Grote vuurwerkvangst in Leeuwarden

kwintos

VWC lid
De politie heeft donderdagavond in Leeuwarden zevenduizend kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. Het is een van de grootste vuurwerkvangsten van de afgelopen jaren in het noorden van het land, meldt de politie. Drie mannen en een vrouw zijn aangehouden op verdenking van handel in en bezit van illegaal vuurwerk.

Aan het begin van de avond werd op de A32 in de buurt van het Friese dorp Haskerdijken een 68-jarige automobilist uit Leeuwarden aangehouden. De politie kwam de man op het spoor na anonieme tips.

Later die avond vielen agenten een loods binnen aan de Pieter Sipmawei in Leeuwarden. Daar werd het illegale vuurwerk aangetroffen. Vervolgens werden twee 48-jarige mannen en een 25-jarige vrouw uit Leeuwarden aangehouden in verband met de zaak. De vrouw is inmiddels weer vrij. De drie mannen zitten nog vast.

Vuile rot verraders!
Ik zal maar niet schrijven wat ik zulken toe wens, want dat mag hier niet.
Maar wel zonde van dat vuurwerk.
En dat hoor je alleen maar in Nederland, typisch Nederlands.
Verraderscultuur.

inderdaad, daarom zijn die kentekens met een bepaalde afkorting ook verboden :p

Jammer van het vuurwerk maar 7000 kilo is toch best veel en gevaarlijk :rolleyes:

Oké verraden daar houd ik ook niet van, maar 7000KG vuurwerk..........dat wil ik ook niet naast mij hebben hoor. Wat is mis met een normaal ritje naar belgie voor 10KG in plaats van 7000KG in een kelderbox...

Zo dan...zag het net op het nieuws....stond heen beste hoeveelheid, waaronder rollen en sierspul van o.a. Kometa en Triplex....

2ug1nhi.jpg

Nee dat is niet de goede foto want die bestaat al een paar jaar:p
hardcore0438 heeft ere nog zijn schermafbeelding van.

aardig wat triplex daar.
Wel jammer dat er altijd van die mensen zijn die iemand verlinken. Niet dat die 7000 kilo nou echt verantwoord was opgeslagen, maar toch.

Back
Bovenaan