[HD-Movie] Kanon schieten Hellevoetsluis 26-06-2011

Demonstratie Kanon Schieten 26-06-2011

Afgelopen zondag samen met RRNL naar Hellevoetsluis vertrokken voor de het "demonstratie kanon schieten".
bij wat navraag blijkt dit elke laatste zondag van de maand te zijn tussen 13.30 en 15.30 uur.
Hier word geschoten op de ouderwetse manier met blackpowder en zakken met zaagsel. In de eerste 3 minuten van de film zie je hoe het kanon word geladen enzo. en wil je alleen het knallen zien, dan moet je door spoelen naar de 3 minuten.

HD link ----> http://youtu.be/2Uoc7YsTAxk?hd=1

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Foto-HTKVTUVU.jpg

Foto-GMJT6RF6.jpg

Foto-VCYDYFJC.jpg

Laatst bewerkt:
met carbit schieten heb ik 0,0 ervaring.
maar der was duidelijk verschil of je voor of achter de vuurmond van het kanon staat. het is niet te vergelijken met vuurwerk, de knal is totaal anders. vond het wel leuk om het een keer mee temaken, maar ik zou hier niet elke maand naar toegaan.

Leuk filmpje Vinnie.
Zat net te denken, uit dat kanon kan je ook shells schieten.
Ja sorry, het gaat weer nergens over....

Leuk filmpje Vinnie.
Zat net te denken, uit dat kanon kan je ook shells schieten.
Ja sorry, het gaat weer nergens over....

Dat kunnen ze ook beter doen, gaat namelijk een stuk sneller zeg!:D

Maar even zonder gijn... Best tof dat het daar nog gedaan wordt op zo een traditionele manier. Misschien dat ik er eens heen ga op een saaie zondag.

Dankjewel voor het posten vinnie:wink:

Ik ben 1 van de leden van deze kanonnenploeg, welke precies die keer niet aanwezig was. Stel dat jullie je vervelen kan je altijd komen op 20 en 21 augustus, dan zijn ook de vestingdagen in hellevoetsluis. De kogels die worden gebruikt zijn mijn eigen ontworpen kogels gemaakt van panty's en samengeperst zaagsel, waardoor die grote vlam en rook goed zichtbaar is en het milieu gespaard blijft.

Dit was trouwens de 17cm, de grote wordt, net als vandaag ook zo was normaliter gewoon gebruikt :).

Back
Bovenaan