Gratis parkeren met Oudjaar blijft

ylke

VWC lid
DEN HAAG - Met het afsluiten van parkeerautomaten voor Oudejaarsavond loopt Den Haag ruim 71.000 euro aan inkomsten mis. Dat antwoordt het gemeentebestuur op vragen van GroenLinks. Toch gaat de gemeente door met het afsluiten van de automaten rond de jaarwisseling.

De parkeermeters worden van 30 december tot 1 januari afgesloten om schade door vandalen en vuurwerk te voorkomen. GroenLinks maakte er bezwaar tegen dat Hagenaars dan twee dagen gratis kunnen parkeren.

Maar volgens de gemeente is de schade aan parkeermeters gehalveerd door de maatregel. De kosten die daarmee bespaard worden, liggen volgens de gemeente vele malen hoger dan de 71.000 euro aan gemiste parkeerheffingen.

Ov

GroenLinks vroeg verder om bussen en trams op Oudejaarsavond te laten doorrijden. De gemeente ziet ook daar niets in. Er zouden vanaf 21.00 uur te weinig reizigers zijn om het openbaar vervoer te laten rijden.

Bron

Wat me nou afvraag .

Hoeveel zou nederland bezuinigen als we groenlinks uit de 1e en 2e kamer laten.
Begin me steeds meer te irriteren aan groenrechts :p

Jojo

ik vind het een menselijke oplossing .
want die machinisten hebben ook een gezin zeg .
er moet een keer een moment zijn dat het werk gewoon wordt stil gelegd

Wat me nou afvraag .

Hoeveel zou nederland bezuinigen als we groenlinks uit de 1e en 2e kamer laten.
Begin me steeds meer te irriteren aan groenrechts :p

Jojo

Haha een kamervraag kost +-4000 euro toch ? Dus dan heeft groenlinks nog heel wat uit te leggen :p.
Verder is het wel waar de staat loopt dit mis natuurlijk , maar ja ze kunnen ook de bankiers wat minder betalen en daar het geld uit halen.

GL probeert op allerlei manieren als een kleinkind hun zin door te drammen. Kost de gemeente 71.000.

Ik vind niet eens dat ze recht hebben op parkeergeld dat is pure diefstal van de burger punt 2 is dan nov dat je op zon en feestdagen gratis parkeert oja voor GL is het geen feestdag maar een dag oorlog

Kolere GL wat doen jullie jezelf aan, maar ga lekker door met jullie zelf voor paal zetten. En uhhh in Zoetermeer waren jullie toch ook al bezig met anti vuurwerk campagnes, saillant detail : in Zoetermeer is het parkeren altijd gratis, dus deze kreet kunnen jullie daar niet toepassen.

Bestaat dat nog in nederland:shocked:

ja zeker ga maar eens naar de wat afgelegen dorpen
dan zul je zien dat je gewoon gratis kunt parkeren .
het betaald parkeren komt bij mijn weten voor in steden met een drukke binnen stad
als je hier lekker rustig wilt winkelen moet je hier gewoon naar een winkel centrum gaan buiten het centrum .
dan weet je zeker dat je gratis parkeren kan :D

ik vind het een menselijke oplossing .
want die machinisten hebben ook een gezin zeg .
er moet een keer een moment zijn dat het werk gewoon wordt stil gelegd

Heel veel mensen in de industrie werken ook gewoon door hoor. Is niets bijzonders...
Ben dus ook gewoon voor het door laten rijden van het OV, hetzij met een magerdere dienstregeling.

Back
Bovenaan