GroenLinks wil vuurwerk weg uit Teylingen.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
GroenLinks in Teylingen wil dat er de komende jaarwisseling geen vuurwerk meer mag worden afgestoken in de gemeente. In plaats daarvan moet de gemeente in alle drie de kernen een vuurwerkshow organiseren. Dat kan worden betaald uit besparingen op vuurwerkschade en de kosten die worden gemaakt om schade te voorkomen, zoals het afsluiten van afvalcontainers en het plaatsen van ringen op verkeersborden tegen vuurwerk aan de binnenrand.

De discussie over de hinder, de honderden gewonden en regelmatig doden, de vernielingen en de milieuvervuiling door het vuurwerk bij de jaarwisseling is de afgelopen jaren intensiever geworden. De Onderzoeksraad voor de Veiligheid bepleitte eind 2017 een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, maar dat stuit op weerstand van de VVD. In juni nam de Tweede Kamer wel een motie aan van D66 en ChristenUnie om een lokaal vuurwerkverbod mogelijk te maken en minister van justitie Ferdinand Grapperhaus heeft toegezegd dat in de loop van dit jaar te regelen.

GroenLinks in Teylingen wil dat de gemeente van die mogelijkheid gebruik gaat maken, staat in een motie die de partij komende donderdag indient en die volgende maand wordt besproken in de commissie bestuur van 13 februari. De gemeente kan in ruil voor de afschaffing vuurwerkshows in Voorhout, Warmond en Sassenheim organiseren, stelt GroenLinks voor, waarvoor de besparingen op vuurwerkschade en de kosten voor het voorkomen daarvan kunnen worden gebruikt.

De afgelopen jaarwisseling viel de schade met 4200 euro relatief mee, een jaar eerder was dat nog 7500 euro. In de twee jaren daarvoor was de schade telkens ruim 15 mille.

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/d...eylingen?utm_source=google&utm_medium=organic

Voor 4200 euro vuurwerkshows op 3 plaatsen, succes.. Welk schietbedrijf gaat deze fantastische kans met oud en nieuw pakken? Wel uit eigen portemonnee uiteraard, want Groenlinks denkt dat je voor een dergelijk evenement enkel wat vuurwerk hoeft aan te schaffen. Verzekering, vergunning, beveiliging, afrastering, organisatie, etc etc, allemaal voor 1400 eurotjes. Dat wordt me een show..

En ook hier spreken ze zichzelf weer tegen en worden de feitelijke cijfers verkeerd gebruikt. De Media probeert dat deze keer gelukkig al aan te geven door te benoemen dat de kosten en schade juist naar beneden zijn gegaan. En "de honderden gewonden en regelmatig doden, de vernielingen en de milieuvervuiling door het vuurwerk bij de jaarwisseling is de afgelopen jaren intensiever geworden" klopt niet, de landelijke cijfers tonen juist een daling aan. Wel is het zo dat er vaker ingegrepen moest worden rondom Oud & Nieuw voor niet-vuurwerkgerelateerde zaken maar dat heeft dus niets met het vuurwerk van doen. Wegstemmen die motie!!

GroenLinks denkt met het verbieden van vuurwerk vernielingen te voorkomen.
GroenLinksers hebben geen hoog IQ.
Wees geen GroenLinkser.
Wees een echte vent.

(Simpel wordt je van deze hersenloze brallers)

GroenLinks denkt met het verbieden van vuurwerk vernielingen te voorkomen.
GroenLinksers hebben geen hoog IQ.
Wees geen GroenLinkser.
Wees een echte vent.

(Simpel wordt je van deze hersenloze brallers)

Tja, leuk geschreven maar miljoenen NL'ers denken er helaas over. Jesse "Klager" van GL dreigt samen met "Herrie" Baudet van FVD de grootste winnaar te worden van aankomende verkiezingen en die zijn allebei faliekant tegen vuurwerk. We leven in een democratie dus zodra die gasten een meerderheid hebben wordt het een lastig verhaal voor onze geliefde traditie...

Tja, leuk geschreven maar miljoenen NL'ers denken er helaas over. Jesse "Klager" van GL dreigt samen met "Herrie" Baudet van FVD de grootste winnaar te worden van aankomende verkiezingen en die zijn allebei faliekant tegen vuurwerk. We leven in een democratie dus zodra die gasten een meerderheid hebben wordt het een lastig verhaal voor onze geliefde traditie...

Baudet ook tegen vuurwerk? Dat wist ik niet...
Inderdaad erg jammer dat zoveel Nederlanders op GroenLinks stemmen zonder dat ze, volgens mij, echt goed weten op wat voor partij ze dan stemmen.
Je bent een echte vent als je niet voor GroenLinks bent!

FvD heeft net als de VVD aangegeven tégen vuurwerkverbod te zijn. Het lijkt me verstandig om geen foutieve politieke standpunten te delen.

Baudet ook tegen vuurwerk? Dat wist ik niet...

FvD heeft net als de VVD aangegeven tégen vuurwerkverbod te zijn. Het lijkt me verstandig om geen foutieve politieke standpunten te delen.

Volgens mij heeft FvD niet een officieel negatief standpunt. Maar hij (Baudet) heeft in een uitzending van Powned destijds instemmend meegeknikt toen er gezegd werd dat GL het zelf afsteken van vuurwerk wil verbieden en dat dit volgens de aanwezigen heren (Rutger Castricum, Dominique Weesie, Erik de Vlieger en Thierry Baudet) "...voor wat betreft het vuurwerk verbieden volkomen terecht is. Dat vind iedereen."

Maar rustgevend is het dus niet als de mateloos populaire FvD misschien wel de gootste partij gaat worden en dat ze dus voor een verbod zijn. Met of zonder GL, wat gaan ze dan doen mochten ze in de regering komen?

Mee eens, wel belachelijk van zo een rechtse partij.

Als rechtse partijen ook die kant op gaan ben je politiek gezien al helemaal kansloos!

Voor 4200 euro vuurwerkshows op 3 plaatsen, succes.. Welk schietbedrijf gaat deze fantastische kans met oud en nieuw pakken? Wel uit eigen portemonnee uiteraard, want Groenlinks denkt dat je voor een dergelijk evenement enkel wat vuurwerk hoeft aan te schaffen. Verzekering, vergunning, beveiliging, afrastering, organisatie, etc etc, allemaal voor 1400 eurotjes. Dat wordt me een show..

Hahaha ja mooi en dan steken ze natuurlijk ook het (niet bestaande) "fijnstof vrije" vuurwerk af met gekeurde Groenlinks label geproduceerd in Disneyland.

Back
Bovenaan