Hans maakte zelf van zijn dorp een vuurwerkvrije zone - RTL NIEUWS

Wat zul jij een lange neus hebben.

Leuk, ik doe ook weer ff mee.
Ik sluit me aan bij Laurence.

Het lijkt in Leur vooral te doen te zijn om de dieren en rieten daken.
Hele goede reden dus!

Ik heb t rieten dak van mijn ouders een jaartje of 25 geleden, bijna in de fik geschoten met een paar vuurpijlen en iedereen hier die een rieten dak op zijn huis heeft, kan zich voorstellen dat ik na het kort blussen, heeeul hard moest rennen!

Als alle bewoners het er mee eens zijn wel ja. Moet een unaniem besluit zijn en anders niet.

Precies hoor...als elke bewoner het ermee eens is....geen enkel probleem. Er zijn daar veel paarden etc en veel rieten daken. Dus als de mensen die wel willen stoken het ok vinden om dat aan de rand van het dorp te doen, lijkt mij er geen vuiltje aan de lucht. Daarnaast...hoe groot is dit dorp? Dit is zeker niet representatief voor heel NL. Maar begrijp het zeker wel hoor...

Precies hoor...als elke bewoner het ermee eens is....geen enkel probleem. Er zijn daar veel paarden etc en veel rieten daken. Dus als de mensen die wel willen stoken het ok vinden om dat aan de rand van het dorp te doen, lijkt mij er geen vuiltje aan de lucht. Daarnaast...hoe groot is dit dorp? Dit is zeker niet representatief voor heel NL. Maar begrijp het zeker wel hoor...

Precies dit!
Begrijpelijk dat dit niet de mindset is van de meeste vuurwerkliefhebbers.
Echter is het wel dé enige mindset, waarmee de vuurwerktraditie te redden is...
“Geven en nemen!”

Back
Bovenaan