Grote partij illigaal vuurwerk in Winterswijk

rickster

VWC lid
WINTERSWIJK - De politie in Winterswijk is bezig met een onderzoek naar de herkomst van zeker 93 dozen met zogeheten nitraten, wat illegaal vuurwerk is. In de zaak zijn al negen minderjarige jongens verhoord, maar de politie denkt dat er nog meer jongeren zijn die over de nitraten beschikken, aldus een woordvoerder woensdag.

De zaak kwam aan het rollen toen de politie vorige week een 15-jarige Winterswijker om zijn identiteitsbewijs vroeg. Toen de jongen dat wilde pakken, viel er een zak vol nitraten uit zijn jas. In de dagen daarna werden nog eens vier jongens verhoord, die ook allemaal over illegaal vuurwerk beschikten.
Nadat de politie in het weekeinde vuurwerkbezitters had opgeroepen om zich te melden, kwamen drie jongens naar het bureau. De politie pakte een negende jongen op. Dinsdag meldde een wandelaar dat hij in de wijk Bargerbosch in Winterswijk een partij illegaal vuurwerk had gevonden. Het bleek opnieuw te gaan om dozen met 20 tot 30 stuks nitraten.
Justitie moet beslissen wat er met de betrokken minderjarige jongens gaat gebeuren.

Bron: Telegraaf.nl

Dit zag ik zelfs net op Teletekst staan, alleen de tekst heb ik niet kunnen lezen. Maar begrijp ik nou goed dat het niet om 93 karton gaat maar gewoon 93 pakjes? Is dat, zeker gezien de verdeling over 9 jongens, al zelfs teletekst-waardig?!

'dozen met 20 tot 30 stuks'...
93*25= 2325 nitraten.

Hoewel er in een pakje toch juist altijd 20 zitten?
1860 nitraten, nog steeds best een aantal..

Overigens is 'grote' natuurlijk zeer relatief :wink:

hahaha dit meen je toch niet hahaha, ik dacht dat het om 93 kartonnen ging. Dat zo'n "vangst" helemaal in de media komt vind ik al raar. Erg trouwens dat ze mekaar gewoon verlinken aan de politie.

'dozen met 20 tot 30 stuks'...
93*25= 2325 nitraten.

Hoewel er in een pakje toch juist altijd 20 zitten?
1860 nitraten, nog steeds best een aantal..

Overigens is 'grote' natuurlijk zeer relatief :wink:

1860 nitraten klinkt veel, maar verdeeld over - tot nu toe - 9 personen is het net iets meer dan 200 stuks of 10 pakjes per persoon.
Worden er nog meer mensen opgepakt, daalt dat aantal per persoon nog verder.

Niet echt noemenswaardig als je het zo bekijkt?

Ik zie het alweer, NL word weer banggemaakt met een "grote"hoeveelheid vuurwerk. Hoeveel kinderen van 14-18 lopen met dozen nitraten in de weer. Het enige bijzondere is , is dat er nu een grote (oh wacht mocht dat word niet meer gebruiken:wink: ) verrader tussen zit die al z'n maatjes er bij heeft genaaid.

Er was vast niets anders te melden, beetje jammer dat het weer op deze manier in de media komt. Wat is 2 karton nitraten nou?

Ik lees de kop en het eerste wat ik dacht was, daar gaat weer een paar 1000 kg.
En vervolgens blijkt het om 90 doosjes nitraten te gaan. Echt weer iets voor de media :rolleyes:

Overigens @ chrissieone niet in elk doosje nitraten zitten er 20 bijvoorbeeld de fp3 small heeft 30 stuks in een doosje zitten.En die zijn de laatste tijd genoeg in omloop
dus zullen vermoedelijk wel fp3 small bij hebben gezeten.

Wat betreft de jongen die iedereen erbij heeft gelapt, wat een verschrikkelijke matennaaier die zal wel op zoek moeten naar nieuwe vriendjes haha

jezus eerst naait hij 4 maten der bij en nu zijn het er al 8.
wouwww wat een k*t jeugd zal die hebben strax.

happy new year !!

Back
Bovenaan