groenrijk

dedon

VWC lid
ik wil het hier toch even kwijt.

ik snap op dit moment nog weinig van het cat.1 en cat.2 vuurwerk, maar vanmiddag was ik bij de groenrijk in Assen en tot mijn verbazing lagen daar de baby knal en fluit pijltjes in de schappen.
voor zover ik weet zijn de knalpijltjes cat.2 en mogen dus niet tussen het schetsvuurwerk liggen.
Klopt mijn conclusie en doet groenrijk iets gruwelijk mis, of zit ik verkeerd??

Greetz
Dedon

ik wil het hier toch even kwijt.

ik snap op dit moment nog weinig van het cat.1 en cat.2 vuurwerk, maar vanmiddag was ik bij de groenrijk in Assen en tot mijn verbazing lagen daar de baby knal en fluit pijltjes in de schappen.
voor zover ik weet zijn de knalpijltjes cat.2 en mogen dus niet tussen het schetsvuurwerk liggen.
Klopt mijn conclusie en doet groenrijk iets gruwelijk mis, of zit ik verkeerd??

Greetz
Dedon

babypijl fluit/knal is cat2 vuurwerk en mag "nog"niet verkocht worden!
misschien de groenrijk er even over aanspreken want denk niet dat ze weten waar ze mee bezig zijn:rolleyes:

--pyro99:bye:

Ik zou ze zeker er even over aanspreken.
Als ze controle krijgen hebben ze problemen namelijk!

Misschien dat je eerst een paar pakjes koopt :p

Categorie 1: Hele jaar door te koop, vanaf 12 jaar te koop.
Categorie 2: Alleen 29, 30 en 31 december indien één dag een zondag is ook 28 december verkoop, vanaf 16 jaar te koop.
Categorie 3: Alleen 29, 30 en 31 december indien één dag een zondag is ook 28 december verkoop, vanaf 18 jaar te koop. Hier vallen o.a. Nederlandse rollen onder met 1000 gram buskruit en grote singleshots.

Ja ik had ze nog gevraagd hun zeiden dat het mocht.
Maar idd ik zal het morgen eerst gaan testen en wat kopen voordat ik ze erop aanspreek

en ja hoor. het eerste vuurwerk is binnen.
heb 1 pakje fluit en 1 pakje knal afgerekend, waarna ik hun gewezen heb op het tekentje CAT 2.
ze leken er beide geen enkel verstand van te hebben. maar ze zouden het doorgeven.
voor mij geen kruitstress meer iig haha..
zal der vanmiddag nog wel eens weer heen bellen. kijken hoe ze het nu opgelost hebben

en ja hoor. het eerste vuurwerk is binnen.
heb 1 pakje fluit en 1 pakje knal afgerekend, waarna ik hun gewezen heb op het tekentje CAT 2.
ze leken er beide geen enkel verstand van te hebben. maar ze zouden het doorgeven.
voor mij geen kruitstress meer iig haha..
zal der vanmiddag nog wel eens weer heen bellen. kijken hoe ze het nu opgelost hebben

Je weet toch wel dat je starfbaar bent als je die nu af gaat steken :p

----------------

vandaag ook bij een boerenbond binnengelopen waar een pakket (pyro academy) van cat2 bij lag, meteen even gezecht dat het cat2 was en dat ze het niet mochten verkopen ,ze zouden het met de baas overleggen (die er niet was), naja ik heb ze gewaarschuwd dus ze kijken maar wat ze er mee doen :)

uhmm in feite ben ik nu niet strafbaar, ik heb het vuurwerk vandaag gekocht. heb het bonnetje ervan bewaard waar precies de product omschrijving op staat. hun hebben het verkocht onder het mom van cat 1 vuurwerk.. of zie ik dat weer verkeerd.

Ja volgens mij zijn er wel meer "boerenbond" zaken die dat niet allemaal goed snappen.
maar vind het ook zonde dat hun straks door onwetendheid niet meer mogen verkopen.. en ik kan weer effe stoken..

ga ik nu direct even doen sneeuwt hier nu ook flink dus de sfeer zit er goed in haha

uhmm in feite ben ik nu niet strafbaar, ik heb het vuurwerk vandaag gekocht. heb het bonnetje ervan bewaard waar precies de product omschrijving op staat. hun hebben het verkocht onder het mom van cat 1 vuurwerk.. of zie ik dat weer verkeerd.

Ja volgens mij zijn er wel meer "boerenbond" zaken die dat niet allemaal goed snappen.
maar vind het ook zonde dat hun straks door onwetendheid niet meer mogen verkopen.. en ik kan weer effe stoken..

ga ik nu direct even doen sneeuwt hier nu ook flink dus de sfeer zit er goed in haha

Je blijft starfbaar omdat je vuurwerk aan het afsteken bent wat je nu nog niet mag afsteken (aleen van 31dec 10:00 tot 1 jan 2:00) hiervoor moet je naar halt als je minderjarig bent , of je krijgt een boete!, ik zou je als tip geven om cat1 spul te kopen die echt voor cat1 bedoelt is,en niet iets waar cat2 al op staat.

verder is de winkel die je dit heeft verkocht ook starfbaar en kan hier een grote boete voor krijgen!
ookal denkt de winkel dat het cat1 is.

dus let daar wel mee op!

ben 22 dus halt is geen optie meer.
ja ik ben en blijf dan strafbaar, want ik weet dat je cat 2 niet mag doen.
maar woon op 4 hoog daar is de politie te lui voor hier haha.
nee weet dat ik het niet mag afsteken maar als je het dan in huis hebt.......

Je blijft starfbaar omdat je vuurwerk aan het afsteken bent wat je nu nog niet mag afsteken (aleen van 31dec 10:00 tot 1 jan 2:00) hiervoor moet je naar halt als je minderjarig bent , of je krijgt een boete!, ik zou je als tip geven om cat1 spul te kopen die echt voor cat1 bedoelt is,en niet iets waar cat2 al op staat.

verder is de winkel die je dit heeft verkocht ook starfbaar en kan hier een grote boete voor krijgen!
ookal denkt de winkel dat het cat1 is.

dus let daar wel mee op!

ben 22 dus halt is geen optie meer.
ja ik ben en blijf dan strafbaar, want ik weet dat je cat 2 niet mag doen.
maar woon op 4 hoog daar is de politie te lui voor hier haha.
nee weet dat ik het niet mag afsteken maar als je het dan in huis hebt.......

ik zou zeggen koop ergens knetterkegels en dat soort spul ,is erg leuk om door het jaar mee te stoken.

en de politie kan er niks van zeggen:p

ik heb deze artikelen aangekocht zodat ik bewijs had dat hun het echt verkochten. niet dat ik dan bij de kassa kom en dat ze dan zeggen ja maar meneer dit verkopen wij nog niet.
en ja ik heb het daarna natuurlijk niet ingeleverd.
voor de rest van me vuurwerk wacht ik gewoon netjes tot de laatste dagen hoor;)

Back
Bovenaan