zo oud bent, dus waarom zal je met een nog net geen arrestatie team binnenvallen om 6 uur 's Ochtends. Alsof jij als je echte pistolen was gaan schieten met een kind thuis en anderen.

Sterkte nogmaals, beter komt de tip niet via Misdaad Anoniem.

en dat ook al zo vroeg. jullie zijn vast schrikkerig wakker geworden.:sad:
ja dit blijft altijd geen leuk nieuws, en ook idd zo vlak voor O&N!:angry:

sterkte man!(Y)

Bedankt, en ja ik snap er geen reet van.
M'n broertje van 5 erbij, zusje van 14, denken ze nou echt dat ik op iemand ga schieten?
Zal ook niet zo zijn hier.
Bedankt.

Maaruh, ymms zijn er nog nieuwe ontwikkelingen?
Je moet de oorzaak van de problemen in ieder geval wel bij je"vrienden" zoeken.De veroorzaker is iemand die je het verteld hebt,dat kan niet anders.Zoekt en gij zult vinden! En kom nou niet aan met Luik,want dat was een echt machinegeweer en echte handgranaten!

Back
Bovenaan