HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik het lees worden bestellingen dus niet van te voren klaargemaakt?

Zuur voor alle freaks die daar vandaag geweest zijn, maar ook vervelend voor het personeel. Ik denk zij vanavond allemaal even moesten uithuilen. Ben benieuwd of de eigenaar nog met een bericht gaat komen. Er zijn (zo te lezen) wel heel wat dingen verkeerd gegaan.

Sweet Laker, heeft goede punten.

Ze kunnen hoop veranderen, maar vestiging Pijnacker is te klein voor wat ze willen leveren.

Dan dat verhaal dat je geen gelijkwaardige vervanger krijgt maar iets mag uitzoeken voor hetgeen je betaalt hebt. Dat is echt van de gekke. De prijzen in de losse verkoop staan in geen verhouding tot wat de freaks betaald hebben. Freaks lokken met lage prijzen, niet leveren en ze dan losse verkoopprijzen laten betalen voor andere producten. Dat heb ik nog nooit ergens meegemaakt. Overal is het een gelijkwaardig product of beter, ongeacht wat je betaald hebt. Stel je voor dat je het buurt assortiment niet geleverd krijgt en daar 70e voor betaald hebt, dan mag je dus voor 70e in de losse verkoop iets uitzoeken, dat is 3 amarok's van tribal. Dat is toch een grap?

Hier helemaal mee eens. Absurd gewoon. En dan te bedenken dat ze je geld in sommige gevallen al een jaar binnen hebben!

Tevens wil ik nog toevoegen dat het eigenlijk 2 jaar geleden ook al waardeloos was bij Haokan. Toen miste ik, bij thuiskomst, ook een cake. Ik ga niet weer dik uur rijden voor 1 cake. Toen heb ik ook ruim anderhalf uur mogen wachten terwijl ik erg vroeg mijn bestelling ophaalde en waren bepaalde 'oude voorraad producten' ineens onvindbaar. Fout in het systeem was toen het excuus.

Heb me dit jaar toch nog een keer laten verleiden maar dit was de laatste keer. Bah, wat heb ik hier een nare smaak van in me mond.

Het kost al veel tijd om orders te verzamelen; orders weer uitpakken en terugleggen op de juiste plek in de bunker en vervolgens weer opnieuw een order pikken voor een klant die er wel is kost ook tijd.

True, ik weet ook niet hoe andere winkels daarmee omgaan. Daarom denk ik toch dat ruimtegebrek een probleem is hier. Bunkers zijn kennelijk te klein om die bestellingen even aan de kant te zetten o.i.d. Orders gaan pakken na afgeven bestellijst lijkt me ook heel tijdrovend bij grote bestellingen. Dan verlies je een groot deel van het logistieke voordeel van voorbestellingen... Ach, ik heb de oplossing ook niet - het lijkt me een onwijs ingewikkelde operatie om op te zetten voor 3 dagen in het jaar. Gezien de verhalen uit de andere vestigingen weten ze bij Haokan wel hoe het moet; waar het dan aan ligt dat het in Pijnacker niet wil lukken...

Ook ik heb ruim 4 uur moeten wachten zonder duidelijke communicatie vanuit het personeel, die er overigens compleet verslagen bij liep. Uiteindelijk m'n bestelling geannuleerd. Volgens mij is alles hier inmiddels wel over gezegd, maar ik voel mij bijzonder genaaid als klant. Temeer omdat mijn bestelling in januari (!)al geplaatst was en er sprake was van verkoop uit voorraad. Ik hoop dat ik mijn geld snel terug krijg. Voor mij nooit meer Haokan!

Kort samengevat: Allereerst verdient het personeel een dikke pluim, want die gunden zichzelf geen pauze en lieten hun pizza's gewoon koud worden! Maar: 6,5 uur gewacht. 6,5 uur.... Helaas maar 2x It's Mine i.p.v. 6x. Helaas geen Secret Box. Helaas geen Mayhem Box. Deze dingen allemaal besteld 11 maanden geleden. Geen gelijkwaardige vervangers. Vreselijke ervaring dus! Wel een hoop crewleden ontmoet, dat is dan ook nog een positief dingetje!

En een hele dag weggegooid...

jij hebt uiteindelijk het verschil laten uitbetalen in januari toch ? dan stond ik achter jou rond half 7 , dat ze van de mayhem box je alleen cake 1 en 2 meegaven in plaats van 2 boxen .

