Heksenkring erg gevaarlijk

Ik zelf vind heksenkringen leuk, maar ga er goed mee om.

Ik kijk waar weinig mensen staan, maak hem in een hoek of steeg met alles 1 kant opgericht,meestal tegen de muur/steeg.

Maar gooi nooit zelf babypijltjes en nitraten, of rotjes en tollen bij elkaar.
Want door 1 simpel knalletje vliegen al die lichte babypijltjes in het rond, met de gevolgen van dien.

een babypijltje kan misschien wel rot zijn als het in je oog komt maarja dat is zon beetje alles,

Nee dat is dus niet zo!
Ik heb een derdegraads brandwond opgelopen door een babypijl, 2 jaar later nog een lelijk litteken. Dus het doet wel meer dan alleen een beetje pijn als het in je oog komt. Het blijft vuur, een vuur steekt alles aan wat kan branden dus dat gevaar blijft er altijd.

Wij zouden een keer 2 grote vlinderbommen afsteken TEGELIJK! Bijde 1 afsteken. De 1 gaat natuurlijk eerder af dan de ander. Gevolg dat de 1e de 2e wegschiet zo richting ons. Heb toen aardig moeten lopen...

Als ik er op terugkijk denk ik dat ook ik vroeger niet altijd zo verstandig met vuurwerk omging als dat ik dat nu zou doen. Heksenkringen waren bij ons ook aan de orde van de dag op de 31e.
Als ik er nu over nadenk zou ik absoluut nooit geen heksenkring meer maken, en zou ik er behoefte aan hebben dan zou ik het alleen met kanonslagen doen en niets anders.
Het bouwen van heksenkringen vind ik levensgevaarlijk vooral in combinatie met babypijltjes of illegaal vuurwerk en ik ben hier dan ook echt op tegen.
Kinderen of jongeren die dit doen op de plek waar ik stook zal ik hier ook zeker op aanspreken en vragen dit ergens anders te doen.
Het fenomeen babypijltjes mogen ze van mij sowiezo verbieden, maar goed, zolang die dingen er zijn: duw ze niet in de heksenkringen want dat is echt gevaarlijk!
Als je zo'n ding in je oog krijgt zijn de gevolgen niet te overzien.. en in die levensfase gaat ook niemand een veiligheidsbril dragen helaas, dus laat die kringen achterwege;)

Elk jaar maakte ik herksenkringen. Zoveel mogelijk rotjes en een paar babypijltjes. Erg gevaarlijk. Nu ik naar het MBO ben gegaan ben ik bij een gozer in de klas gekomen met een glazen oog. Na een tijdje vroeg ik hoe dat nou was gekomen. Hij legde uit dat er kinderen een heksenkring van babypijltjes hadden gemaakt voor ze huis. Hij liep de voordeur uit en je raad het al. Pats verpest een groot deel van zijn leven. Ik vind het je eigen risico dus ik zal het wel blijven doen (heb altijd een vuurwerkbril op) alleen ik zal er wel altijd voor zorgen dat ik andere mensen NOOIT zou kunnen verwonden. Het beste is ook gewoon om het met rotjes/strijkers en niet zwaarder te doen vind ik;)

Ik geef toe dat wij ( en ook ik ) elk jaar weer heksenkringen maken. Het word ook steeds gevaarlijker. Een groot gedeelte waardoor dit komt is doordat in ons groepje maar 2 echt freaks zitten, en de rest is meer van het lage niveau. De gene van het lage niveau gebruiken dan vaak ons vuurwerk om dat te doen. ( zie ook de bovenste foto van ultracorez )

Dit jaar voor het eerst een vuurwerkbril gebruiken. En zeg nou zelf, 2 euro voor het misschien redden van je ogen is toch geen geld?

Klasse topic 'vuurwerktips'. Je hebt erg goede tips voor het veilig afsteken van vuurwerk! Goed dat je dit probleem even onder de aandacht brengt. Vuurwerk is leuk, maar kan ook erg gevaarlijk zijn, met stunts als heksenkringen! Je bent niet voor niets een rund als je met vuurwerk stunt. En wat te denken van alle blindgangers, die voor ernstig letsel kunnen zorgen, als men ze opnieuw afsteekt. Ik moet er niet aan denken dat een donderpot in mijn zoontjes (TenJ) hand ontploft!

Groetjes,
de vader van TenJ

T is inderdaad niet echt handig om babypijltjes erbij te gooien. Maar de meeste mensen uit mijn generatie (12 :D) weten wel hoe ze ermee om moeten gaan, natuurlijk heb je nog van die slimbo's die denken dat ze stoer zijn als ze op een pijltje gaan staan ofzo. Ik steek vuurwerk af waar het voor bedoeld is, en gelukkig heb ik vrienden waar je niet stoer hoeft te zijn. Maar als ik eerlijk ben maak ik ook heksenkringen, maar dan wel "veilig" zover dat veilig kan zijn.

ik maak ook vaak henksenkringen!! mijn broer is echt heel voorzichtig en zegt: pas op, doe dit niet!! daar ben ik ook blij mee, want mijn vriend wil afentoe nog wel dom doen en gooit een babypijl weg en kan zo naar ons schieten. we zeggen ook als je dat nog een keer doet dan steken we niks meer met jou af!! ik probeer zo ver mogelijk te gaan met heksenkringen en het liefst achter een muurtje. ben zelf 14 maar ik probeer echt voorzichtig te zijn. want hoe het wel eens in de wijk hier gaat, niet normaal meer.

ik had laatst een heksenkring gemaakt met 1 nitraat en een stuk of 50 rotjes.
eerst ontplofte de nitraat en daarna vlogen de rotjes echt alle kanten.
het zijn maar rotjes mor toch wast niet echt grappig

Weet je, veiligheid voor op.
Zelf stook ik echt wel het zware werk maar veiligheid voor op toch?
Net die ene keer van de miljoenen keren dat je het doet kan je oog er uit liggen.

En over de pijltjes:
Ik vind het gewoon zonde als je de stokjes er af haalt.
zo zie je er nauwelijks wat van.
tuurlijk, rotjes matjes zijn leuk.
En pijltjesmatjes moet ook prima kunnen maar laat ze 1 kant op vliegen.

Veiligheid voorop.

Back
Bovenaan