Goede aansteker voor vuurwerk

ik heb deze 2

mini aansteker doet het prima bij mij aleen als ze vuil worden van binnen wilen ze wel idd kapot gaan zie mijn foto daar staat ook een van vorig jaar die vuil is gewoorde die doet het dus niet meer.

Laatst bewerkt:
aanpassing

aanpassing

Sommige MetalTorches en PyroTorches zijn in de fabriek begrensd, ondanks dat ik zelf test voor verzenden gaat het toch mis en blijkt de vlam erg klein te zijn. De oplossing is simpel, haal het dopje van het vulventiel af en wip het uitstekende deel dat het draaien tegenhoud omhoog(met een mesje ofz). Nu kan de aansteker zover door draaien als je wil en zal de vlam wel heel hoog zijn. Zet hem niet te hoog, dat kan gevaarlijk zijn.

MetalTorch_aanpassing_bij_kleine_vlam.jpg

IK HOOP DAT IEDEREEN HET NOG OP TIJD MEE KRIJGT! STOOKSE!

Dit is mijn aansteker geworden:

sku_19321_1.jpg

Superbetrouwbaar, heeft me deze jaarwisseling de hele dag en nacht trouwe dienst bewezen itt de MetalTorch die afgelopen jaren en ook dit jaar weer al gauw begon te haperen en doen. Dit ding kostte me slechts iets van 5euro ook nog... Superding.

Ik had zelf vorig jaar de metal torch maar ik vond dat echt een kl*te ding. Kan ook best liggen die van mij hoor en dat het niet algemeen is. Maar er zit zeg maar zo'n buis in de buis waar het gas uitkomt. Die kan je ook losdraaien maar bij ging die de hele tijd vanzelf los. En als er even wat vuil bij ligt werkt hij ook gelijk niet meer. En in de wind werkt hij ook niet echt al te best.

Dit is mijn aansteker geworden:

image

Superbetrouwbaar, heeft me deze jaarwisseling de hele dag en nacht trouwe dienst bewezen itt de MetalTorch die afgelopen jaren en ook dit jaar weer al gauw begon te haperen en doen. Dit ding kostte me slechts iets van 5euro ook nog... Superding.

Hoe lang gaat zoiets mee?

Hij doet het nog altijd perfect. Heb 'm ook nog niet schoon hoeven maken ofzo. Blijf erbij dat het een superding is.

Ja heb je hem bij moeten vullen gedurende oudejaarsdag/nacht? Hoe intensief heb jij hem gebruikt?

Heb namelijk geen flauw idee hoe lang zo'n stormaansteker mee gaat op een dag en of je zoiets bij moet vullen of niet.

Euh, weet niet meer of ik hem op de dag en nacht zelf heb moeten bijvullen, volgens mij niet. Ik ben niet meer zo'n jongeling die de hele dag op een plein constant prut in 't rond staat te gooien. Maar ik heb vorig jaar toch de hele dag gestaag door wel wat geknal, pijlen en single shots staan afsteken. 't Lijkt me wel handig altijd extra gas in de buurt te hebben.

Nou ja. Overdags vind ik een aansteeklont toch sfeervoller. Dan heb ik ook de tijd. In de avond niet meer, dan gaat de tijd dringen. En na twaalven heb ik het gewoon extreem druk :p

Kortom, ik zie het wel met die dingen.

Je hebt voor twaalven (en ook tussendoor) toch wel 20 seconden om even zo'n ding bij te vullen?! Tja, 't is ook net hoeveel je hoe snel wilt afsteken, anders zijn van die pyrotorches die ze ook bij shows gebruiken heel handig. Of gewoon een aansteeklont inderdaad.

Mijn favorieten aanstekers om vuurwerk mee aan te steken zijn de:
Large Butane Iron-melting Torch en de Jet 1300-C Butane Lighter.
Liggen compact in de hand, je hoeft haast geen druk te zetten en ze doen het perfect.

De pyrotorch vind ik zelf minder fijn, omdat je 2 knoppen moet gebruiken om hem aan te krijgen en als je veel zit te stoken lijkt dat me niet zo handig.

Back
Bovenaan