Helaas

ik denk niet dat de politie in zo'n geval door het slijk zal gaan. Als iemand open doet met een pistool, zal de politie correct handelen. want er zullen ook wel gevallen bekent zijn dat dit echt gebeurd. Ik heb zelf hier politie op men kamer gehad en die heeft toen ook een bb gun gepakt, hij vroeg zit er nog wat in. Ik zei: Nee zit niks meer in en richtte toen, niet met opzet, op de agent. Hij draaide hem meteen weg omdat ze toch voorzichtig zijn met dit soort zaken.

Weet ik wel. Zat maar wat te dollen.
Nog steeds vind ik het apart. Vuurwerk: in bijna heel europa vrij te koop of met veel soepelere regels. BB-guns: in veel landen binnen europa vrij te koop. Zonder dat je ooit iets hoort van problemen met beide. Nederland: strenge regels op vuurwerk: veel gezeik, gesloop, zelfmaak, belastinggeld. Verbod op speelgoed wapens: drukmakerij om niks.

De laatste jaren begint het volgens de media allemaal steeds extremere vormen aan te nemen. Ze doen net of de wereld vergaat.
Ondertussen worden veel mensen bang gemaakt. Worden veel mensen individueler en bouwen zo een muur om zich heen waardoor men elkaar steeds meer gaat wantrouwen. Sommige mensen trekken het niet en draaien door waardoor je van die incidenten krijgt als Alphen a/d Rijn. Je krijgt bijna het idee dat er iets goed mis is met onze maatschappij en dat de overheid en media het alleen maar erger maken en/of vaak te laat handelen om dingen te voorkomen.

Jongens, on topic por favor.
Nee ik heb nog niks gehoord, ik denk dat iemand op school het was.
Hij was een keer bij me thuis om wat op te halen op sportdag, en toen hij in m'n kamer stond zag hij ze liggen.
Hij zei niks hij stond alleen met grote ogen te kijken, dat is alles.
Ik denk dat hij het is.
Heb namelijk ook sinds een week ruzie met hem, toevallig he?

Kan het feit dat je in de chat hebt gezegd dat een vriend van je ook wel eens iemand in zijn voet heeft geschoten met een glock 18 er misschien iets mee te maken hebben?

Kan het feit dat je in de chat hebt gezegd dat een vriend van je ook wel eens iemand in zijn voet heeft geschoten met een glock 18 er misschien iets mee te maken hebben?
Nee, want ik ging al lange tijd niet meer met hem om en ze zochten 2 wapens.
En hij heef hem ook niet meer, was een 17 BTW.

Echt balen dat je hiermee gepakt bent.
Ik ben zelf ook gepakt met vuurwerk, ongeveer 2 a 3 jaar geleden. Ze stonden toen met 8 man voor de deur, geen idee waarom ze altijd met zoveel komen.
Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat je geluk hebt dat je minder jarig bent, maar dat hoeft niks te betekenen. Ik ben destijds namelijk ook gepakt voor een filmpje van een vuurwerkbom (1 nitraat en 1 liter benzine) en dit viel onder de wapenwet, en ik kon niet eens meer naar Halt toe. Werd gewoon als een volwassene behandelt. Die BB guns vallen volgens mij ook onder de wapenwet, dus ik zou in ieder geval niet te vroeg juichen.

Tevens had ik tijdens die huiszoeking ook een aantal BB guns op mijn kamer, en een agent zag die, tilde hem op, zei doodleuk; hehe, een m16 (was een machinegeweer model, maar ik had ook 2 bb handguns) en zette hem weer neer om vervolgens weer vuurwerk te gaan zoeken. Zo zie je maar dat agenten niet altijd objectief zijn... En heb jij dus flinke pech gehad.

In ieder geval nog veel sterkte, ik weet zelf hoe vervelend je je nu voelt, dat had ik destijds ook, maar uiteindelijk ben ik gaan beseffen dat het gewoon mijn eigen schuld was, en je voortaan alles maar legaal moet houden.

Even voor de goede orde: ik heb sinds ik ben opgepakt geen illegaal vuurwerk meer gehad, en de bovenstaande BB guns meteen vernietigd en weg gegooit. Gewoon geen enkele illegale zaken meer dus. (ik ben bang dat ik dit er wel bij moet zetten, omdat mijn blauwe vrienden heel mijn VWC account in het proces-verbaal hadden staan en ik niet wil dat ze foute conclusies gaan trekken door te denken dat ik nu nog steeds illegaal vuurwerk en/of BB guns heb)

Laatst bewerkt:
Jongens, on topic por favor.
Nee ik heb nog niks gehoord, ik denk dat iemand op school het was.
Hij was een keer bij me thuis om wat op te halen op sportdag, en toen hij in m'n kamer stond zag hij ze liggen.
Hij zei niks hij stond alleen met grote ogen te kijken, dat is alles.
Ik denk dat hij het is.
Heb namelijk ook sinds een week ruzie met hem, toevallig he?

Mocht je je dagvaarding nog krijgen dan zal daar het bewijsmateriaal wat er tegen je gebruikt gaat worden door de Officier van Justitie op vermeld staan. Dit, zodat je je verdediging kan voeren samen met je raadsman.

Dit zal ook tijdens de terechtzitting openbaar moeten worden gemaakt, mits het gebruikt wordt!

Je zult er dus wel achter gaan komen wie of wat ervoor gezorgd heeft wat de aanleiding van je aanhouding is geweest. Je moet immers weten wat de reden is geweest dat jij als verdachte werd gezien. Soms is een anonieme tip voldoende, mits het ondersteund wordt door voldoende feiten en omstandigheden waaruit blijkt dat jij betrokken bent bij dergelijke zaakjes. Nu zeggen ze dat inderdaad niet of tijdens het verhoor "in belang van het onderzoek"!

Back
Bovenaan