GroenLinksers flyeren voor vuurwerk verbod bij #PvdA congres

Ze kunnen nu beter zorgen dat de crisses wordt opgelost ipv. met zulke achterlijke voorstellen te komen, want er zijn maar 2 gekken die het burgerinitiatief hebben opgericht tegen vuurwerk. Ik kan hier zo ontzettend boos over worden. Zijn er nog niet genoeg werklozen! Bah, ik wordt er gewoon misselijk van van die 2 rotzakken!
Ik zelf denk niet dat er ooit een vuurwerkverbod zal komen, want daar zitten wel zo ontzettend veel haken en ogen aan. Ten eerste de illegale handel, die dan explosief zal toenemen, het is nu al vrijwel onmogelijk om de illegale vuurwerkhandel tegen te houden en dan helemaal onmogelijk. Ten tweede is zo'n verbod gewoon niet te handhaven. Ten derde krijg je zo veel meer vernielingen, ook mede als wraak actie tegen dat verbod. Ten vierde loopt de schatkist zo ontzettend veel inkomsten mis, wat weer slecht is voor de economie. En nog maar te zwijgen van de mensen die hier hun brood mee verdienen.
Ik denk dat zoiets kant nog wal zal raken. En met z'n allen op een veldje staan met oud & nieuw lijkt me ook nog levensgevaarlijk wanneer er een gek het nodig vind om bijv een lawinepijl in het publiek te gooien, met alle gevolgen van dien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik reageerde eerst verkeerd op de site. Nu heb ik even opnieuw een reactie geplaats. Fijn dat die man op een aantal dingen antwoord, maar hoe? :angry:

En dan. schiet je nog weinig mee op. Ik ben van mening dat deze mensen gewoon eens een gesprek face to face moeten hebben met een paar mensen van vuurwerkcrew die hier erg mee bezig zijn. Dat lijkt me het beste, want via internet kan je ze toch niet dwingen om te antwoorden.

tja.. zucht:p ik weet het jongen.. Echter was mn dag al niet best.. en dan las ik dit..:p:D:p Sorry daarvoor..

we zullen het wel zien hoor..

Ik denk dat (behalve groenlinks) de regering niet zo gek is..

Ze moeten toch wel weten dat een verbod geen oplossing is.

En ik blijf het zeggen..: Waarom 2 jaar terug de 500 gram regel invoeren om het daarna weer tenniet te brengen??!!

ow ja (ook eff voor groenlinks) :

WILLEN IS IETS ANDERS DAN KUNNEN!

:bye:

Het klinkt vast raar hoor..

Maar let hier even op het plaatje van David Rietveld.

Is het gehackt ofzo? het beweegt.. en krijgt steeds duivel oortjes.. Goed opletten!

Mischien kan een vriend van me goed omgaan met PC's :)

nee grapje XD
ik vind dit echt stom. Als ze aandacht willen springen ze maar van een flat af.

Het klinkt vast raar hoor..

Maar let hier even op het plaatje van David Rietveld.

Is het gehackt ofzo? het beweegt.. en krijgt steeds duivel oortjes.. Goed opletten!

Dat is om mensen angst in te boezemen!

Kijk het is heel simpel! Als je naar zijn ''normale'' foto kijkt dan weet je gewoon dat het een mietje is! Iedereen loopt zo over hem heen! zelf hele lelijke dikke vrouwen prikken zo door die man heen.

En dan gaan alleen echte losers, zoals David Rietveld, hun foto veranderen zodat hij dan denk dat mensen denken dat hij ook echt wat voorsteld. :P

Alleen trapt niemand daar natuurlijk in behalve zijn vriendinnetjes.

Ze kunnen nu beter zorgen dat de crisses wordt opgelost ipv. met zulke achterlijke voorstellen te komen, want er zijn maar 2 gekken die het burgerinitiatief hebben opgericht tegen vuurwerk. Ik kan hier zo ontzettend boos over worden. Zijn er nog niet genoeg werklozen! t'Is beter dat die arno en david "de pijp uit gaan", dan zijn we verlost van die gekken. Bah, ik wordt er gewoon misselijk van van die 2 rotzakken!
Ik zelf denk niet dat er ooit een vuurwerkverbod zal komen, want daar zitten wel zo ontzettend veel haken en ogen aan. Ten eerste de illegale handel, die dan explosief zal toenemen, het is nu al vrijwel onmogelijk om de illegale vuurwerkhandel tegen te houden en dan helemaal onmogelijk. Ten tweede is zo'n verbod gewoon niet te handhaven. Ten derde krijg je zo veel meer vernielingen, ook mede als wraak actie tegen dat verbod. Ten vierde loopt de schatkist zo ontzettend veel inkomsten mis, wat weer slecht is voor de economie. En nog maar te zwijgen van de mensen die hier hun brood mee verdienen.
Ik denk dat zoiets kant nog wal zal raken. En met z'n allen op een veldje staan met oud & nieuw lijkt me ook nog levensgevaarlijk wanneer er een gek het nodig vind om bijv een lawinepijl in het publiek te gooien, met alle gevolgen van dien.

