Haagse tieners steken illegaal vuurwerk af in duinen

bassie123

VWC lid
DEN HAAG - Twee Haagse jongens van 15 zijn woensdag opgepakt omdat ze illegaal vuurwerk afstaken in de duinen bij de De Savornin Lohmanlaan in Den Haag. Een van hen had ook een vlindermes op zak.
Agenten hoorden rond 17.00 uur knallen uit de duinen komen die leken op schoten. Ze namen een kijkje en vonden de twee jongens die met vuurwerk aan het spelen waren.

Ze zijn op het politiebureau opgehaald door hun ouders en moeten zich binnenkort melden bij HALT.

Niet echt een bijzonder bericht maar vind het raar, gaan ze naar de duinen om niemand tot last te zijn worden ze alsnog gepakt

Laatst bewerkt:
Tsja, ga je de duinen in om niemand tot last te zijn.Wordt je alsnog opgepakt.
Maar ja jongens illegaal vuurwerk mag niet,dus??
Dit doet me trouwens wel denken aan vroegâh.Gewoon een kwajongensstreek. Behalve dat vlindermes dan.:wink:

Wel sneu dat dit weer gepubliceerd moet worden.
Als je dan illegaal stookt doe het dan zoals deze jongens op plekken waar je niemand tot last bent.
Wat een gezeur man, als je er last van hebt en het gebeurt in een woonwijk kun je van mij pas de politie erbij halen.

Njaa niemand tot last, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zitten daar toch allerlei dieren? Gewoon een kwajongensstreek dit, gaat bijna altijd goed maar nu word je toevallig een keer betrapt. Over een paar jaar lachen ze erom. Of misschien nu al.

Ach wat een gedoe vroeger(jaren 80)ging ik en mijn vrienden onze kruitstress kwijtstoken in de weilanden grasvelden etc entoen maakten niemand zich daar druk om.:bonk:nu geven deze jongens eigenlijk het goede voorbeeld buiten af en niemand tot last en dan worden ze nog gepakt.ik zou het als politie agent ook wel weten of ons echte werk doen met kans op risico(wat bij het vak hoort)of dit soort mannetjes oppakken(LEKKER VEILIG)bah bah:rolleyes:

Wat een nieuws zeg... Doen ze het nog netjes verderop, weinig mensen tot last, worden ze "gepakt" en dan krijg je straf en een vermelding als misdadiger in de krant...

Heb vroeger ook eens mijn kanonslagen en babypijltjes opgestookt bij een afgelegen stuk grond, kwam de politie langs en gaf een waarschuwing, waren allang blij dat het nu op was en niet in een woonwijk werd afgestoken vanwege de overlast, ze gaven nog net geen schouderklopje.

Ach, die agenten kunnen lekker inslapen met het idee een stel criminelen te hebben betrapt en dat hun partner weer trots is op ze... :frusty:

Gewoon domme pech, aangezien de knallen leken op "schoten" was het blijkbaar voor die agenten voldoende om toch even poolshoogte te gaan nemen.

Wel goed dat die kereltjes niet in de wijk hebben lopen *****n, waarschijnlijk gewoon wat restjes weg willen stoken en een vlindermesje hadden wij vroeger ook (om in de duinen een pijl en boog te maken ofzo). Ach ja, we zijn allemaal jong geweest he :wink:

En een vlindermesje hadden wij vroeger ook (om in de duinen een pijl en boog te maken ofzo). Ach ja, we zijn allemaal jong geweest he :wink:

Haha, in de jaren '70 en '80 liep bijna iedereen met een vlindermes op zak.

Laat die kids lekker spelen en hun jeugd beleven.

:p

Lekker nieuwswaardig dit. Straks krijgen we nog nieuwsberichten als
'43 jarige man rijdt door rood'
of 'Mannen rijden 51 km per uur in de stad'..

Ja, wat is je punt? Ook met O&N zou ik geen vuurwerk in de duinen afsteken.

Dat beesten altijd last hebben van vuurwerk dus als dat een probleem zou moeten zijn dan zou je tegen vuurwerk moeten zijn. Of denk je dat de knallen op de boulevard voor de duinen netjes stoppen? Dus sorry, ik vind het een stront argument :)

Dat beesten altijd last hebben van vuurwerk dus als dat een probleem zou moeten zijn dan zou je tegen vuurwerk moeten zijn. Of denk je dat de knallen op de boulevard voor de duinen netjes stoppen? Dus sorry, ik vind het een stront argument :)

Het verschil zit hem erin dat je huisdieren zelf in huis haalt en dat wilde dieren in hun eigen omgeving leven. Daar waar je de overlast zoveel mogelijk kunt beperken, zou ik dat doen. Net zoals dat je in het centrum van de stad of naast een bejaardentehuis (soms) geen vuurwerk mag afsteken. Als je het daar mee eens bent, zou je dan ook tegen vuurwerk moeten zijn?

Het is gewoon een beetje rekening houden met elkaar, meer niet.

Het verschil zit hem erin dat je huisdieren zelf in huis haalt en dat wilde dieren in hun eigen omgeving leven. Daar waar je de overlast zoveel mogelijk kunt beperken, zou ik dat doen. Net zoals dat je in het centrum van de stad of naast een bejaardentehuis (soms) geen vuurwerk mag afsteken. Als je het daar mee eens bent, zou je dan ook tegen vuurwerk moeten zijn?

Het is gewoon een beetje rekening houden met elkaar, meer niet.

Ja want dan is een algeheel verbod rekening houden met. Wat staat jouw plezier tegenover angst en overlast van derde? Als je rekening wilt houden met andere dan moet je gewoon totaal niet afsteken. En waar gaat het over. Een dag later crossen er een paar jongeren door de duinen met hun brommers die lekker veel lawaai maken.... Dan rijd er een tractor doorheen van de overheid omdat daar wat gemaaid moet worden, lekker over nesten heen van beesten. En vervolgens vliegt er een vliegtuig overheen richting Eindhoven Airport. Die 10 knallen die die jongens afschieten heeft niemand last van hoor dat wordt gecreëerd

Back
Bovenaan