Gondelvaart 18 augustus 2012

dieter

VWC lid
Datum: 18 augustus 2012
Plaats: Oud Loosdrecht
Provincie: Noord Holland
Tijd: Rond 23.30 uur
Wie: Azuma
Wat: maximaal kaliber 8 inch.
Waar: er wordt geschoten vanaf Robbinson Crusoe
Waarom: Oud Loosdrecht

LOOSDRECHT - De zomervakantie wordt in Loosdrecht letterlijk afgesloten met een knal. De door Stichting Sloep georganiseerde jaarlijks terugkerende Gondelvaart eindigt met schitterend vuurwerk aangeboden door de ondernemers van Loosdrecht.
...
Maar er is meer te beleven, zowel te land als te water. Voorzitter van Stichting Sloep Bart ten Herkel verwacht met het oog op de gunstige weersomstandigheden een slang van duizend boten. 'Het gaat een spektakel worden. Met veel muziek, lichtjes en gezelligheid', meent de voorzitter die voordat het feestgeruis losbarst nog even van zijn vakantie geniet. 'Onze organisatie is een geoliede machine. We hebben alles onder controle.'

Voor de pechvogels zonder boot is er op het land ook een hoop te beleven. De activiteiten in het dorpscentrum aan de Oud-Loosdrechsedijk bieden uitkomst. Vanaf 16.00 is er op de avondmarkt van alles te koop. 'Van onderbroeken tot suikerspinnen', aldus Ten Herkel. Tevens draait een DJ in de avonduren Hollandse krakers om de stemming op het land er ook in te houden. Nieuw dit jaar is een hijskraan die liefhebbers tot grote hoogte kan tillen. Het uitzicht moet volgens Ten Herkel 'fenomenaal' zijn.

Zoals elk jaar mogen de deelnemers zelf het thema van de avond bedenken. Vaak worden de boten versierd met een knipoog naar de politieke ontwikkelingen van afgelopen jaar. Ten Herkel: 'Dit kan kritiek zijn op de lokale gemeente, maar misschien vaart er dit jaar ook wel een Griekse boot mee.' De gemeente liet weten ook vertegenwoordigd te zijn op het water. Een aantal raadsleden vaart mee op de 'Cabomba-boot', vernoemd naar de grootste ergernis van varend Loosdrecht: een waterplant.

De gondelvaart gaat stipt om 21.30 vanaf de recreatiestrook op de vijfde plas van start en vaart langs jachthaven Het Witte Huis om vervolgens parallel aan de Nieuw-Loosdrechtsedijk op de eerste plas te eindigen. Het vuurwerk wordt daar vanaf 23.30 aangestoken en is ook vanaf het land goed te zien.

Bron

Ik zit met exact hetzelfde punt...tachtigtriljoen jachthavens daar...geen stukje open zo te zien op googlemaps ook...

Iemand een gouden tip?

Ik heb er echt geen zin an om voor 'jan met de erg korte achternaam' vanavond laat nog ff daar heen te rijden...wat ik graag doe ALS ik weet waar ik terecht kan...

Inderdaad. Ik heb dit eens mogen beleven vanaf het water in een tobbe :D Alleen heeft mijn collega (hoe kon die dát nou doen :p) zijn tobbe verkocht...dus ja...vanaf de kant kijken...maar waar te staan dan in hemels naam?

Ik kan geen open plekkie ontdekken daar, dus vrees dat ik het ga laten schieten. Ik heb er geen trek in om daar mij een rotje te gaan zoeken naar een plek, waar dan waarschijnlijk ook nog eens de gehele Loosdrechtse bevolking op elkaar geplakt zal staan (als er al zo'n plek bestaat daar). Erg jammer, maar begrijpelijk, want het is per slot van rekening een show voor de 'Gondelvaarters' ter afsluiting van hun feestje op het Loosdrechtse water.

Veendijk en dan bij de bocht van de bloklaan was het geloof ik, daar staat een groene kraan om boten te tillen daar kan je de steiger op en daar was vorig jaar geen hond en de show was prima te zien.

Voor tomtom zou veendijk 22 wel goed zijn.. als het vuurwerk vanaf de locatie geschoten wordt zoals vorig jaar tenminste.

Vorige jaren schoten ze vanaf een eiland,dit jaar voor het eerst vanaf een ponton. Geen idee waar die komt te liggen maar schijnt dat je de show vanaf de braderie kan bekijken.

De show is het beste te bekijken vanaf het bouwterrein de Nieuwe Haventegenover de snackbar aan de Oud Loosdrechtsedijk.
We liggen daar recht tegen over met het ponton.
Let wel de afstand is nog wel 700 meter dit ivm de veiligheid van de boten op last van de politie en provincie.
Houd er ook rekening mee dat er avondmarkt is en een deel is afgesloten.
Je kan ook zeggen dat je op visite moet op het Oppad misschien laten ze je door.
Het maximale kaliber wat geschoten wordt is 6 inch en de show duurt circa 6 minuten.

Hey mensen,

Show was dit jaar veel beter dan vorig jaar.

Eindelijk salutes die ook een goede dreun gaven.

Vuurwerk vond ik vanaf de kant beter te bekijken dit jaar.

:D

Back
Bovenaan