Grote hoeveelheid vuurwerk gevonden

Ruben

VWC lid
HEEMSKERK De politie heeft dinsdagmorgen een enorme hoeveelheid vuurwerk aangetroffen bij een 21-jarige man in Heemskerk.
De partij bestond uit 117 mortieren met een totaal gewicht van zeventig kilo. Het vuurwerk lag opgeslagen op de zolder van een opslagloods. Ook vond de politie een aantal lanceerbuizen. Dit vuurwerk is professioneel en mag alleen worden afgestoken door iemand met een vergunning. De 21-jarige man is aangehouden. Op het bezit van dit vuurwerk staan fikse straffen.

Bron; www.rtvnh.nl

Heemskerker aangehouden voor bezit 117 mortieren

Door Redacteur Kennemerland
Gepubliceerd op 27 december 11, 15:15 Laatst bijgewerkt op 27 december 11, 15:24
HEEMSKERK - Het Regionaal Milieuteam van de politie Kennemerland heeft dinsdagochtend bij een 21-jarige inwoner van Heemskerk een hoeveelheid vuurwerk in beslag genomen. Het gaat om zogenaamde mortieren, in een omvang tot 6 inch, dat is ongeveer 15 centimeter. De partij bestond uit 117 van deze mortieren en had een gewicht van 70 kilo.

Het vuurwerk lag opgeslagen op de zolder van een
opslagloods. Eveneens werd een aantal lanceerbuizen voor dit vuurwerk
meegenomen. Het betreft hier professioneel vuurwerk, dat alleen door
gediplomeerde 'bezigers' die in het bezit van een vergunning zijn, mag worden
afgestoken. De gevaarsaspecten van dit vuurwerk zijn dan ook aanzienlijk.
Verkeerd gebruik kan leiden tot enorme schade, maar ook zwaar lichamelijk letsel.
Er zijn zelfs incidenten met dodelijke afloop bekend. Op het bezit van dit
vuurwerk, maar ook de handel daarin en het gebruik ervan, staan fikse straffen,
tot gevangenisstraf aan toe.

dsc_2183.jpg

Dus ze hebben lanceerbuizen en lanceerbuizen gevonden en dat is beide strafbaar. Leuk he dat de media weet waar ze het überhaupt over hebben :bonk:

zelfs op wikipedia wordt daar aandacht aan besteed:
Spraakverwarring

Vaak wordt er gesproken over "mortieren" wanneer men de lading bedoelt die wordt afgestoken. Dit is echter niet juist. De mortier is in feite de buis waarmee de lading wordt afgeschoten. De lading zou moeten worden aangeduid met "shell".

Door vuurwerkliefhebbers wordt de naam mortierbom vaak verafschuwd. Dit is volgens hen een naam die de media aan het stuk vuurwerk hebben gegeven om het volk bang te maken. De juiste naam is shell. Een bom is volgens velen namelijk de naam voor een explosief om mensenlevens te verwoesten en haat te zaaien.
:p

Je zou zo'n malloot naast je hebben wonen.... 117 van die knotsen.
Te gek voor woorden, los van dat vraag ik me af wat dat kost? dat is een fiks bedrag als je het mij vraagt.

PAS OP! Je kan mensen doodslaan met mortierbuizen als je ze 1000x in hun lever stompt! Dus snel de doodstraf voor het bezit van deze buizen! Soms vraag ik mij af of de hoofdredacteur deze berichten wel leest...volgens mij leest hij geeneens de artikelen door.

117 is veel ja!

Maar als je hoord wat er buiten wel niet allemaal wordt afgestoken vindt ik het tot nu toe nog weinig dit is pas het eerste bericht wat ik zie uit heemskerk.

Gr Wouter

PAS OP! Je kan mensen doodslaan met mortierbuizen als je ze 1000x in hun lever stompt! Dus snel de doodstraf voor het bezit van deze buizen! Soms vraag ik mij af of de hoofdredacteur deze berichten wel leest...volgens mij leest hij geeneens de artikelen door.

het gaat dus ook niet echt om die buizen he, anders is het bovendien ook niet het vermelden waard dat het om 70 kg gaat. gewoon slechte woordkeuze:rolleyes:

Als ik 200 4 inchers in het weiland achter bij mijn vriendin ga af steken heeft niemand daar last van.. Het is met nuchter nadenken minder gevaarlijk dan idiootjes die met nieuwjaarsnacht met vlinders/nitraten/lawinepijlen en cobra's door de straten trekken...

Te gek voor woorden, los van dat vraag ik me af wat dat kost? dat is een fiks bedrag als je het mij vraagt.

Het vuurwerk lag opgeslagen op de zolder van een
opslagloods.

Dus niet in een huis...

Toch een kleine 13 kartonnen.

dus een motier bom is dus gewoon een buis wat vol zit met kruit ( of iig explosiefe lading)
lekker bommetje dan :P

Maar wel lekker om 0:00 naar staan kijken?

Altijd jammer dit soort berichten.
Snap alleen niet waarom die buizen weg zijn gehaald.

Maar wel lekker om 0:00 naar staan kijken?

Altijd jammer dit soort berichten.
Snap alleen niet waarom die buizen weg zijn gehaald.

omdat die officieel ook illegaal zijn. of iig is het vinden van de shells genoeg reden voor de rechter om ze in beslag te nemen.

Back
Bovenaan