Hhm opmerking van mijn kant.
10 jaar geleden, sloeg een rookverbod in de horeca ook nergens op.
En werd je ook uitgelachen, als je dat zou vertellen.

Daarom, vrees ik dit soort figuren wel.
Kijk maar eens, hoeveel stemmen ze hebben gekregen op het burger inisatief verhaal.

Hhm opmerking van mijn kant.
10 jaar geleden, sloeg een rookverbod in de horeca ook nergens op.
En werd je ook uitgelachen, als je dat zou vertellen.

Daarom, vrees ik dit soort figuren wel.
Kijk maar eens, hoeveel stemmen ze hebben gekregen op het burger inisatief verhaal.

Maar toch moet je een rookverbod niet vergelijken met een vuurwerkverbod. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat soort (kansloze)figuren vreest, en je bent niet de enige hoor, ik vrees ze ook wel, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat ze hun zin zullen krijgen.
Bovendien is het rookverbod in de horeca ook weer zoiets dat het personeel en de klanten in een afgesloten ruimte zitten en dus gewoon meeroken en als niet-roker is dat best irritant, hoewel ik niet rook vind ik het rookverbod in de horeca ook nergens op slaan, een apparte ruimte voor de rokers was ook een oplossing geweest. Vergeet niet dat het volledig verboden is te roken in de horeca, als je op het terras zit buiten, daar is het roken veelal nog wel toegestaan en bovendien is het rookverbod in de horeca ook niets iets wat typisch Nederlands is, het mag in Duitsland en België ook niet. Hoewel ze in Duitsland toch bezig zijn om het terug te draaien.
Maar hoe je het went of keert, een rookverbod is niet hetzelfde als een vuurwerkverbod, er genieten meer mensen naar het kijken van (consumenten)vuurwerk of het zelf afsteken, dan van (mee)roken.
En vuurwerk is maar 1 keer per jaar en roken elke dag met in de weekenden als hoogtepunt.

Toch blijf ik denken dat een volledig verbod op consumentenvuurwerk er nooit zal komen, want daar zitten zoveel haken & ogen aan.
1. Vuurwerk is een oerhollandse traditie, die in ere gehouden moet worden. En oud & nieuw viering zonder consumentenvuurwerk is hetzelfde als Kerst zonder kerstboom of Sinterklaas zonder pakjesavond.
2. Als er een verbod komt, dan stop je het slopen en brandstichten er niet mee, ik denk dat het juist erger zal worden daardoor, mede door de flinke stijging van de illegale handel.
3. Ook denk ik dat er dan meer agressie zal zijn tegen hulpverleners, juist door zo'n (achterlijk) verbod, omdat velen hun frustraties zullen botvieren op zo'n beleid en ja dan kun je wel nagaan als de politie dan iemand wil bekeuren omdat die het verbod negeert, dat hij/zij de volle laag zal krijgen. Ik denk echt niet dat de politie daar blij mee zal zijn, ze hebben het met een normale jaarwisseling al druk zat en worden al genoeg uitgescholden en bedreigt, wat ik gewoon niet normaal vind. Die mensen doen gewoon hun werk. En ik denk dat veel hulpverleners ook liever oud & nieuw thuis viert.
4. En een dergelijk verbod handhaven is vrijwel onmogelijk, daar hebben we gewoon de capaciteit niet voor. Het is nu al heel moeilijk om het afsteken van vuurwerk al dan niet legaal te voorkomen.
5. En waarom zou er een verbod komen als in 2006 de regels voor met name het siervuurwerk zijn versoepeld, van 200gram naar 500gram. Ik geloof echt niet dat ze dat zomaar zullen terug draaien.
6. Bovendien heb je de Europeze regelgeving nog over niet al te lange tijd en dan zal Nederland zeker wel mee moeten gaan, omdat Nederland lid is van de EU.
En er zijn echt geen tekenen dat Europa vuurwerk wil verbieden voor de partikulier.
7. En het is kinklare onzin van david en arno en z'n "schaapjes" die achter hen aan hollen dat Nederland het enigste land is waar met oud & nieuw vuurwerk wordt afgestoken. zie wetgeving in andere landen op dit forum.
8. Bovendien zijn er mensen die er hun brood mee verdienen, niet echt handig om hen het brood af te nemen met een vuurwerkverbod, er is al genoeg werkloosheid door de crises en elke werkloze die erbij komt is er 1 teveel.
9. Dan heb je nog alle investeringen die zijn gedaan in bunkers en kluizen door de importeurs.
10. Bovendien zijn er lang niet genoeg professionals om in elke gemeente een vuurwerkshow te houden.
11. En het lijkt me ook nogal gevaarlijk om in elke gemeente door professionals op een pleintje of veldje een vuurwerkshow te houden, want anders dan met koninginnedag of bevrijdingsdag zijn er een heleboel mensen die gedronken hebben met oud & nieuw en er niet voor schromen hun eigen (illegale)vuurwerk mee te nemen en af te steken en er hoeft er maar 1 gek tussen te zitten die het nodig vind om bijv. een lawinepijl of een ander soort zwaar vuurwerk (of eigen gemaakte vuurwerkbom) voor de gein in de menigte te gooien met alle gevolgen vandien. Ik kan je vertellen dat dan de chaos na zo'n incident kompleet is, dat wil je niet weten!
12. Bovendien zijn er maar 2 kansloze figuren die dit voorstellen. Ik weet niet precies hoe dat zit met de 2e kamer en hoe ze voorstellen behandelen. Ik geloof ook niet dat iedereen van groenlinks voor een verbod is er zullen ook bij groenlinks wel mensen zitten die toch wel een beetje hersens hebben.
En vergeet niet dat de 2e kamer een coalitiepartij vormt met CDA, PvdA en CU, waarvan het CDA toch nog wel het meest heeft in te brengen en niet groenlinks. En dan heb je ook nog Guusje ter Horst nog. Bovendien heeft de VVD een petitie opgericht om 100.000 handtekeningen te verzamelen van "handen af van vuurwerk".
13. En ik denk ook echt niet dat de regering er op zit te wachten dat Nederland in een dictatoriale staat verandert met z'n betutteling en hun verboden. Zo krijgt Nederland de naam "land van de verboden". Niet echt democratisch.
Bovendien zullen die 2 domoren heus niet alleen stoppen met een vuurwerkverbod, want dan zullen ze zo wel weer iets anders verzinnen om dat ook te verbieden.

