Goede aansteker voor vuurwerk

Ik had net die Zena aansteker gekocht en gevuld. Ik had em blijkbaar te vol zitten want er kwam eerst alleen maar gas uit en wilde niet aan. Toen er eenmaal wat gas uit was werkte hij perfect. Ik gebruik hem nu nog steeds om kaarsen aan te steken in huis. Niet bijgevuld sinds oud en nieuw

Heb je de Black of de Gold?

Vorig jaar voor mijzelf, mijn vrienden en mijn zoon een heel zwikje gekocht bij de action. Die kosten niks, maar werken prima. Ik heb er 10 op voorraad of zo. Je kent ze wel,zo'n creme brulee brander. Kostte 1,95. Nou. Echt prima. Heb er lampjes van de action op gemonteerd (van die rubberbandjes, voor op je fiets) dus je ziet alles ook prima als je het aansteekt.

Vorig jaar voor mijzelf, mijn vrienden en mijn zoon een heel zwikje gekocht bij de action. Die kosten niks, maar werken prima. Ik heb er 10 op voorraad of zo. Je kent ze wel,zo'n creme brulee brander. Kostte 1,95. Nou. Echt prima. Heb er lampjes van de action op gemonteerd (van die rubberbandjes, voor op je fiets) dus je ziet alles ook prima als je het aansteekt.

Goede tip van die lampjes, had ik zelf nog niet bedacht. Bedankt!

Ik heb die aansteker van de action gekocht, die gasbrander.
Kwaliteit was een stuk minder geworden. Ik moet heel vaak klikken voordat er überhaupt iets uitkomt.

Ik heb die aansteker van de action gekocht, die gasbrander.
Kwaliteit was een stuk minder geworden. Ik moet heel vaak klikken voordat er überhaupt iets uitkomt.

Dat hoor ik vaker. Misschien gewoon pech? Daarom ook een bulk gekocht. Steek meestal met een grote groep vrienden af dus ieder een aansteker, paar reserves. Ik heb er nog wel 5 liggen voor mezelf. Maar bij ons ging er vorig jaar dus geen een stuk voor zover ik me kan herinneren. Ik hoef ook geen nieuwe te kopen dit jaar.

Edit: misschien is het ook wel zo omdat we met een grote groep zijn die aanstekers per persoon helemaal niet zo vaak gebruikt worden. Misschien is dat de reden.

Plaatselijke Action ook weer ff gesponsord, kunnen we weer vooruit.
Prima brandertjes hoor, kies zelf voor de witte versie is het makkelijkste terug te vinden in het donker
20231207_180502.jpg

Screenshot_2023-12-08-06-48-54-71_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg

https://amzn.eu/d/7aBVt1J

Ik heb deze gisteren binnengekregen. Handig dat je adhv de lampjes kunt zien hoe vol hij nog is.

Eerlijk gezegd was ik vooral benieuwd of zo'n "plasma aansteker" zou werken. Met wat cat 1 uitgeprobeerd en ging makkelijk. Dit jaar nog niet volledig op leunen, stop nog zo'n crème brulee brander in mijn zak.

Ik heb ook een zwikkie action aanstekers gekocht, bevallen prima. Ik gebruik ze om de kachel thuis aan te steken. Gebruik van die aanmaakblokjes die moeilijk aan gaan maar wel lang branden, met die action brander gaan ze makkelijk aan. Ik heb ze wel even allemaal iets opgevoerd voor een wat grotere vlam. Even de 4 schroefjes van het kapje los, en je kan erbij om de gasregelknop een beetje te verstellen voor een grotere vlam.

Ik heb ook een zwikkie action aanstekers gekocht, bevallen prima. Ik gebruik ze om de kachel thuis aan te steken. Gebruik van die aanmaakblokjes die moeilijk aan gaan maar wel lang branden, met die action brander gaan ze makkelijk aan. Ik heb ze wel even allemaal iets opgevoerd voor een wat grotere vlam. Even de 4 schroefjes van het kapje los, en je kan erbij om de gasregelknop een beetje te verstellen voor een grotere vlam.

Let op, dit is wel illegaal hè, een gemodificeerde aansteker :D

Ik roep het elk jaar weer ...

Die van de action!
Heb er meerdere, somige zelfs al jaren oud werken nog perfect . Makkelijk vullen ook

12 jaar geleden een Aries TL-1 torch gekocht (in de shop die fpm destijds had). Dat is sindsdien de aansteker die ik ieder jaar gebruik en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

A154053994375.png

Eddy.

Die Luypaers torch is erg fijn maar wel behoorlijk prijzig. Goedkoop en van een prima kwaliteit is de Tobaliq Black Turbo. Mijn ervaring met die goedkope crème brûlée branders is dat ze allemaal problemen krijgen door kruitresten van de lontjes.

Dat komt omdat je waarschijnlijk je aansteker met Butaan gas hebt gevuld. Als je Propaan gas gebruikt heb je geen last van niet ontbranden tijdens kou.
Rond het vriespunt werkt Butaan gas namelijk niet meer (het gas wordt dan vloeibaar) terwijl je Propaan gas tot -42 graden Celcius kunt gebruiken.
Je kunt dus het beste je aansteker met Propaan gas vullen, achter op de vulflessen is vinden wat voor soort gas er in zit.

Heeft iemand een idee waar je aanstekergas specifiek met alleen propaan kan kopen?
Online en in de winkels heb je wel flessen met butaan én propaan gemixt, alleen zit je dan alsnog met butaan wat dan twijfelachtig wordt als het richting de 0 graden gaat.

Back
Bovenaan