GroenLinks fractie Roosendaal stelt vragen over opslag vuurwerk

ylke

VWC lid
GroenLinks-gemeenteraadslid Martin van Osch heeft vragen gesteld over de opslag van vuurwerk bij een kantoorboekhandel in Roosendaal. Volgens hem zijn bewoners van het Dijkcentrum ongerust over de komst van de opslagplaats.

Van Osch stelt in zijn vragen dat hij vernomen heeft dat omwonenden een verband leggen met de vuurwerkramp in Enschede en zich afvragen hoe zo'n opslagplaats en verkooppunt past bij het gemeentelijke veiligheidsplan.

Het raadslid vraagt daarom aan het College van B en W of zij het eens zijn met de stelling dat een opslagplaats voor vuurwerk niet in een woonwijk thuis hoort. Ook vraagt hij zich af wat de gemeente samen met de vergunninghouder doet om de onrust onder de omwonenden weg te nemen

Bron

ik denk dat je de mensen gewoon eens een rondleiding zou moeten geven in zo n bunker
want dan zien ze ook gelijk wat voor voorzieningen een bunker heeft .

Heel simpel, gewoon een sprinkler test doen ter demonstratie, en ze zullen niet meer ongerust zijn! Je verzuipt dan eerder dat dat je jezelf verbrand!

Ik denk dat als je de omwonenden tijdig en goed geïnformeerd had, je een hoop onduidelijkheid had bespaard. Ik kan me wel voorstellen dat als er zomaar een vuurwerkbunker naast je huis wordt gebouwd, je even schrikt. Vooral als je niet op de hoogte bent van alle regels omtrent de veiligheid.

Heel simpel, gewoon een sprinkler test doen ter demonstratie, en ze zullen niet meer ongerust zijn! Je verzuipt dan eerder dat dat je jezelf verbrand!

dat hele sprinkler systeem testen? :wink: volgens mij zou dat een hoop geld kosten. En als dealer zou je het niet fijn vinden dat je rond deze tijd van het jaar je sprinkler moet testen, met december die voor de deur staat.

Die mensen moeten niet zo zeiken man, er zijn hier al achterlijk strenge regels voor de opslag en verkoop, kan weinig fout gaan. Ik snap ook niet dat ze een opslag voor een kleine hoeveelheid consumentenvuurwerk vergelijken met wat er allemaal bij SE fireworks lag opgeslagen :bonk:

Ze zouden zich zorgen moeten maken over de plaatselijke tuinwinkel, waar kilos kunstmest opgeslagen liggen, of over het politiebureau waar waarschijnlijk veel illegaal vuurwerk opgeslagen ligt in een simpel brandkastje :rolleyes:

dat hele sprinkler systeem testen? :wink: volgens mij zou dat een hoop geld kosten. En als dealer zou je het niet fijn vinden dat je rond deze tijd van het jaar je sprinkler moet testen, met december die voor de deur staat.

Die mensen moeten niet zo zeiken man, er zijn hier al achterlijk strenge regels voor de opslag en verkoop, kan weinig fout gaan. Ik snap ook niet dat ze een opslag voor een kleine hoeveelheid consumentenvuurwerk vergelijken met wat er allemaal bij SE fireworks lag opgeslagen :bonk:

Ze zouden zich zorgen moeten maken over de plaatselijke tuinwinkel, waar kilos kunstmest opgeslagen liggen, of over het politiebureau waar waarschijnlijk veel illegaal vuurwerk opgeslagen ligt in een simpel brandkastje :rolleyes:

Ik snap het wel waarom ze die vergelijkingen doen.
Het is omdat wij Nederlanders ons ook slecht aan de regels kunnen houden.
Hoevaak komt vuurwerk slecht in het nieuws.
En ja daar zijn wij de oorzaken van.
Ik zie de laatste tijd ook vaak op het forum dat mensen het illegaal goed willen praten en dan maar andere fouten zoeken en erbij betrekken.
Wat hier in Enschede is gebeurd zal nooit iemand weten maar het zijn een opstapeling van meerdere fouten.

speek voor jezelf man:angry:

En ik doelde op wat er opgeslagen lag, niet om fouten en dergelijken waar jij over praat. De hoeveelheid, en het soort vuurwerk wat er bij SE fireworks lag opgeslagen is veel gevaarlijker dan wat er bij winkeltjes ligt.

Ik zie de laatste tijd ook vaak op het forum dat mensen het illegaal goed willen praten en dan maar andere fouten zoeken en erbij betrekken.
Wat hier in Enschede is gebeurd zal nooit iemand weten maar het zijn een opstapeling van meerdere fouten.

Spreek lekker voor jezelf heilig boontje.
Omdat het illegaal is, is het bij jou dus standaart gevaarlijk. Blijf vooral de krant lezen....

Vuurwerk komt vaak slecht in het nieuws en dat komt omdat geen onderscheid gemaakt wordt tussen consumenten en professioneel(illegaal)vuurwerk.

Zou men in het nieuws elke keer vermelden om wat soort vuurwerk het gaat dan komt consumentenvuurwerk bijna nooit negatief in het nieuws.
Alleen op 1 januari als er weer slachtoffers zijn gevallen door mensen die het weer nodig vonden om zich niet aan de regels van het afsteken te houden.

Met consumentenvuurwerk kan je niets opblazen, kan je geen rampen veroorzaken, kan je geen handen verliezen enz.

En Enschede had niets met consumentenvuurwerk te maken maar komt wel elke keer ter sprake als er weer ergens een vergunning voor opslag wordt aangevraagd.

Back
Bovenaan