Gooiers vuurwerk blinde vrouw vrijgelaten

killerdome

VWC lid
HEERHUGOWAARD – De twee jongens die op 7 november in Heerhugowaard zwaar vuurwerk hebben afgestoken, zijn zondag op last van het Openbaar Ministerie vrijgelaten. Zij werden afgelopen zaterdag door de politie aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging.

Op 7 november zouden zij om 22.30 uur zwaar vuurwerk hebben afgestoken in Heerhugowaard. Waardoor een blindegeleidehond erg schrok en de benen nam en pas na enige tijd terug keerde naar huis. De 66-jarige blinde eigenaresse van de hond, die ook erg schrokken was, werd door een buurtbewoner naar huis gebracht.

De twee jongens van 16 jaar uit Heerhugowaard zijn dit weekeinde gehoord door de politie, evenals een getuige. Een van de twee jongens heeft inderdaad vuurwerk afgestoken, maar verklaart dat er niet gericht naar de vrouw is gegooid. Ze verklaarden de vrouw niet te hebben gezien. Wel hebben ze bekend dat een van hen zwaar vuurwerk heeft afgestoken. Het Openbaar Ministerie beraadt zich op een sanctie voor het illegaal afsteken van vuurwerk.

Bron

Waarschijnlijk hebben deze jongens gewoon wat nitraten afgestoken en hebben niet gelet op eventuele voetgangers.Ik weet wel dat je nu nog geen vuurwerk af mag steken, maar weet bijna zeker het grote deel van Vwc wel eens vuurwerk af heeft gestoken buiten de toegestane tijden. Ik vindt een schade vergoeding en een halt straf een veel betere straf. Een hele goede halt straf zou dan zijn dat ze een paar dagen mensen die blind zijn moeten helpen zo dat ze eens van dichtbij meemaken wat voor indruk dit op mensen die slechtziend zijn maakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitkijken voor oude mensen en dieren lijkt me toch vrij meer dan normaal. Het heeft niks te maken met of je wel/geen vuurwerk mag afsteken. Gewoon om je heen kijken als je het nu toch doet.. Wacht een halve minuut en ga dan los..

Back
Bovenaan