Grote overlast door vuurwerkdemo

Je zegt het goed, 200 meter.. de eerste woningen liggen daar in Meppel op honderden meters afstand. De demo is achteraan een compleet sportcomplex met gigantische voetbalvelden gehouden, met aan het eind de snelweg..

In de eerste overleggen/ideeën maanden terug zouden we zelfs langs de A2 bij Van Der Valk e.d. een demo houden, maar dan zit je ook met woonwijken erachter en vergunningtechnisch lastig.. in principe kan je dus nergens een demo/show houden meer zonder dat iemand er last/hinder van heeft.. De demo in Milheeze lag wat meer afgelegen (verder een toplokatie trouwens) en daar speelt zoiets niet, maar dan hoor je van mensen die komen weer terug dat het eigenlijk TE veel afgelegen ligt.. Je moet dus uiteindelijk een keuze maken..

Je had het simpel kunnen oplossen,plaats 14 dagen van tevoren een advertentie in het krantje van Meppel en je hebt het probleem opgelost???

Ik ben zelf niet op de demo geweest,maar wel mee geholpen aan de voorbereidingen en het opruimen de andere dag.De andere dag dus waren we de banners die de weg wezen naar het terrein aan het opruimen en ik kreeg echt te horen van voorbij gangers dat ze verrast waren en het prachtig vonden.Dat er kinderen zijn geweest met angstige momenten bij het horen van vuurwerk verwijs ik naar het land der fabelen.De afstand was gewoon te groot naar de woonwijk toe om er nachtmerries van te krijgen.Nu is er in Meppel een ''muggezifter'' die niet van vuurwerk houdt en de toon is weer gezet.

Is allemaal met een politiek geurtje (of was het kleurtje) geschreven.
Deze man is raadslid van een plaatselijk politiek partijtje en probeert gewoon wat kiezers te winnen op deze manier.
Verder is hij ook redacteur van de stadswachter en onderhoud ongetwijfeld banden met die Mepeller Courant, waardoor het artikel geplaatst is.
http://www.sterkmeppel.nl/09-raadsleden/pp/janv/pp-janvonk.htm
Waarschijnlijk heeft de webmaster van de website en/of de overige raadsleden van deze politieke partij er niets in gezien om hier ophef over te maken, want vreemd genoeg is er niets op de website van Sterk Meppel zelf over te vinden.

Kan me wel in denken dat er wat mensen zijn geschrokken (ze verwachten immers niets), de enige die ze daarvoor op aan kunnen kijken is de gemeente zelf vanwege het gebrek aan voorlichting.

Je had het simpel kunnen oplossen,plaats 14 dagen van tevoren een advertentie in het krantje van Meppel en je hebt het probleem opgelost???

Hoezo? Doe jij dat ook bij de shows die jullie allemaal doen? Dat denk ik niet... Daarnaast, Zena was opdrachtgever en heeft het niet zelf geschoten.. maar afgezien van dat alles is het kul, we staan ergens in de middle of nowhere op voetbalvelden aan de rand van een dorp met alle mogelijke ontheffingen en vergunningen, hebben NIEMAND daar gesproken van de buurt die ergernissen erover had en nog heb je dit.. vind het wel best zo eigenlijk.. :wink:

edit: heb het er maar weer even bijgepakt.. in een radius van meer dan 2KM! ligt geen woonwijk en je zit pal tegen de snelweg A32 aan.. dus wat moet je nog meer, het was al flink afgelegen dus. Denk dat ze zich van die politieke partij in Meppel drukker maken dan anderen. Gisteren belden we overigens met de voetbalclub waar het werd gehouden, die vonden het prachtig en alleen maar lovende woorden.. ze hebben wel een aantal vragen gekregen van mensen uit die wijk op honderden meters verderop omdat ze dachten dat er een feestje was namens hun, maar daar zat niemand bij die echt geklaagd heeft.. denk dus dat dit alles zwaar overtrokken is...

Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in, mensen zijn steeds minder verdraagzaam tegenover elkaar. De laatste jaren merk ik dit ook en dan niet alleen met vuurwerk. Het lijkt wel of de mensen teveel TV kijken.. Ik bedoel, dat als je bepaalde programma's kijkt en het nieuws is het 1 grote negatieve bende, allemaal klaagzangen die het land zo achteruit vinden gaan en elk klein probleem uitvergroten en dan nog de politiek die alles verbied, met daarnaast leden van politieke partijen die denken dat ze de grote verlossers zijn.
Ik ben ook steeds minder trots om Nederlander te zijn en denk dat Nederland in in de toekomst ook gezien gaat worden als dat landje in europa waar mensen alleen maar zeiken terwijl ze t zo goed hebben. En als er dan nog zo'n superheld als bv. Wilders aan de macht komt ben ik hier mooi weg, ga ik wel in Spanje wonen of zo.

Is het gewoon niet zo mensen dat de mensen steeds minder kunnen hebben?
Steeds minder verdraagzaam zijn?
Demo,s worden al zo lang gehouden, dat is echt niet nieuw hoor.
Het wordt nu in de pers vreselijk opgeblazen.

Ik heb de afgelopen jaren veel demo,s gezien. Nooit problemen gemerkt
Alleen dit jaar al 4 x

Hoezo? Doe jij dat ook bij de shows die jullie allemaal doen? Dat denk ik niet... Daarnaast, Zena was opdrachtgever en heeft het niet zelf geschoten.. maar afgezien

Was maar een tip,maar als je verkeerd opvat vergeet de tip.

Is allemaal met een politiek geurtje (of was het kleurtje) geschreven.
Deze man is raadslid van een plaatselijk politiek partijtje en probeert gewoon wat kiezers te winnen op deze manier.
Verder is hij ook redacteur van de stadswachter en onderhoud ongetwijfeld banden met die Mepeller Courant, waardoor het artikel geplaatst is.
http://www.sterkmeppel.nl/09-raadsleden/pp/janv/pp-janvonk.htm
Waarschijnlijk heeft de webmaster van de website en/of de overige raadsleden van deze politieke partij er niets in gezien om hier ophef over te maken, want vreemd genoeg is er niets op de website van Sterk Meppel zelf over te vinden.

Kan me wel in denken dat er wat mensen zijn geschrokken (ze verwachten immers niets), de enige die ze daarvoor op aan kunnen kijken is de gemeente zelf vanwege het gebrek aan voorlichting.

Met andere woorden, een persoon die in de orner onbegrijpelijke stukken geplaats kan worden
Irriteerd zich aan het geknal en haalt zijn mede NSB vriendje erbij die bij de lokale krant werkt.
Die plaats een opgeblazen verhaal, waar wij ons druk over maken.

Dus voor Jan Vonk persoon geld, F7 documnent bewaren... NEE!
(By the way, hij is gewoon gefrusteerd omdat hij Vonk als achternaam heeft.):D

Back
Bovenaan