Groothandel verkoop vuurwerk gestart in Suriname

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In Suriname is op dinsdag 1 december de groothandel verkoop van vuurwerk gestart. De verschillende vuurwerkimporteurs zijn druk bezig hun winkels te bevoorraden. Nog niet allemaal hebben hun lading of gehele lading ingeklaard.

De vuurwerkimport is dit jaar enorm afgenomen. Tot op dit moment zijn er ruim 20 containers ingeklaard. Vorig jaar bedroeg het aantal aan het eind van de vuurwerkperiode 61. De importeurs mogen tot en met 31 december vuurwerk binnenhalen. Vorig jaar waren er rond deze periode reeds ruim 50 containers binnengebracht.

De verkoop aan consumenten en de afsteekperiode begint na de kerstdagen. Tijdens de officiële afschietperiode van 2019 zijn in totaal 10 vuurwerkslachtoffers geregistreerd. Het jaar ervoor waren er ook 10 personen gewond geraakt door vuurwerk.

https://www.waterkant.net/suriname/2020/12/02/groothandel-verkoop-vuurwerk-gestart-in-suriname/

Dit jaar stookmeeting in Suriname dan maar? :thumbup:

Mijn collega die daar vandaan komt liet me filmpjes zien, worden gewoon nog salute shell kitjes en 50mm blokken etc gestookt daar, en flitspoeder rollen van 30meter lang enzo, echt ziek :yes:

En ze maken er in suriname echt nog een feest van op o&n, geen mensen die je uitschelden en bedreigen als je staat te stoken, het ergste wat kan gebeuren is dat de buurman mooier vuurwerk dan u heeft :blink:

Mijn collega die daar vandaan komt liet me filmpjes zien, worden gewoon nog salute shell kitjes en 50mm blokken etc gestookt daar, en flitspoeder rollen van 30meter lang enzo, echt ziek :yes:

En ze maken er in suriname echt nog een feest van op o&n, geen mensen die je uitschelden en bedreigen als je staat te stoken, het ergste wat kan gebeuren is dat de buurman mooier vuurwerk dan u heeft :blink:

Staat nog op m'n todo list haha

Vet. Daar koop je het letterlijk nog bij de Chinees van de hoek :D

https://chois-fireworks.business.site/

https://www.google.com/maps/uv?pb=!...sAF1QipM51lIeAN_CFTgseVAlv55nB2NC2DUB7Q4PK_aB

Hahah prachtig die dozen allemaal open en bloot in de winkel :droolthum wat zal het daar lekker naar vuurwerk ruiken

Klinkt echt chill allemaal daar.
Misschien de komende jaren eens kijken om daar nieuwjaar te vieren.
Verschil met NL is wel, dat ze daar meer ruimte hebben qua afsteken toch?
Niet zoals de grote steden in de randstad, alles hutjemutje daar.
Hoe gaat dat trouwens op Curacao, iemand info hierover?

Back
Bovenaan