Halt stopt met voorlichting over vuurwerk

Lev-he

VWC lid
DEN BOSCH Bureau Halt stopt met voorlichting op scholen in Den Bosch over de gevaren van vuurwerk als de Bossche gemeenteraad daadwerkelijk 23.000 euro op haar subsidie gaat bezuinigen.
Dat zei Erik Gevers van Bureau Halt woensdagavond tegen Bossche gemeenteraadsleden.

Op deze inspraakavond in het kader van de begroting kwamen ook woordvoerders van andere instellingen pleiten voor het schrappen van bezuinigingen bij hun organisaties.

Lees donderdag meer in het Brabants Dagblad

Bron

Die voorlichting stelt toch niet veel voor. Heb hem 10 jaar geleden zelf ook gehad op de middelbare school.
Met een widowmaker kon je een auto opblazen. en als een groene strijker in je hand ontplofte kon je het niet meer na vertellen.

Nee goede voorlichting van de mensen van halt:wink:
In plaats van zo te overdrijven konden ze beter vertellen hoe mensen wel op de juiste manier met vuurwerk om kunnen gaan.

ondanks de onwaarheden die bureau halt verteld, toch een trieste zaak. Enige vorm van voorlichting is nog altijd beter dan helemaal geen voorlichting

Daarnaast vind ik dat er meer voorlichting vanuit winkeliers gegeven moet worden. Er zijn winkeliers die dat wel doen, maar bij het merendeel draait het alleen om centjes verdienen. Juist die winkeliers moeten dat doen, omdat volwassenen die voorheen geen voorlichting hebben gehad op school daar hun spullen halen.

Jammer dat op dit punt bezuinigt wordt. Het is dan wel allemaal overdreven maar ik als klein jongengtje beleefde toch echt als iets gevaarlijks. Er zou maar iets fout zijn en dan kon ik mijn hand niet meer volledig gebruiken. Na zelf de eerste strijkers afgestoken te hebben wist ik wel dat dit niet zo was. Maar ik heb wel geleerd om goed op te letten met illegaal vuurwerk.

Daarnaast vind ik dat er meer voorlichting vanuit winkeliers gegeven moet worden. Er zijn winkeliers die dat wel doen, maar bij het merendeel draait het alleen om centjes verdienen. Juist die winkeliers moeten dat doen, omdat volwassenen die voorheen geen voorlichting hebben gehad op school daar hun spullen halen.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik doe dat ook tijdens de verkoop,Zo voorkom je een hoop ellende en de meeste klanten die zijn er erg blij mee als men ze advies geeft over de veiligheids aspecten.

Probleem bij halt is dat men zich totaal verkeerd opsteld wat betreft informatieverschaffing aan de jeugd(in sommige gevallen),Men probeert angst in te boezemen door totaal overtrokken beelden en of verhalen te geven zoals men al eerder aangeeft.Al zijn er idd ook wel dingen op de markt die je beter links kunt laten liggen omdat als dat mis zou gaan men wel een groot probleem heeft.
Men doet net of men met explosieven bezig bent i.p.v. vuurwerk,En ik denk dat de meeste jeugd daar niet meer in trapt.

Ik denk dat men beter preventief kunt werken en wel de gevaren moet laten zien maar ok (ALS) men het aanschaft of wilt aanschaffen er het beste/veiligste mee kunt omgaan,Dat werkt veel beter bij de jeugd en men luisterd dan ook beter naar de context van het verhaal.

gr

Ja joh, geluiden van ervaringsdeskundigen, liefhebbers et cetera doen er niet toe.
Er zullen wel weer tig academische onderzoeken gedaan moeten worden, voordat men over 30 jaar de voorlichting eindelijk eens geeft zoals we dat nu al jaren aanraden.

de beste manier van vuurwerk voorlichting is de "spuiten & slikken" manier. wie stuurt bnn een mailtje voor een speciale oudejaars uitzending? :wink:

Bureau halt vind ik meer op een comedy film lijken dan dat je daatwerkelijk wat leert..
Met een nitraat blaas je een deur uit een huis, en een pirat vernietigd het asfalt...
Dus dat halt weggaat maakt voor mij niet zoveel uit.

Je laat een analfabeet geen Nederlands docent worden, dus een politieagent laat je ook geen voorlichting geven... Dat moeten mensen doen die er wel verstand van hebben.

Dat zal dan in ieder geval op initiatief van particulieren moeten komen, want de overheid kapt ermee. :)

Wat jammer nou, moeten we die 100% accurate voorlichting nu missen.
Dat is flink balen, nee even serieus goed dat deze onzin voorlichting stopt jammer dat het alleen om geld gaat en niet om de bedoeling ervan.
Laat particulieren dit in de toekomst maar overnemen, dan kan je er bijna vanuit gaan dat als er échte freaks tussen zitten de voorlichting ook klopt.
Zowel een goede als slechte zaak.

Die voorlichting stelt toch niet veel voor. Heb hem 10 jaar geleden zelf ook gehad op de middelbare school.
Met een widowmaker kon je een auto opblazen. en als een groene strijker in je hand ontplofte kon je het niet meer na vertellen.

Nee goede voorlichting van de mensen van halt:wink:
In plaats van zo te overdrijven konden ze beter vertellen hoe mensen wel op de juiste manier met vuurwerk om kunnen gaan.

Misschien een idee om VWC liefhebbers het hele halt gebeuren over te laten nemen, dus voorlichting geven op scholen en zo krediet opbouwen bij de gemeente en/of overheid.
Komt direct landelijk in het nieuws.

Wij stellen ook regematig vuurwerk en dummy's beschikbaar voor testen en voorlichting.

Ik zal mijn oude middelbare school eens een mail sturen of zij hier behoefte aan hebben:)

En in het kader van de vroege voorlichting.. misschien ook maar eens naar een basisschool sturen!

Ik zal mijn oude middelbare school eens een mail sturen of zij hier behoefte aan hebben:)

En in het kader van de vroege voorlichting.. misschien ook maar eens naar een basisschool sturen!

en heel misschien willen de jongens van vuurwerk traditie je wel helpen .
die jongens hebben de kennis wel in huis . :)

De eerste positieve reactie van een basisschool is inmiddels binnen.
We proberen nu samen tot een overeenkomst te komen en wie weet ga ik dan inderdaad de voorlichting hier geven:)

Ben benieuwd!

Lekker bezig Morris:) Misschien een beter idee hier een apart topic over aan te maken? Dan kunnen we met z'n allen tips geven over hoe of wat we zoiets als dit het beste aan kunnen pakken. Vuurwerk moet natuurlijk ook een goed imago behouden. Ik denk dat we met elkaar wel heel veel kunnen doen. Misschien zelfs wel flyers ontwerpen en laten drukken om deze uit de delen bij de voorlichting over vuurwerk.

Vele handen maken licht werk zullen we maar zeggen hea!:thumbup:

Back
Bovenaan