GroenLinks verder met overlast vuurwerk

ylke

VWC lid
23 januari 2013.

ZWOLLE - Uit telling bij meldpunt Vuurwerkoverlast van GroenLinks blijkt dat er in Zwolle tussen 21 december 2012 tot 3 januari 824 meldingen zijn geweest.

Na analyse is duidelijk dat meer dan 80 procent van de meldingen buiten oudjaardag zijn binnengekomen.

De klachten kwamen uit heel Zwolle, maar Stadshagen, Aa-landen, Holtenbroek en Zwolle-Zuid springen eruit. Verreweg de meeste meldingen gingen over overlast door vuurwerkbommen, die mensen soms nachten uit hun slaap hielden. Andere meldingen gingen over vuurwerkstress bij huisdieren (11%), over vuurwerkschade en gevaarlijke situaties op straat.

Naar aanleiding van de resultaten vraagt GroenLinks aan het Zwolse college of dit voor Zwolle aanleiding is het terugdringen van vuurwerkoverlast in de stad als prioriteit te zien. Verder wil de politieke partij weten of het college de Zwolse ongevallencijfers van de afgelopen jaren in beeld kan brengen brengen, en daarbij in het bijzonder de aantallen en ernst van letselschades (oog- en handschades) en schade aan eigendommen. Ook GroenLinks onder meer weten wat de gemaakte en te maken kosten voor preventie en herstel van mensen, dier en goederen zijn ten gevolge van het afsteken van vuurwerk. Verder wil de partij onder meer weten of de ervaren overlast aanleiding is om tot een hardere aanpak tegen de verkoop van illegaal vuurwerk en tegen het voortijdig verkopen en afsteken van vuurwerk te komen.

Bij monde van raadslid Michiel van Harten wordt de vraag gesteld of het Zwolse college mogelijkheden ziet om het afsteken van vuurwerk in dichtbebouwde en bewoonde gebieden met smalle straten of historische gebouwen te verbieden.

Bron

Als de Groenlinkers van elke stad en dorp waar zij in vertegenwoordigd zijn zo een soortgelijk bericht naar buiten gaan brengen, dan hebben we denk ik tot volgend oud en nieuw soortgelijke berichten in de media...

Gaan we nu van elke stad in Nederland dit soort non nieuws plaatsen?

Heftige discussies in topics waar het maatschappelijke probleem van deze tijd aan de oppervlakte komt worden dichtgesodemieterd als het even wat heftiger aan toegaat maar bovenstaande berichten worden non stop uitgebraakt in het forum. Gaat nergens over.

We kunnen ook in kaart brengen in welke regio's GL nog meer loopt te kl0ten.
Hier weer een goed voorbeeld daarvan.

Dit kan je een maatschappelijk probleem noemen. Een feestje waar de gehele gemeenschap voor moet betalen, terwijl het geld dat noodzakelijk is om de gemeenschap uit de shit te halen onzinnig verkwist wordt. Dit is na het torpederen van enkele projecten om Rotterdam Zuid te ontwikkelen wéér een voorbeeld van de Groen Linkse elite die het geld liever over de balk pleurt voor feestjes dan voor noodzakelijke projecten.

Ja we kunnen er ons druk over maken maar volgend jaar is het denk ik al een stuk minder. De Taskforce wie heeft die dit jaar gezien? Vorig jaar allemaal Youtubbers die bang gemaakt werden door een nepagent en duizenden parodieën erop. Continue in het nieuws en dit jaar heb ik het geen één keer gezien. Net als GLS en bompakketten. Ik heb het nog nog nauwelijks gezien. De nieuwswaarde is er vanaf

Ik denk dat dit ook gaat gebeuren met GL melding punt. Ze blijven maar doorzagen en zagen en zagen en de normale mens gelooft het wel. De nieuwswaarde is eraf. En meldingen zullen altijd blijven bestaan want er is gewoon een grote groep tegen vuurwerk. Dat is een feit, maar als de koningin komt is er ook een grote groep tegen want de halve binnenstad en omgeving is gestremd. Als je daar een meldpunt van zou maken dan voelt Beatrix zich ook niet welkom in een stad terwijl het niet de werkelijkheid is want de meeste vinden het toch leuk. Ik denk dat je het ook zo moet uitdragen aan de media en die moeten dat zo op één of andere manier overnemen. Niet iedereen beleefd plezier aan vuurwerk en we kunnen nu éénmaal niet bij iedereen de mening veranderen maar wel mensen reeël er naar laten kijken van: Hoor eens, het grootste deel beleefd er wel plezier aan. En we leven in een democratisch land dus: Meeste stemmen gelden!