Zie je het voor je, Je bestelt bij de Volkswagendealer een mooie golf omdat ze een leuke aanbieding hebben. 9 maanden later wordt hij geleverd en kom je vol verwachting bij de dealer aan: "Sorry meneer hij is niet geleverd, dat was een mooie aanbieding U kunt nu voor dat geld een polo uitzoeken" :D Ik kan er wel om lachen zo bizar is t.

bestelling anuleren is ook link.
stel veel freaks anuleren er is te weinig gelverd te weinig verkocht en hoakan vraagt bijv faillisement aan ken je helemaal fluiten.
heb zo vermoeden dat als pijnacker volgend jaar open gaat je gelijk aan de beurt bent door leegloop aan klanten

True, ik weet ook niet hoe andere winkels daarmee omgaan. Daarom denk ik toch dat ruimtegebrek een probleem is hier. Bunkers zijn kennelijk te klein om die bestellingen even aan de kant te zetten o.i.d. Orders gaan pakken na afgeven bestellijst lijkt me ook heel tijdrovend bij grote bestellingen. Dan verlies je een groot deel van het logistieke voordeel van voorbestellingen... Ach, ik heb de oplossing ook niet - het lijkt me een onwijs ingewikkelde operatie om op te zetten voor 3 dagen in het jaar. Gezien de verhalen uit de andere vestigingen weten ze bij Haokan wel hoe het moet; waar het dan aan ligt dat het in Pijnacker niet wil lukken...

Er spelen in ieder geval een aantal aanwijsbare factoren mee:

- Klanten die niet op het afgesproken tijdstip komen.
- Kleine bunker, dus geen ruimte om bestellingen van te voren klaar te zetten.
- Per blok blijven werken, ondanks klanten die niet aanwezig zijn en de wachttijd die oploopt.

Als de klanten op het juiste tijdstip komen, dan kan men zich per blok storten op de bestellingen en loopt het lekker door. (en zeker de freaks zouden hier prima aan mee kunnen werken denk ik?).

Zodra blijkt dat dit niet gebeurd overgaan op mensen die met hun bestellijst de winkel in komen en dit af gaan werken. Daarmee kan je gelijk de klanten die te laat komen eruit filteren, die apart leggen en eerst de juiste tijdstippen afhandelen. Verder het grootste deel van de medewerkers zetten op de mensen die op het juiste tijdstip komen en de losse verkoop en één / max 2 man personeel op de mensen die te laat komen.

Prima als je dat doet, maar dan weet je dat je lange wachttijden hebt. En, in theorie, is dan degene die zich wél aan de afspraak houdt niet de dupe. én je mist geen tijd met het verzamelen van orders van mensen die toch pas 4 uur laten een keer aan komen kakken.

Ik heb net gebeld met het filiaal in Oisterwijk. Zij zeiden dat er verschillende dingen niet zijn geleverd door mist oa de event flash of the god. Hiervoor hebben ze de hele dag vervangers voor gegeven en daardoor is het ook nog even goed fout gegaan. Vanavond is de vrachtwagen met de event flash of the god alsnog aangekomen... De vestiging in onbereikbaar, je krijgt direct voicemail. Ik vindt dit persoonlijk helemaal niet netjes want zo kunnen klanten die onzeker zijn over hun bestelling van vaak honderden euro's niet eens duidelijkheid krijgen! Ben benieuwd morgen...

Ook als iedereen op tijd kwam was het een puinhoop geweest. 5 klanten per kwartier waren ingepland als er 2 bestellingen per half uur naar buiten kwamen was t veel. Er waren maar een klant of 5 niet op komen dagen, dat is geen 6 uur vertraging natuurlijk.

Als het max een klant of 5 is, dan levert dat geen 6 uur vertraging op nee. :)

Ik kom met het verhaal dat ik gehoord heb al op 7 man. (al levert óók dat geen 6 uur vertraging op).

Los daarvan denk ik dat het geen kwaad kan voor de vestiging in Pijnacker om niet zo rigide op blok te werken en dat men zich beter kan richten op de klant die zijn afhaallijst inlevert. Heb diverse nummers om horen roepen die netjes (in de weg) bleven staan.

Misschien moet er voor Pijnacker wel een heel ander systeem opgezet worden?

(niet mijn beslissing gelukkig en de beste stuurlui staan nog altijd aan wal).

Ik heb gelukkig alles geleverd gekregen én heb een extra'tje gehad. Dus daar ben ik Haokan dankbaar voor!

Vuurwerk is binnen eindelijk ze konden gelijk me lijst in behandeling nemen.
Hoop dat het volgend jaar weer lekker gaat als de voorgaande jaren.

Ga niet alle pagina's doorlezen maar als ik dit zo zie is het een behoorlijk zooitje geweest... Zou er niet aan moeten denken om 4 tot 6 uur te moeten wachten op je vuurwerk. Een half uurtje wachten zou ik nog kunnen begrijpen en dat is nog acceptabel. Maar 4 tot 6 uur? No way. Dan zou ik er geen lol meer in hebben, hoe mooi en leuk vuurwerk ook is.

