ik denk niet dat de politie in zo'n geval door het slijk zal gaan. Als iemand open doet met een pistool, zal de politie correct handelen. want er zullen ook wel gevallen bekent zijn dat dit echt gebeurd. Ik heb zelf hier politie op men kamer gehad en die heeft toen ook een bb gun gepakt, hij vroeg zit er nog wat in. Ik zei: Nee zit niks meer in en richtte toen, niet met opzet, op de agent. Hij draaide hem meteen weg omdat ze toch voorzichtig zijn met dit soort zaken.
Weet ik wel. Zat maar wat te dollen.
Nog steeds vind ik het apart. Vuurwerk: in bijna heel europa vrij te koop of met veel soepelere regels. BB-guns: in veel landen binnen europa vrij te koop. Zonder dat je ooit iets hoort van problemen met beide. Nederland: strenge regels op vuurwerk: veel gezeik, gesloop, zelfmaak, belastinggeld. Verbod op speelgoed wapens: drukmakerij om niks.
De laatste jaren begint het volgens de media allemaal steeds extremere vormen aan te nemen. Ze doen net of de wereld vergaat.
Ondertussen worden veel mensen bang gemaakt. Worden veel mensen individueler en bouwen zo een muur om zich heen waardoor men elkaar steeds meer gaat wantrouwen. Sommige mensen trekken het niet en draaien door waardoor je van die incidenten krijgt als Alphen a/d Rijn. Je krijgt bijna het idee dat er iets goed mis is met onze maatschappij en dat de overheid en media het alleen maar erger maken en/of vaak te laat handelen om dingen te voorkomen.