Golf van politiebezoekjes n.a.v bestellingen in Polen

Rechten dit dat. Er worden volop burgerrechten geschonden. Zeker door de overheden in Nederland. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat er allerlei vage regelingen worden gemaakt in achterkamertjes. Hacken gebeurt ook voortdurend.

Iemand die gepakt wordt, kan hoogstens aangeven tijdens een rechtzaak dat bewijzen onrechtmatig verkregen zijn. Echter, de kans dat de rechter hierin meegaat is momenteel nihil. Aangezien burgers nog steeds massaal instemmen met het schenden van burgerrechten ten bate van een 'veiligere' samenleving, is er onvoldoende draagvlak in de maatschappij om deze schendingen aan te pakken. Al zou de rechter op basis van jurisprudentie in kunnen stemmen met de bezwaren van een verdachte, gezien de huidige maatschappelijke visie met betrekking tot veiligheid lijkt dat onwaarschijnlijk.

Zal wel weer een gevalletje worden van als Nederland daadwerkelijk een dictatuur is geworden, dat de burger gaat janken om meer vrijheden. Standaardverhaal van als het kalf verdronken is, dan dempt men de put.

Kortom, gewoon niet bestellen bij die sites. En hopen dat Nederland zich eindelijk gaat conformeren aan de Europese wetgeving met betrekking tot vuurwerk. Wat dat betreft heeft de Nederlandse vuurwerkliefhebber baat bij een vrij Europa.

Dit is wel degelijk een vormfout.
Het is daarom altijd verstandig, ook wanneer je met een paar doosjes vuurwerk word gepakt. Een advocaat in de hand te nemen.

Deze zal wanneer indien het pakketje slechts op vage vermoedens is opengemaakt aansturen op een niet ontvankelijk verklaring van het OM. In het 'beste' geval word de verdachte dan niet vervolgt> of wanneer de politie het boekje maar een klein beetje te buiten is gegaan, zal er een fikse strafvermindering zijn.

In de afgelopen jaren heb ik toch al vrij vaak gehoord dat het OM niet ontvankelijk werd verklaard.
Men heeft een flink tekort aan recherche lui en daarom word de wet niet altijd nageleefd of worden er kleine foutjes gemaakt.

Buitenlandse site's en verschillende betaal systemen en banken spelen gewoon al je gegevens netjes door aan de Nederlandse overheid.

Ik poker regelmatig, en dat schijnt iets van illegaal te wezen. Daarnaast word er ook nog even een kansspelbelasting geheven a 29%.

4 Jaar lang heb ik er alles aan gedaan om anoniem overal te blijven. Redelijk onder de radar kunnen spelen en gelukkig nooit belasting betaalt.

Dit jaar echter was ook ik de sjaak en stond de belasting op de stoep.

Hoe ze het kunnen weten?

A. Banken in NL
B. Door spelen van info vanuit de poker site's.

Op geen een andere manier ben ik in contact te brengen met zulke bedragen.

Daarnaast waren ze fijn op de hoogte van alles wat ik verdiend had en kon/kan ik een huis gaan doneren aan de overheid:D

Mensen je bent niet anoniem meer! Alles komt en word doorgespeeld aan justitie en overheden.

Het risico word echt te groot, zeker als het gaat om extreem grote bedragen of om extreem gevaarlijke dingen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

@Slomo,

Wekelijks/dagelijks pokereren is iets heel anders dan, vanaf september 3 paketjes laten bezorgen uit polen ;)

Ik geloof juist wel in anonimiteit, je moet het alleen goed doen en er bewust van zijn welke risico's je neemt en hoe je die risico's kan minimaliseren.

@jupilerfreak

Mensen worden geleefd uit angst mijn vriend.

Je hebt gelijk met wat je zegt maar praktisch gewoon niet haalbaar. Vuurwerk is niet het enigste wat illegaal verzonden woofdt. Er zijn websites waar je drugs kunt bestellen. Het klinkt allemaal leuk en je wordt bang maar een maat van me heeft zijn pakketje keurig gehad en waarschijnlijk nog tientallen andere.

@jupilerfreak

Mensen worden geleefd uit angst mijn vriend.

Je hebt gelijk met wat je zegt maar praktisch gewoon niet haalbaar. Vuurwerk is niet het enigste wat illegaal verzonden woofdt. Er zijn websites waar je drugs kunt bestellen. Het klinkt allemaal leuk en je wordt bang maar een maat van me heeft zijn pakketje keurig gehad en waarschijnlijk nog tientallen andere.

Er zijn altijd mensen die wél mazzel hebben. Maar er worden ook genoeg mensen opgepakt. Al is het maar 10%, is het het risico echt waard?

Anonimiteit op internet is in principe mogelijk, maar verrekt moeilijk in stand te houden; niets bestellen, geen internetbankieren, geen paypal, geen social media, altijd andere nicknames, nooit je naam/woonplaats/leeftijd etc vrijgeven. En dan nóg moet de politie je niet verdacht vinden voor iets, want dan nóg ben je traceerbaar op basis van een IP-adres.

Het IS mogelijk, maar verrekt moeilijk.

Wie zegt dat er 10% gepakt wordt? Er zijn totaal geen cijfers over illegaal vuurwerk. Ik denk zelfs dat er meer illegaal wordt gekocht en afgestoken dan legaal. Er is ook zo makkelijk aan te komen en de pakkans is zo klein. Ik denk dat er niet eens 0,01% gepakt wordt. België is hetzelfde. Ook illegaal en ook traceerbaar als je daar pint maar hoeveel worden er gepakt? Ook een handje vol mensen.

Ik geloof er niet zo in. De kans dat je aangehouden wordt is gewoon zeer klein.

Enja is dat je het waard? Dat is voor ieder voor zich. Als je in België koopt en aangehouden wordt of je koopt via een handelaar in de straat en je wordt aangehouden. Als je illegaal bezig bent loop je altijd risico. ;)

Je kan beter helemaal geen illegaal vuurwerk kopen.

Zeker dit jaar heb je geen reden meer om illegaal vuurwerk te kopen.
Weco-gvb heeft goede rollen en er zijn verschillende importeurs met mooie blokkies.

nee, geen stress meer aan mijn kop!

Weco-gvb heeft goede rollen en er zijn verschillende importeurs met mooie blokkies.

GBV heeft aangegeven dat ze dit jaar geej flash bevatten.
Maar of het ook zo is?

Dit klopt natuurlijk wel alleen de prijs. Die is nog veel te hoog. Maar het vuurwerk wordt wel ieder jaar als maar beter en beter in Nederland. Als nu nog de prijs zou zakken dan is het veel aantrekkelijker om legaal te kopen. De overheid heeft zelf de sleutel in handen.

Ik ga me verder niet meer mengen in deze discussie. We zien wel weer wie erop gepakt wordt en wie niet. Het is denk ik wel duidelijk zo

Back
Bovenaan