Grote partij vuurwerk in beslag genomen (legaal)

what the fuck? Dus nu moet ik als ik van een legaal verkooppunt af kom kijken of er geen politie in de buurt is? :frusty: pffff
Maar wedden dat als ik 50 kilo kunstmest of jerrycans vol benzine uit sta te laden dat er geen haan is die ernaar kraait.
Nu zeggen ze dus eigenlijk dat je net zo goed illegaal spul kunt halen want zelfs legaal vuurwerk pakken ze af dus wat maakt het dan nog uit waar je je vuurwerk vandaan haalt. :bonk:
Wat een gezeik in NL voor consumentenvuurwerk :frusty:

Trouwens, de meeste verkooppunten in NL zeggen niks over die 25kg regel, als ik 50 kilo aan cakes op zou halen krijg je het gewoon mee.

Ik kom er dan ook eerlijk vooruit dat ik over ga stappen op ''illegaal vuurwerk'' vandaag met fam gepraat.

Jammer dat het zo moest gebeuren ik heb heel veel lol en plezier gehad aan het nederlandse vuurwerk maar de boventoon is nu sierblokken uit andere landen met hierbij ook knallers

Werd dit jaar voor het eerst gecontroleerd toen ik stond in te laden voor de winkel.
Agent vond dat het meer dan 40kg was en keek nogal moeilijk en bezorgt. Uiteindelijk na een vriendelijk en van beide kanten respectvol praatje elkaar een veilig uiteinde kunnen wensen en ons eigen weg gegaan. Maar dit gebeurd niet overal zie ik maar weer.

Het is gewoon triest om te lezen wat voor heksenjacht er geopend is op legaal vuurwerk.
Ik heb het topic nog nooit zo opgeblazen gezien in de media.
Die polls zijn zo makkelijk te beinvloeden dat enige waarde vervalt.

Kan er zo kwaad om worden en zoveel over zeggen, maar het is gewoon...meh. :mad:

het word gewoon eng nu, heel veel personen zijn van het illigale spul afgestapt en steken nu
al hun budget in het legale.

en dan gaat de politie alle tips na en begint een heksenjacht op al het vuurwerk.
tevens werkt de media ook lekker mee en is iedereen "alert" op vuurwerk.

doorlonten maakt het vuurwerk ook gelijk "illigaal"
meer dan 25kg in bezit hebben betekend dat je de pineut bent.

wat heeft dan dan in godsnaam voor een zin om volledig naar legaal te gaan ?
dan kan je beter een paar maanden van tevoren je spullen al hebben dan dat je de laatste 3 dagen zoveel risico gaat nemen, je bent tenslotte toch al "illigaal" bezig.

Back
Bovenaan