@Karol het klopt voledig wat je zecht.
Het meeste waait ook gewoon over.
Echter blijft Groenlinks (voornamelijk Arno Bonte) zich storten op het vuurwerk.
Na 3 jaar lang de Media op zoeken had ik nu ook wel verwacht dat Bonte het op zou geven.
Maar ne hoor die Flap drol blijft gewoon gaan met die banaan!
Iig heeft hij 1 goede eigenschap.. dat is zijn Doorzettings vermogen.
Je kan zeggen wat je wil, maar doorzettings vermogen heeft dieze kerel wel:p

@Karol het klopt voledig wat je zecht.
Het meeste waait ook gewoon over.
Echter blijft Groenlinks (voornamelijk Arno Bonte) zich storten op het vuurwerk.
Na 3 jaar lang de Media op zoeken had ik nu ook wel verwacht dat Bonte het op zou geven.
Maar ne hoor die Flap drol blijft gewoon gaan met die banaan!
Iig heeft hij 1 goede eigenschap.. dat is zijn Doorzettings vermogen.
Je kan zeggen wat je wil, maar doorzettings vermogen heeft dieze kerel wel:p

Klopt erge is alleen dat deze kerel wel betaald word van onze belasting centen. Als hij zijn campagnes/onderzoeken etc zelf had moeten betalen was hij al lang gekapt.
En diep van binnen weet hij ook wel dat het verrekte moeilijk gaat worden om dat verbod er door te krijgen.

Dat GroenLinks, net als de oogartsen (met Tjeerd de Faber voorop) gestructureerd te werk gaan is een feit. Je kunt er jaarlijks de klok op gelijk zetten. Als sinterklaas het land uit is, laat GL vaak wat van zich horen. Rond (en vaak op) 10 december roert Tjeerd zich. Meestal identiek opgezette persberichtjes met de bekende speerpunten. Voorspelbaar en duidelijk een tactiek.

Nu moet ik wel de kanttekening plaatsen dat ik de discussie gevoerd vanuit de oogheelkunde anders betracht dan die van GL (of Meijering en consorten). Het zijn verschillende kampen, met weliswaar een overeenkomstig doel en overlappende argumenten, maar met een nadrukkelijk verschillend gewicht.

Nu lijkt het er misschien op dat GroenLinks langzaam terrein wint met het onophoudelijk drammen en zagen. Ik merk echter dat er sinds vorig jaar een tegenovergesteld effect plaatsvind. Steeds meer "gewone" mensen hoor ik lacherig reageren op uitingen van Bonte. Dit zegt niets over een positie in de vuurwerkdiscussie, maar het zegt alles over de geloofwaardigheid van GL. In Den Haag gebeurd dit evenzo. GL heeft daar sowieso al behoorlijk wat kaarten verspeeld, maar de vuurwerkdiscussie met Arno aan tafel werkt bij de meeste politici op de lachspieren.

Ik denk dat wij dit gegeven moeten gebruiken om ons te realiseren dat we de discussie alleen inhoudelijk en feitelijk willen voeren. Eerlijk duurt echt het langst. Net als drammende kinderen, komen ook drammende politici zichzelf uiteindelijk tegen en zullen ze een goed verhaal moeten hebben.

Just my 2 cents ...

Ik wil het al helemaal niet meer lezen wat een gezeik met dat ***** GL in elke stad gaan ze evalueren en alles ervoor doen om dat vuurwerk tegen te houden! Kunnen ze nix anders stelletje azijnlurkers bah..

nou dit gezeik word nu wel belangrijk voor mij .
want voor gaande jaren zijn wij nog altijd buiten schot gebleven .
mocht er wat gaan gebeuren, stap ik wel naar de lokale politiek .
ik weet trouwen niet hoe het elders was in de wijk, maar wij hebben nergens last van gehad .
het was overwegend rustig in de wijk.
de harde knallen leken naar mijn idee van ver buiten onze wijk .
maar goed we weten allemaal hoe mensen zijn

Andere meldingen gingen over vuurwerkstress bij huisdieren (11%),

Katten nog dodelijker dan gedacht

WASHINGTON - Katten doden volgens een Amerikaanse studie nog veel meer andere dieren dan tot nu toe werd aangenomen.

Foto: Thinkstock

De meerderheid van de sterfgevallen van vogels en zoogdieren in de Verenigde Staten is zelfs toe te schrijven aan katten, blijkt uit een analyse in opdracht van de Amerikaanse overheid.

Naar schatting leven er in de Verenigde Staten ongeveer 120 miljoen katten. De dieren zouden samen jaarlijks tussen de 1,4 miljard en 3,7 miljard vogels en tussen de 6,9 miljard en 20,7 miljard zoogdieren doden, constateren de wetenschappers op basis van de beschikbare gegevens.

Camera

Een kat vangt dus gemiddeld tussen de 70 en de 200 prooien per jaar. De schattingen lopen behoorlijk uiteen, omdat het onderwerp moeilijk te onderzoeken is. De kat moet een kleine camera omgebonden krijgen, willen onderzoekers ontdekken wat hij allemaal uitspookt.

Volgens het recent verschenen onderzoek zijn vooral ratten en muizen in stedelijk gebied de klos. De Amerikaanse Vogelbescherming stelt in een reactie dat katten weliswaar ''schattig zijn'', maar binnen moeten blijven omdat ze zo veel schade toebrengen.

De organisatie krijgt enige bijval van de wetenschappers, die stellen dat ''beleid nodig is om de impact van katten te verminderen''.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3025604/katten-nog-dodelijker-dan-gedacht.html

Back
Bovenaan