Zo heb ik een heleboel punten opgenoemd waarom een verbod echt de slechtste en de domste oplossing is die je kunt bedenken. En dan zeg ik het nog zacht uitgedrukt. Ik hoop ook dat die david dit leest dat zoiets het domste is wat je kunt doen!
En ik heb echter ook helemaal geen zin om nog meer woorden aan die david vuil te maken, want dat lost toch niks op, bovendien moet men het netjes houden hier, maar daar heb ik wel moeite mee, net zo als meerdere freaks hier op het forum. Ik hoop alleen dat er nu eindelijk eens een einde komt aan dat getouwtrek over vuurwerk. Ik zou tegen david en arno willen zeggen ga wat nuttigs doen! Probeer je energie te steken in de crises die ons land treft, zie eerst maar eens dat dat opgelost wordt of als je het toch over het milieu hebt, doe dan wat aan het dierenwelzijn in de bio-industrie zodat de dieren een beter leven hebben daar. Dan doe je aardig wat nuttigers ipv met iets bezig te zijn wat maar 1 dag in het jaar plaatsvind!!
Trouwens vind ik dat die david wel lef heeft om zich hier op een vuurwerkforum te laten registreren, gezien de vele niet leuke reacties die hij krijgt en nog maar te zwijgen over de bedreigingen op hyves. Ik keur het dreigen beslist niet goed, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat sommigen verschrikkelijk boos zijn, gezien het feit dat je velen hun hobby en/of hun baan afpakt.
Bij deze.

Ik erger me kapot aan de manier waarop David zich de laatste tijd uit. Vond ik hem eerst nog de meest integere van het duo Groene Vuurwerkhaters, nu ben ik er achter dat ze gewoon allebei niet politiek correct zijn.

David spant de kroon door vandaag in zijn weblog de dubieuze eer op te strijken als "de persoon die vorig jaar het eerst begon over een verbod". Net zoiets als een topbankier die aan de vooravond van de kredietcrisis trots claimt dat het allemaal is begonnen door zijn transactie.

Nee, ik ben weer even klaar met het reageren in zijn weblog. Het is slecht voor mijn bloeddruk en mijn vertrouwen in de politiek.

Cameo (Nick)

Ik erger me kapot aan de manier waarop David zich de laatste tijd uit. Vond ik hem eerst nog de meest integere van het duo Groene Vuurwerkhaters, nu ben ik er achter dat ze gewoon allebei niet politiek correct zijn.

David spant de kroon door vandaag in zijn weblog de dubieuze eer op te strijken als "de persoon die vorig jaar het eerst begon over een verbod". Net zoiets als een topbankier die aan de vooravond van de kredietcrisis trots claimt dat het allemaal is begonnen door zijn transactie.

Nee, ik ben weer even klaar met het reageren in zijn weblog. Het is slecht voor mijn bloeddruk en mijn vertrouwen in de politiek.

Cameo (Nick)

Eejh Cameo, ik deel je mening. Ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat die david een nog grotere kanloze figuur is dan die arno en eerlijk gezegd verwondert me dat wel een beetje. Het was altijd nog die arno met z'n achterlijke ideeën, maar ik vind die david nog wel een graadje erger, want die laat er blijkbaar geen gras over groeien. Maar.... Wij als freaks ook niet hoor!!

ik volg dat blog ook al een tijdje . en jammer genoeg komt er maar geen schot in de zaak .
want deze kerel blijft maar wet de zelfde kreten gooien met als gevolg dat je een rondje blijft lopen . deze gast pikt de makkelijke reacties er uit . jonges dit is toch geen gesprek .

Back
Bovenaan