GroenLinks stelt vragen over vuurwerk afsteken

moontan

VWC lid
GroenLinks stelt vragen over vuurwerk afsteken
dinsdag, 18 mei 2010 15:10 | Author: Gemeente Soest

GroenLinks heeft het college van B&W vragen gesteld over het afsteken van vuurwerk. De letterlijke inhoud van de vragen kunt u hieronder lezen.

Geacht College,

Enkele jaren terug heeft de meerderheid van de raad te kennen gegeven voorstander te zijn van beperking van vuurwerkoverlast. Deze materie is voorgelegd aan de Vereniging Nederlandse Gemeenten en daarna is het stil geworden. Vuurwerk is iets van Oud & Nieuw en - helaas - traditie tijdens Koninginnedag. Dit jaar is er ook toestemming gegeven bij de kermis op de Eng. Dat betekende extra overlast voor omwonenden en dieren.

Voor de fractie van GroenLinks Soest/Soesterberg is dat aanleiding voor het stellen van de volgende vragen:

1. Wordt de vergunning verleend door de gemeente of de provincie?

2. Als de gemeente vergunningverlener is, wat waren dan de argumenten en bestaat dan niet het gevaar dat ook bij andere evenementen vuurwerk toegestaan zal worden door precedentwerking?

3. Mocht de provincie vergunningverlener zijn, betekent dit toch dat een standpunt aan de gemeente is gevraagd. Kunt u ons verklaren waarom dit standpunt positief is?

4. Is het College bereid alles in het werk te stellen om verzoeken om vuurwerk af te wijzen, resp. afgewezen te krijgen?

5. Is de Eng een veilig gebied voor het afsteken van professioneel vuurwerk en welke maatregelen zijn genomen om risico's tot een minimum te beperken?

Met vriendelijke groet,

Fractie GroenLinks Soest/Soesterberg

http://www.soestactueel.nl/joomla/

Het enige wat ik hier uit op kan maken is het volgende:p

Bla...Blabla....Bla.......Blablabla en dit tergenslang tot vervelends toe.

:idea::idea::idea:
Is een burgerinitiatief tegen een verbod op nutteloos gezeik en de personen ervan iets?
Zoja zullen we er dan gauw mee beginnen.

Het enige wat ik hieruit opmaak is dat je als ambtenaar/politicus stomme vragen moet stellen om in de picture te komen en ze krijgen vet meer betaald dan ik, en als ik domme vragen stel aan mijn werkgever kan ik een bij wijze van spreken een andere baan gaan zoeken. Conclusie : hoe hoger je bent opgeleid des te stommer de vragen en des te serieuser je wordt genomen met domme vragen :rolleyes:

Kolere vent( Groen Links ), met een beetje speurwerk had je deze vragen niet hoeven te stellen en was je er zelf achter kunnen komen

4. Is het College bereid alles in het werk te stellen om verzoeken om vuurwerk af te wijzen, resp. afgewezen te krijgen?

Duidelijk weer veel bla bla daarnaast mag een gemeente geen vergunningsaanvragen weigeren als die voldoen aan alle gestelde wetten/regels!

Duidelijk weer veel bla bla daarnaast mag een gemeente geen vergunningsaanvragen weigeren als die voldoen aan alle gestelde wetten/regels!

@gerwin,dat is niet altijd zo.

De gemeente word altijd verzocht een verklaring van géén bezwaar af te geven bij een ontbrandingstoestemming(14weken termijn),maar deze kunnen ze weigeren af te geven om welke reden dan ook.

Een meldingsvuurwerk(2weken termijn)krijgt de gemeente altijd een afschrift van de provincie,maar het kan zijn dat je ook een apv vergunning nodig hebt of een evenementenvergunning.

Nou, toch is het te hopen dat groenlinks sowieso NIET zal mee regeren in de 2e kamer, als er een nieuw kabinet is geformeerd. Want met groenlinks (milieu!!)weet je het maar nooit.
Een verbod zal wel niet zo gauw gebeuren, maar het gezeik over vuurwerk dit en vuurwerk dat, dat is iets wat mij en een hele hoop anderen de strot uithangt.
Nee laat groenlinks maar mooi onderaan blijven op de achterban, dan hebben we er het minste last van.

ai dit hadden we nou net niet moeten lezen voor de verkiezingen .
iemand wou deze party een hakje zetten :p

En Groen Links jankt maar verder :angry::angry:

GroenLinks Soest niet gelukkig met vuurwerk op de kermis
Gepubliceerd op 19 mei 2010, 20:50
soest -

GroenLinks is niet gelukkig met het vuurwerk tijdens de kermis op de Soester Eng. Het vuurwerk werd vorige week afgestoken om de opening van de kermis kracht bij te zetten.

GroenLinks wijst er in schriftelijke vragen aan burgemeester en wethouders op dat de Soester gemeenteraad zich een paar jaar geleden heeft besloten het afsteken van vuurwerk zo veel mogelijk te beperken. De partij vreest dat met de toestemming voor het kermisvuurwerk verzoeken van andere evenementen lastig te weigeren zijn.
GL vraagt b en w verzoeken om vuurwerk af te steken buiten oud en nieuw voortaan af te wijzen. Bovendien vraagt de partij zich af of de Eng een veilige plek is voor een vuurwerkshow

En Groen Links jankt maar verder :angry::angry:

GroenLinks Soest niet gelukkig met vuurwerk op de kermis
Gepubliceerd op 19 mei 2010, 20:50
soest -

GroenLinks is niet gelukkig met het vuurwerk tijdens de kermis op de Soester Eng. Het vuurwerk werd vorige week afgestoken om de opening van de kermis kracht bij te zetten.

GroenLinks wijst er in schriftelijke vragen aan burgemeester en wethouders op dat de Soester gemeenteraad zich een paar jaar geleden heeft besloten het afsteken van vuurwerk zo veel mogelijk te beperken. De partij vreest dat met de toestemming voor het kermisvuurwerk verzoeken van andere evenementen lastig te weigeren zijn.
GL vraagt b en w verzoeken om vuurwerk af te steken buiten oud en nieuw voortaan af te wijzen. Bovendien vraagt de partij zich af of de Eng een veilige plek is voor een vuurwerkshow

WTF (!!!) denken ze nou?! Dat een bedrijf een groot deel van zn inkomen opzegt omdat en partij waar je een bloedhekel aan hebt dat even vraagt?
Deze onzin haalt het bloed onder mn nagels vandaan :angry:

Dat is net zo iets was dat je aan een bakker vraagt of die wil stoppen met brood bakken, omdat je het zo zielig vind voor het gist dat ook gebakken wordt :bonk:

Laatst bewerkt:
Ik heb jeuk.
Chronische anti Groen links jeuk.
Azijn zijkers.

Ga eens vogels spotten tuig, wordt je rustig van.
Werkt bij mij ook.:wink:

haha wat een grap dit argument.
nergens maar dan ook nergens komt dit aan bod
zowieo(heel veel twijhel)als dit aan bod komt wordt het in een haal van de tafel geveegd.
een beetje mens /middenstander wil graag aan het eind van het jaar zijn hart ophalen aan zijn jeugd/herinneringen/gezzeligheid..of zijn afgkeur geven aan het afgelopen jaar

wij weten als freaks dat dit soort emoties verbonden zijn aan de sfeer van oudjaarsavond,dingen doen die normaal nooit mogen,vuurwerk stoken ,gezzeligheid met de familie.(ik bedoel welk gezin staat nou niet buiten om 12 uur om feest te vieren met allle mooie lichtjes om zich heen)

dus nee een vuurwerkverbod zal er nooit komen
en azijnzeikers moeten gewoon lekker hun ding doen om in de publiciteit te komen en zullen niet verder komen dan tegen de boom aan zeiken terwijll oom agent het niet ziet

Wie stemt er uberhaupt op groenlinks haha geintje,

als je zoiets leest moet je zeker niet stemmen haha.

Wie stemt er uberhaupt op groenlinks haha geintje,

als je zoiets leest moet je zeker niet stemmen haha.

Ik ben bang dat er aardig wat op groenlinks gaan stemmen, tenminste als je de peiling zo leest. Echter zegt dat nog niks, het is een initiatief van die 2 linkse gabbers, bovendien rept de partij van groenlinks zelf nog niet op een vuurwerkverbod, het staat er ook niet in dit artikel hierboven.
Maar toch hoop ik sowieso niet dat groenlinks zal meeregeren straks, omdat die een helehoop andere dingen in hun agenda hebben waar ik het niet mee eens ben. Dingen die de belastingbetaler meer geld gaan kosten dan nu.

Ik zal nooit, maar dan ook nooit op groen-links stemmen,
en ik mag hopen dat heel vwc/avp/fpm enzovoorts ook zo denkt!

Back
Bovenaan