• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Fijn dat je klakkeloos het argument van de Politie overneemt, Loekje. Natuurlijk wordt de handhaafbaarheid beter, ik sta zelf bijvoorbeeld altijd 60 minuten lang met een compound in mijn handen op straat voordat ik die afsteek. Over het algemeen bedek ik mijn gezicht ook niet, dat komt de handhaafbaarheid ook ten goede. Als laatste wacht ik natuurlijk tot ik de Politie zie met het aansteken van het lontje, zodat ze een "heterdaadje" hebben.

Oh, de polarisatie begint weer? Het zijn slecht geïnformeerde mensen, die uit politiek gewin oogkleppen kiezen. Daarmee hoef je niet mensen en hele doelgroepen meteen te demoniseren.

Hoeveel (nette...) brieven met overtuigend bewijsmateriaal heb je al gestuurd aan die politici van centrumlinkse partijen, Benz?

Informeren en met bewijsmateriaal de oogkleppen opheffen helpt meer dan met boos vingertje gaan schreeuwen....

Als de VVD draait is het over en sluiten ja...
Mogelijk ook voor de VVD zelf.

Er is binnen de VVD een linker vleugel (o.a. Hermans, Weisglas, Nijpels) die dit er door probeert te drukken. Het is te hopen dat de rest van de VVD-ers begrijpt dat wanneer dit voorstel het haalt, door toedoen van de VVD, dit mogelijk forse electorale gevolgen heeft. Op het gezonde verstand en principes van de VVD vertrouw ik niet meer.

IMG_0797.jpeg

Laatst bewerkt:
Verbod voor consumenten
De wet houdt in dat er een algemeen vuurwerkverbod voor consumenten komt. Al het vuurwerk vanaf categorie F2 (rotjes, vuurpijlen) mag niet langer worden afgestoken door consumenten. Die mogen alleen nog F1-vuurwerk afsteken, zogenaamd fop- en schertsvuurwerk.

Tal van liberale prominenten hebben een petitie ondertekend die de Kamerleden daartoe oproept. Eén van hen is oud-minister en oud-senator Loek Hermans. Die zegt: "Ik hoor van de politie dat het enige wat helpt een totaal vuurwerkverbod is, want dan weten we zeker dat iedereen die vuurwerk in zijn hand heeft een overtreding begaat.

Eerst zeggen dat je nog steeds F1 mag en kan afsteken en aan het eind, iedereen die vuurwerk afsteekt is in overtreding 🫣🤪 Ze hebben er echt verstand van hoor, toppers…

Ik verwacht dat het kabinetsstandpunt is dat ze tegen een verbod blijven, dus ook de VVD. De petitie die hier ook wordt genoemd had gisteren zo'n 300 ondertekenaars. Er wordt intern wel wat aandacht aam besteed maar tot nu toe nog niet breed gecommuniceerd.

Ik verwacht dat het kabinetsstandpunt is dat ze tegen een verbod blijven, dus ook de VVD. De petitie die hier ook wordt genoemd had gisteren zo'n 300 ondertekenaars. Er wordt intern wel wat aandacht aam besteed maar tot nu toe nog niet breed gecommuniceerd.
Dit kabinet is niks meer dan los zand, als er iets is waar ze goed in zijn is het elkaar dwars zitten. Wat dat betreft heb ik daar echt geen enkel vertrouwen in

Ik heb hier ook een slecht gevoel over.Ook omdat de discussie in Duitsland gaande is denk ik dat het heel snel kan gaan.En dan volgt Belgie ook heel snel.

Dit kabinet is niks meer dan los zand, als er iets is waar ze goed in zijn is het elkaar dwars zitten. Wat dat betreft heb ik daar echt geen enkel vertrouwen in
Dan heb je her over het kabinet, niet over de VVD als partij. Schoof heeft al gezegd dat het standpunt van het kabinet géén verbod is. Ook de VVD is slim genoeg om dit onderwerp niet aan te grijpen voor een kabinetscrisis.

Ik vraag me af of dit zou leiden tot een kabinetscrisis, NSC is net zo betrouwbaar als mn goudvis. Als de NSC ook meegaat word er gewoon handjeklap gedaan en is het klaar. Want ook binnen de Pvv zijn genoeg mensen die wel liever een verbod zien.

Maar we gaan t zien, ik heb er geen goed gevoel bij.
Dan heb je her over het kabinet, niet over de VVD als partij. Schoof heeft al gezegd dat het standpunt van het kabinet géén verbod is. Ook de VVD is slim genoeg om dit onderwerp niet aan te grijpen voor een kabinetscrisis.

Back
Bovenaan