Gratis: vuurwerkbrillen

Aftershock

VWC lid
AMSTERDAM - Het lijkt misschien wat vroeg, maar eigenlijk kun je niet vroeg genoeg beginnen om vuurwerkslachtoffers te voorkomen. Daarom is de landelijke sponsoractie voor basisscholen om leerlingen gratis van vuurwerkbrillen te voorzien van start gegaan.

Vuurwerkpreventie en Partners hebben er genoeg van dat er onder kinderen onnodig oogslachtoffers vallen tijdens oud en nieuw. Ook vorig jaar zijn er in deze doelgroep veel oogslachtoffers gevallen. Bij een aantal kinderen moest zelfs een oog verwijderd worden.

Gratis

Daarom moet het dit jaar anders worden aangepakt en is de actie www.gratisvuurwerkbrillen.nl van start gegaan. Vuurwerkpreventie, Het Oogziekenhuis Rotterdam, Consument en Veiligheid en het NUVO willen bereiken dat via een ludieke sponsoractie leerlingen van alle basisscholen aan het eind van het jaar gratis vuurwerkbrillen krijgen.

Hoe werkt het

Via de website kunnen alle basisscholen worden gesponsord. Op de kaart van Nederland is te zien welke school er is gesponsord en welke school nog niet. Als een school gesponsord is levert Vuurwerkpreventie, uit naam van de sponsor, de vuurwerkbrillen op de basisscholen inclusief lespakket, poster en informatie

Bron

Wel handig om ongelukken te voorkomen, Alleen ik doe niet aan veiligheids brillen. Heb zelf al een normalen bril, Een dubbele bril zit niet lekker :S

Wel handig om ongelukken te voorkomen, Alleen ik doe niet aan veiligheids brillen. Heb zelf al een normalen bril, Een dubbele bril zit niet lekker :S
Ik herken het probleem als medebrildrager. Er zijn weliswaar vuurwerkbrillen die je over je normale bril heen kunt zetten, maar deze zitten doorgaans niet prettig. Action verkoopt ze onder andere (< 1 euro).

Er is ook een alternatief; ik heb een doosje contactlenzen (ruim voortijds) aangeschaft bij mijn opticien. Gewoon daglenzen (worden meestal 100% vergoed door je verzekering). Een paar keer vooraf geoefend door eens een dagje lenzen te dragen en op 31/12 vanaf 10 uur 's morgens de lenzen in en een vuurwerkbril op. Beviel mij uitstekend! Vooraf het in de ogen vallen van neerdalend stof/klei als je omhoog staat te turen is tot vrijwel 0% teruggebracht.

----------------

Goeie actie overigens, met die Firegoogs. Wel jammer dat ze de retailprijs rekenen bij het sponsoren. In China koop je ze gemiddeld per 1000 stuks voor rond de 200 dollar ex. shipping (da's ongeveer 15 eurocent per stuk). Ik schat in dat dit met p&p niet hoger uitkomt dan 25 cent. Een redelijke sponsorprijs, waarbij de overhead ook nog eens wordt gedekt, zou 50 cent zijn. Op die manier is het doel natuurlijk sneller bereikt. Alleen wordt er dan minder/geen winst gemaakt.

Aan de andere kant vind ik het gewoon heel goed dat hier op positieve wijze aandacht wordt gevraagd voor een belangrijk veiligheidsaspect van vuurwerk afsteken. Laten we hopen dat dit bijdraagt in de acceptatie van de bril! :thumbsup:

net even contact gehad met me moeder.
op het moment dat je een school sponserd krijg je daar dan iets van een oorkonde/poster van om op te hangen bij je bedrijf?
mvg

Ik ben op eigen initiatief een soort gelijke actie gestart. Dit lijkt een groot succes te worden. Binnenkort hierover meer!

•! De sponsor krijgt een vermelding met logo, naam en
! URL op website, vanaf online Sponsoring.
•! Alle scholen worden via Vuurwerkpreventie op de
! hoogte gehouden over de landelijke actie.
•! Iedere maand komt er een nieuwe digitale
! nieuwsbrief uit over de landelijke actie 4e vrijdag v/d
! maand...ook online te lezen ( School en Sponsor )
•! Optioneel, informatie toevoegen aan bril, logo tekst
! etc. (Digitale levering week 40) Sponsor
•! Er komt een landelijke campagne filmpje via website
! (week 42)( School en Sponsor )
•! Mediakit, voor eigen publiciteitsdoeleinden met o.a
! foto's en landelijke en regionale persberichten
! ( week 42) Sponsor
•! De vuurwerkbrillen actie poster (Lev.week 43/44)
! ( School en Sponsor )
•! Interactie-spel , waar je een prijs mee kan winnen
! “ iPod’s ” ( week 46 / 47 ) online
•! FireGoogs vuurwerkbrillen levering 48 /49 ( school of
! Sponsor)
•! Veel blije kinderen en ouders met Oud & Nieuw
! ( week 52)...uiteraard met de FireGoogs vuurwerkbril op
! van de sponsor!

Bovenstaande gevonden op:
http://www.gratisvuurwerkbrillen.nl/documenten/info-sponsor-vuurwerkbrillen-actie-2011_.pdf

@Vincer, dit soort initiatieven kun je niet genoeg hebben. Super dus!

Afgelopen jaar hebben we ook weer bijna een heel karton vuurwerkbrillen uitgedeeld op de stooklocaties en de mensen reageren allemaal positief. Naast het veiligheidsaspect geef je namelijk het signaal af dat je (ondanks de feestsfeer) bewust bezig bent. Dit komt dan weer ten goede aan het imago.

goed initiatief! Vuurwerkbrillen op de basisschool, dan weten de kinderen iig dat vuurwerk niet "ongevaarlijk" is als ze zo'n bril in de handen krijgen.

Back
Bovenaan