Hand kwijt door vuurwerk

moontan

VWC lid
Hand kwijt door vuurwerk

NIJKERK - Een 20-jarige man uit het Gelderse Nijkerk is maandagmiddag zijn hand kwijtgeraakt bij het afsteken van een mortierbom. Dat meldde de politie.
De man hield het vuurwerk in zijn hand toen hij de lont wilde aansteken. Vrijwel direct daarna ontplofte het projectiel, aldus de politie.
De man is overgebracht naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. De politie onderzoekt de herkomst van het verboden vuurwerk.

http://www.nu.nl/algemeen/1889125/hand-kwijt-door-vuurwerk.html

Daarom heb ik altijd een beetje gemengde gevoelens bij de topics alhier die over (voor Nederlandse begrippen) illegaal vuurwerk gaan.
Aan de ene kant ben ik bang dat door zulke topics mensen zich wellicht aangetrokken gaan voelen tot zulk vuurwerk en zou ik er op zich niet rouwig om zijn als er geen discussies meer over gevoerd mogen worden.
Aan de andere kant heb je weer de kant, die voorlichting heet en dan met name op het vlak van veiligheid.
Ik bedoel maar, hier wordt duidelijk gewaarschuwd bij die mortierzooi; begin er niet aan en als je toch zo eigenwijs bent verleng dan de schietlont met visco.
Wellicht heeft dat toch weer wat mensen hun hand (en erger) bespaart.

ja typisch geval weer van. iets in huis gehaald te hebben en niet weten hoe t aan gestoken moet worden. dus gewoon doen. lekker stoer. maar niet in de gaten hebben dat er een stuk schietlont aan zit. tjonge tjonge jammer weer zoiets. en zo gaan er nog een hoop mensen lichaamsdelen missen of nog erger.

die man moet blij zijn dat hij het nog kan na vertellen
wat er had nog veel meer mis kunnen gaan
en verder is het gewoon zijn eigen schuld

Daarom heb ik altijd een beetje gemengde gevoelens bij de topics alhier die over (voor Nederlandse begrippen) illegaal vuurwerk gaan.
Aan de ene kant ben ik bang dat door zulke topics mensen zich wellicht aangetrokken gaan voelen tot zulk vuurwerk en zou ik er op zich niet rouwig om zijn als er geen discussies meer over gevoerd mogen worden.
Aan de andere kant heb je weer de kant, die voorlichting heet en dan met name op het vlak van veiligheid.
Ik bedoel maar, hier wordt duidelijk gewaarschuwd bij die mortierzooi; begin er niet aan en als je toch zo eigenwijs bent verleng dan de schietlont met visco.
Wellicht heeft dat toch weer wat mensen hun hand (en erger) bespaart.

Mee eens, maar toch gebeurt het en toch zullen we dit met leden ogen aan moeten zien. Eigen schuld dikke bolle bult. Al is het maar om mensen hier die dit lezen op andere gedachten te laten komen.

Back
Bovenaan