Ik heb gelukkig alles geleverd gekregen én heb een extra'tje gehad. Dus daar ben ik Haokan dankbaar voor!
Dan ben je waarschijnlijk de enige.

Het was zo absurd, op een gegeven moment werd er gewoon een half uur a 45 minuten lang geen enkele bestelling door gegeven. Geen 1!! Was rond 12 uur denk ik.

Producten werden niet gevonden in de bunker of waren er gewoonweg niet. Kom op nou zeg!

Ik zit hier niet op het forum om een hardwerkende ondernemer kapot te maken. Maar vandaag zijn er vele grote fouten gemaakt.

Ik vind het dan ook verbazingwekkend om te zien hoeveel krediet de ondernemer nog ontvangt van sommige leden.

Wat denk je dat zo'n vrijwel hele dag wachten mij kost!? In zowel financiële als emotionele zin.

Er spelen in ieder geval een aantal aanwijsbare factoren mee:

- Klanten die niet op het afgesproken tijdstip komen.
- Kleine bunker, dus geen ruimte om bestellingen van te voren klaar te zetten.
- Per blok blijven werken, ondanks klanten die niet aanwezig zijn en de wachttijd die oploopt.

Als de klanten op het juiste tijdstip komen, dan kan men zich per blok storten op de bestellingen en loopt het lekker door. (en zeker de freaks zouden hier prima aan mee kunnen werken denk ik?).

Zodra blijkt dat dit niet gebeurd overgaan op mensen die met hun bestellijst de winkel in komen en dit af gaan werken. Daarmee kan je gelijk de klanten die te laat komen eruit filteren, die apart leggen en eerst de juiste tijdstippen afhandelen. Verder het grootste deel van de medewerkers zetten op de mensen die op het juiste tijdstip komen en de losse verkoop en één / max 2 man personeel op de mensen die te laat komen.

Prima als je dat doet, maar dan weet je dat je lange wachttijden hebt. En, in theorie, is dan degene die zich wél aan de afspraak houdt niet de dupe. én je mist geen tijd met het verzamelen van orders van mensen die toch pas 4 uur laten een keer aan komen kakken.

Dat is fraai. Nu zijn de freaks diegene die het veroorzaakt hebben. Volgens mij gaat het erom dat je geen grote freaks bestellingen kunt gaan uitleveren als shop indien je niets van te voren kunt klaarzetten. Daarnaast komt het mij erg vreemd over dat juist de artikelen die 11 maanden terug op voorraad waren (liggend in de bunker) niet worden uitgeleverd. Het komt op mij over van gegokt en verloren vanuit Haokan. Maw opkopen van artikelen van restpartijen die uiteindelijk niet worden geleverd. Vervolgens is de klant de dupe.

bestelling anuleren is ook link.
stel veel freaks anuleren er is te weinig gelverd te weinig verkocht en hoakan vraagt bijv faillisement aan ken je helemaal fluiten.
heb zo vermoeden dat als pijnacker volgend jaar open gaat je gelijk aan de beurt bent door leegloop aan klanten

Dat annuleren van een paar duizend euro overleef je wel. De leegloop aan goedbetalende vaste klanten gaat nekken.

Ik vind de verklaring mist ook een beetje zwak. Het geeft (1) geen verklaring het feit dat alleen Pijnacker hier last van had en (2) waarom in januari uit voorraad verkochte producten niet leverbaar zijn.

Er zitten nog wat dingen in mijn hoofd, maar ik wacht eerst even Jo zijn oplossingen af. Worden dan ook eindelijk mijn klachten van vorig jaar opgelost?

Dan ben je waarschijnlijk de enige.

Het was zo absurd, op een gegeven moment werd er gewoon een half uur a 45 minuten lang geen enkele bestelling door gegeven. Geen 1!! Was rond 12 uur denk ik.

Producten werden niet gevonden in de bunker of waren er gewoonweg niet. Kom op nou zeg!

Ik zit hier niet op het forum om een hardwerkende ondernemer kapot te maken. Maar vandaag zijn er vele grote fouten gemaakt.

Ik vind het dan ook verbazingwekkend om te zien hoeveel krediet de ondernemer nog ontvangt van sommige leden.

Wat denk je dat zo'n vrijwel hele dag wachten mij kost!? In zowel financiële als emotionele zin.

van mij krijgen ze krediet ja want wij zijn perfect geholpen en alles werd geleverd dus dan ga ik zeker niet negatief lullen....meer ik heb zeker begrip voor alle mensen die teringlang moesten wachten...dat is natuurlijk niet de bedoeling..
sterkte voor alle mensen die nog een keer terug moeten...hopelijk krijgen jullie morgen alsnog wat jullie horen te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan