GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

@HVLV Aflevering Bar Laat gisteravond met Femke Halsema en haar betoog... Mijn kaak viel bijna letterlijk op de grond van verbazing. Dat mens legt daar werkelijk alle onkunde en het met twee maten meten van GroenLinks bloot op een presenteerblaadje. Iets mee doen! Beter bereid krijg je ze niet snel voorgeschoteld.

• Like
Waarderingen: Kees
Ik ben uiteraard "niet geheel objectief" in deze maar wat Bontebal zegt raakt kant noch wal. Daarentegen klopt het verhaal van van der Plas en Yesilgoz wel. Zo lang de partijen die laatstgenoemden vertegenwoordigen vasthouden aan dit standpunt maken we een goede kans.

Ik ben uiteraard "niet geheel objectief" in deze maar wat Bontebal zegt raakt kant noch wal. Daarentegen klopt het verhaal van van der Plas en Yesilgoz wel. Zo lang de partijen die laatstgenoemden vertegenwoordigen vasthouden aan dit standpunt maken we een goede kans.
Ik begreep dat er in de achterban van het CDA zelf ook nogal wat kritiek is op het poep verhaal van Bontebal.

Ik begreep dat er in de achterban van het CDA zelf ook nogal wat kritiek is op het poep verhaal van Bontebal.
begreep dat hij wel clubjes wilt in gemeentes met ontheffing om wel te kunnen stoken.. haha :bonk: hebben echt geen idee wat ze zeggen

begreep dat hij wel clubjes wilt in gemeentes met ontheffing om wel te kunnen stoken.. haha :bonk: hebben echt geen idee wat ze zeggen
Voor linkse anti vuurwerk politici is het makkelijk een verbod te verdedigen: slecht voor milieu, dieren etc etc. Maar ook daar zitten gelukkig politici tussen die wel gewoon naar de feiten kijken, zoals de SP.

Nu zien we voor het eerst een niet-linkse politicus een verbod verdedigen. Dat oogt nogal onhandig. Hij moet terugvallen op zaken die door de linkse media zijn opgeklopt en uitvergroot maar niks met siervuurwerk te maken hebben.

Dus wil hij kennelijk iets teruggeven. Maar voor de CDA is het kwaad al geschied ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Mail vooral in deze dagen naar Bontenbal en andere prominente CDA leden met inhoudelijke en gefundeerde redenen om juist níet voor een verbod te gaan, dat kan nog wel eens helpen in toekomstige besluitvormingen... CDA is nog steeds vóór de traditie opzicht (zie ook zijn laatste reactie na zijn spreektijd bij Renze), maar willen gewoon een gemetselde muur zetten tot hier en niet verder wat betreft de agressie naar hulpverleners en daarmee gehoor geven aan de politieagenten. SP was rond en/of net voor de coronatijd ook voor een vuurwerkverbod, die zijn daarna weer terug gedraaid. Meer dan eerlijke feiten en input geven aan de tegenstanders kunnen wij helaas ook niet doen.
Zelf ben ik vooral heel benieuwd wat hij (Bontenbal) bedoeld met buurtcoöperaties die met vergunning een vuurwerk mogen afsteken... Hoe hij dat voor zich ziet en wat daarmee de mogelijkheden van een NL burger zijn.

Zelf ben ik vooral heel benieuwd wat hij (Bontenbal) bedoeld met buurtcoöperaties die met vergunning een vuurwerk mogen afsteken... Hoe hij dat voor zich ziet en wat daarmee de mogelijkheden van een NL burger zijn.
En waar komt dat vuurwerk dan vandaan? Uit een staatsfabriek? Van een Nederlandse importeur die ook de Duitse markt bedient? Of gaan er streng beveiligde colonnes onder staatstoezicht op weg naar de Duitse discounters?

Meneer Binnenbal roept maar wat. Fopspeen, dat verhaal over die buurtcooperaties.

"Na ja dat is het punt. Kijk: de handhaving van lokale vuur.. van gemeentelijke vuurwerkverboden is nu ook niet handhaafbaar omdat je eehm hè, het verschilt per gemeentes, geen e uniforme lijn. Een agent kan niet ter plekke zien of jij nou categorie 1, 2, 3 of 4 vuurwerk hebt. Als je het hebt op het moment, in the heat of the moment als het afgestoken wordt. En op het moment dat de verkoop niet aan banden wordt gelegd..eehhh... ja dan kan je in een gemeente misschien wel een vuurwerkverbod hebben, maar als je het gewoon kan kopen of in de gemeente daarnaast ja dan dan dan is het ook totaal on.. niet te handhaven." - Henri Bontebal 2025

Mail vooral in deze dagen naar Bontenbal en andere prominente CDA leden met inhoudelijke en gefundeerde redenen om juist níet voor een verbod te gaan, dat kan nog wel eens helpen in toekomstige besluitvormingen... CDA is nog steeds vóór de traditie opzicht (zie ook zijn laatste reactie na zijn spreektijd bij Renze), maar willen gewoon een gemetselde muur zetten tot hier en niet verder wat betreft de agressie naar hulpverleners en daarmee gehoor geven aan de politieagenten. SP was rond en/of net voor de coronatijd ook voor een vuurwerkverbod, die zijn daarna weer terug gedraaid. Meer dan eerlijke feiten en input geven aan de tegenstanders kunnen wij helaas ook niet doen.
Net een mail gestuurd. Mijn zwager zit in het CDA, gaat er nog dieper in duiken. Binnen de partij is er ook verdeeldheid en ligt het niet op 1 lijn. Hopelijk trekt hij weer bij maar in de politiek is dat altijd lastig om de keutel weer in te trekken.

Voor de mensen die van plan zijn om te mailen, we zijn niet alleen afhankelijk van de VVD, maar vergeet niet om de NSC, CDA, en SP te mailen die waren tot vorige jaar ook nog tegen maar als die alle 3 een draai maken, dan staan we uiteindelijk nog steeds met lege handen.
Belangrijk!!!

Zit hij nou mijn hersenspinsels van de vorige pagina te jatten. Zou hij hier mee lezen? :angel:😅

Is het bij het CDA/Bontebal niet ook gewoon zo dat ze zieltjes proberen te winnen met het oog op de volgende verkiezingen? Ze gaan nou niet bepaald lekker de laatste jaren. Met zo'n uitspraak/standpunt pik je misschien wel wat stemmen weg op links. Hoe dan ook raakt het verhaal van Bontebal kant noch wal.

Heeft CU jaren geleden (voordat ze geheel anti-vuurwerk werden) niet een proefballonnetje over lokale 'vuurwerkclubs' opgelaten tijdens een eerdere stemming/debat over een verbod op consumentenvuurwerk? Toen bleek dat het afsteken in verenigingsverband gewoon niet haalbaar was i.v.m. regelgeving, de absurd strenge eisen m.b.t. afsteken voor publiek, en verzekeringstechnisch was het ook gedoemd om te falen.

Heeft CU jaren geleden (voordat ze geheel anti-vuurwerk werden) niet een proefballonnetje over lokale 'vuurwerkclubs' opgelaten tijdens een eerdere stemming/debat over een verbod op consumentenvuurwerk? Toen bleek dat het afsteken in verenigingsverband gewoon niet haalbaar was i.v.m. regelgeving, de absurd strenge eisen m.b.t. afsteken voor publiek, en verzekeringstechnisch was het ook gedoemd om te falen.
Regelgeving kan je aanpassen.

Verzekeringstechnisch geen idee, is elke vereniging verzekerd?

@HVLV Aflevering Bar Laat gisteravond met Femke Halsema en haar betoog... Mijn kaak viel bijna letterlijk op de grond van verbazing. Dat mens legt daar werkelijk alle onkunde en het met twee maten meten van GroenLinks bloot op een presenteerblaadje. Iets mee doen! Beter bereid krijg je ze niet snel voorgeschoteld.
Niemand verder dit gezien?
Als je een paar woorden veranderd dan hoor je precies waarom een vuurwerk verbod niet hoeft....
Volgens halsema is demonstreren op de A10 en andere wegen al verboden en behoeft er daarom geen strengere wet te komen,het is immers al verboden....
Verander A10 in illegaal vuurwerk en haar verhaal klopt..
Ze zei zelfs dat een klein deel van de demonstranten het verpesten voor het overgrote deel wat zich wel gedraagt.....
Dat geld toch ook voor vuurwerk?volgens mij moet HVLV hier toch zeker iets mee kunnen??

Als je een paar woorden veranderd dan hoor je precies waarom een vuurwerk verbod niet hoeft....
Volgens halsema is demonstreren op de A10 en andere wegen al verboden en behoeft er daarom geen strengere wet te komen,het is immers al verboden....
Ze zei zelfs dat een klein deel van de demonstranten het verpesten voor het overgrote deel wat zich wel gedraagt.....
Dat geld toch ook voor vuurwerk?volgens mij moet HVLV hier toch zeker iets mee kunnen??
Niet gezien, ik weiger naar dat verschrikkelijke programma te kijken. Maar dit klinkt wel als munitie om mee te schieten inderdaad!!

Die Lahlah van GroenLinks zij precies hetzelfde in het demonstratie debat.
Als je dat doortrekt naar het vuurwerkverbod dat zij graag wil, is zij zo hypocriet alsmaar kan.

Back
Bovenaan