Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Rond 9:15 vandaag weerOp de a12 tussen de meern en bodegraven reden veel politiemotoren zag ook een busje van ILT op vluchtstrook en ik werdt gepasseerd door een onopvallende die even flink in de auto zat te kijken toen ze me passeerde
En nog steeds staan ze te controleren op de A12 daar. Ik zag ze ook staan, en een auto moest volgen richting de opslag van Rijkswaterstaat naast het tankstation/parkeerplaats bij Bodegraven.Rond 9:15 vandaag weer
Er was veel Duitse politie daar aan het rondrijden. Vooral bij de arag tankstation veel die elkaar afwisselen, maar zijn er alleen om het verkeer in de gaten te houden. Ik had nog even met twee wouten gesproken, die controleren absoluut niet op vuurwerk. Heeft totaal geen nut en in Duitsland zijn ze blij met de klandizieVanochtend in bad bentheim geweest. Via a1 de grens over. Via overgang thv noord nl weer terug. Niets gezien van nl politie. Wel Duitse.
Die achterlijke 25kg regel kennen ze daar ook nietKlopt. De Duitse agenten hebben helemaal geen interesse in Nederlandse vuurwerkkopers. Zolang alles gewoon netjes verloopt is er niets aan de hand.
Nee inderdaad. Volgens mij was het 50kg nem? Ongeveer 375-400kg bruto?Die achterlijke 25kg regel kennen ze daar ook niet
Ongelofelijk dom. Knal hutte weg staat al bekend om de grens controles elk jaar. Snap niet dat mensen niet de moeite nemen om iets om te rijden...15.23 uur | Illegaal vuurwerk in beslag genomen in Enschede
Bij een verkeerscontrole op de Knalhutteweg in Enschede heeft de politie vandaag in meerdere auto's illegaal vuurwerk aangetroffen. Dit verboden vuurwerk, waaronder vuurpijlen, knallers en Romeinse kaarsen, werden direct door de politie in beslag genomen.
De controle vond plaats nabij de grens en was gericht op het tegengaan van illegaal vuurwerk en het controleren van de maximaal toegestane hoeveelheid vuurwerk per persoon en per voertuig.
De politie benadrukt dat het bezit en vervoer van verboden vuurwerk strafbaar is en dat er rondom de jaarwisseling extra controles worden uitgevoerd, met name op grensovergangen. Daarnaast geldt er een maximale hoeveelheid legaal vuurwerk die per persoon en per auto vervoerd mag worden.
![]()
Illegaal vuurwerk in beslag genomen in Enschede.© SPS Media/Dennis Bakker
ik heb ruim 200 km omgereden.. Ga sowiso nooit ergens de grens over, dicht bij een winkelOngelofelijk dom. Knal hutte weg staat al bekend om de grens controles elk jaar. Snap niet dat mensen niet de moeite nemen om iets om te rijden...

![]()
Vuurwerkcontrole op de grens. © Politie Berg en Dal
Politie neemt ruim 1100 kilo vuurwerk in beslag op Duitse grens
De politie heeft maandag bij een controle op de grens bij Beek-Ubbergen 1187 kilo vuurwerk in beslag genomen. Automobilisten wilden dat vanuit Duitsland meenemen naar Nederland. Eén persoon is aangehouden voor belediging.
Colette Beckers
29 december 2025, 19:42Laatste update: 20:06
Per voertuig mag je maximaal 25 kilo vuurwerk invoeren in Nederland. Wie tussen de 25 en 50 kilo vuurwerk meenam heeft een boete gekregen, om hoeveel personen dat gaat is niet bekendgemaakt. Zo’n boete kost minimaal 100 euro.
Wie meer dan 50 kilo bij zich had wordt doorverwezen naar het Openbaar Ministerie en gehoord door de recherche.
Niet al het vuurwerk dat verkocht wordt in Duitsland is in Nederland legaal. Je moet vooral voorzichtig zijn met knalvuurwerk en vuurpijlen (categorie F2). Die zijn in Nederland al sinds 2020 verboden. Je komt er dus niet mee door de grenscontrole.
![]()
Politie neemt ruim 1100 kilo vuurwerk in beslag op Duitse grens
De politie heeft maandag bij een controle op de grens bij Beek-Ubbergen 1187 kilo vuurwerk in beslag genomen. Automobilisten wilden dat vanuit Duitsland meenemen naar Nederland. Eén persoon is aangehouden voor belediging.www.gelderlander.nl