Groen Links wil aanpak vuurwerkoverlast Deventer

ylke

VWC lid
GroenLinks heeft een voorstel bij de gemeente ingediend waarin het college gevraagd wordt om vuurwerkvrije zones in de gemeente Deventer aan te wijzen.

Tijdens de laatste jaarwisseling is namelijk het aantal meldingen van vuurwerkoverlast schrikbarend toegenomen ten opzichte van het jaar daarvoor.
Volgens GroenLinks wordt het hoog tijd dat er maatregelen in Deventer worden genomen. Rene Takens en Tjeerd van der Meulen: "Steeds meer Nederlanders zijn het zat dat er elk jaar gewonden vallen, dieren worden opgejaagd, bushokjes worden vernield*en ouderen niet meer de straat op durven. Wij willen graag dat de dagen rond oudjaar voor iedereen een feest zijn."

Bij het meldpunt vuurwerkoverlast.nl zijn in Deventer 966 meldingen over vuurwerkoverlast gedaan. De meeste meldingen kwamen uit de Vijfhoek. Daarna volgen Voorstad, Keizerslanden en de Zandweerd.*De meeste meldingen gingen over harde knallen en stress bij dieren en*mensen. GroenLinks denkt dat de overlast minder wordt door vuurwerkvrije zones te maken*rondom bijvoorbeeld het ziekenhuis, dierenverblijven (kinderboerderijen) of het*asielzoekerscentrum. Er moet dan natuurlijk ook toezicht op worden gehouden. In het voorstel*wordt ook gevraagd om meer bekendheid te geven aan de regels en straffen bij het illegaal*afsteken van vuurwerk.

De GroenLinksers Rene Takens en Tjeerd van der Meulen willen het liefst dat er op termijn een*centrale vuurwerkshow of meerdere kleinere shows in de wijken en dorpen worden gehouden.*Hierdoor zal er vanzelf minder vuurwerk worden afgestoken op plekken waar je het eigenlijk niet*zou willen. De meeste mensen kijken namelijk liever naar vuurwerk dan dat ze het zelf afsteken.*Eind oktober 2016 wordt het voorstel in de gemeenteraad van Deventer bediscussieerd.

Bron

Het hou niet op, niet vanzelf :bonk:

Idd Dinoroel, kan niet missen dan dat ze op die cijfers doelen.
Uiteraard zal daar geen meerderheid voor te vinden zijn.

Met Halloween zijn er ook zat mensen die de straat niet op durven, of hun eigen deur niet open durven te doen. Dat gaat ook gewoon door. Iedereen bedreigen met de dood voor snoep.. Tja ieder zijn ding.

Zou er weer een meldpunt Groenlinks komen? :tongue2:

toch betrap ik mij steeds vaker op rare gedachtes bij deze club van linkse activiteiten.

zitten ze nu naar hun artikels in de krant te kijken van, jaaaa hij staat erin en dan met ze allen opgewonden te worden. krijg er freaky en kinky ideeen bij hoe dat daar gaat

toch betrap ik mij steeds vaker op rare gedachtes bij deze club van linkse activiteiten.

zitten ze nu naar hun artikels in de krant te kijken van, jaaaa hij staat erin en dan met ze allen opgewonden te worden. krijg er freaky en kinky ideeen bij hoe dat daar gaat

Ja uitbannen die zooi.

Inderdaad, van die (zelf gebreide) geitenwollen sokken hippies die met een bak quinoa zaden en een paar alcoholvrije biertjes op de bank zitten, terwijl ze met een verrekijker tussen de geraniums door naar buiten kijken, en vol ongeloof staren naar mensen buiten die wél plezier in hun leven hebben.
En dan hebben ze op de telefoon alvast 11 ingetoetst, zodat wanneer ze een knalletje buiten horen ze alleen nog maar de 2 in hoeven te toetsen.

Enkel en alleen komen deze mensen buiten hun zelfverkozen gevangenis om andere mensen te zieken, lol te verpesten, mensen af te zeiken, of om hunzelf eens in de zoveel tijd eens vast te ketenen aan een of ander object waar niemand om geeft, Levend in de waan dat de wereld hen als helden ziet.

C2000Mast19-cropresize-tmp-jpg.jpg

Van die mensen die denken dat ze alles beter weten, Alles wat niet in hun straatje past moet maar meteen verboden worden. Het maakt niet uit dat er ook mensen zijn die er plezier van hebben, nee "fuck die mensen" alles wat leuk en spannend is moet verboden worden.

En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, ik blijf me verbazen dat dit soort mensen bestaan.

Back
Bovenaan