Gezin uit Dordrecht ontvlucht Nederland na vuurwerkdrama bij vorige jaarwisseling

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Dordtenaar Paul van Utrecht heeft het helemaal gehad met vuurpijlen en rotjes. Tijdens de vorige jaarwisseling ontplofte vuurwerk in zijn gezicht, waardoor zijn oog zwaar werd beschadigd. Paul en zijn gezin hebben daarom besloten Oud en Nieuw in Oostenrijk door te brengen.
"Net na twaalf uur gingen we naar buiten om vuurwerk af te steken. De eerste pot die ik aanstak, ontplofte recht in mijn gezicht", vertelt Paul. "Mijn zoontje van veertien zou hem eigenlijk aansteken, maar hij had koude handen, dus ik stak hem aan. Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat hij het niet heeft aangestoken."

Het vuurwerk dat Paul afstak, was legaal vuurwerk. Hij droeg tijdens het afsteken geen vuurwerkbril. Op het moment dat het vuurwerk in zijn gezicht ontplofte, zag Paul met beide ogen niks. Hij werd vervolgens naar het Oogziekenhuis Rotterdam gebracht. Daar werd hij geopereerd.

Oog kapot
Na de operatie zag Paul met zijn ene oog honderd procent, met zijn beschadigde oog was dat maar een paar procent. Nu ziet Paul met zijn slechte oog dertig procent. "Het is gelukkig de goede kant opgedraaid. Meestal loopt het minder goed af met vuurwerkslachtoffers, want het is letsel waarbij het oog kapot is en er kan chemische schade plaatsvinden", vertelt Paul.

Paul heeft in zijn dagelijkse leven last van zijn oogbeschadiging. "Ik heb een telecombedrijf in de binnenscheepvaart en zit daardoor veel achter het scherm. Waar ik last van heb, is dat ik te veel lichtinval heb omdat er een gat naast m'n pupil zit. Als ik moe word, zie ik dingen dubbel."

Trauma
Het gezin uit Dordrecht is dit jaar het land ontvlucht. Paul vertelt daarover: "Ik wil het nu niet meer meemaken, vuurwerk. Mijn oudste twee kinderen van veertien en negen stonden erbij en hebben het zien gebeuren. Ik wil het hen niet aandoen, want ze hebben toch een trauma van toen ik daar afgevoerd werd met loeiende sirenes en een bebloed hoofd. Ik wil niet dat ze daar aan herinnerd worden."

Ondanks het incident vindt Paul vuurwerk nog steeds mooi. Toch ziet hij het liefst wat veranderen in de manier waarop we de jaarwisseling vieren: "Ik vind dat vuurwerk, zoals dat nu afgestoken wordt, afgeschaft moet worden. Het moet georganiseerd gaan gebeuren, zoals dat in Rotterdam bij de Erasmusbrug wordt gedaan. Dat zouden ze op meer locaties moeten doen."

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1902...and-na-vuurwerkdrama-bij-vorige-jaarwisseling

Dit is Paul, Paul is hypocriet. Paul heeft, doordat hij de instructies op een vuurwerkcake niet heeft nageleefd, een ongeluk gehad. Nu vind Paul dat de rest van Nederland er voor moet boeten. Paul wil zelf geen vuurwerk afsteken, dus de rest in het kikkerlandje waar Paul woont, ook maar niet. Wees niet zoals Paul.

Ontzettend erg voor hem en zijn gezin. Maar kan me er niet aan onttrekken dat Paul zelf een risico heeft genomen, door en geen vuurwerkbril te dragen en doordat hij blijkbaar boven de pot is gaan hangen.

Met gestrekt arm aansteken, zodat geen enkel lichaamsdeel erboven hangt. Had Paul maar gelezen en het juiste voorbeeld gegeven. Jammer dat mensen als Paul een stem krijgen in de media en dat de verslaggever hem niet confronteert. Net als die advocate die een lobby voert tegen de tabaksindustrie. Zelf jarenlang een kettingrookster geweest, ziek geworden en daardoor een lobby om iedereen het roken te verbieden

Onzin verhaal . Volgens mij verteld ie de maar helft van hoe het gegaan is . Als je een legale nederlandse cake aansteekt is het onmogelijk dat deze in je gezicht afgaat. Ik denk zelf dat hij straal bezopen dat ding aanstak en er boven bleef hangen meerdere seconden tja

Als je zonder rubbertje een hiv besmetting krijgt ofzo, dan ga je toch ook niet roepen om seks te verbieden?

Hypocriete vent zeg, heel erg wat er gebeurt is hoor maar dit is weer zwaar overdreven.

Dat onze Paul het land ontvlucht en slechte herrieneringen heeft kan ik me voorstellen maar dat hij vind dat het verboden moet worden is laag. Maar wellicht krijgt die een auto ongeluk. Hij heeft immers toch niet meer zulk goed zicht en dan kan die daarna mopperen op alle auto's

Als Paul geen ongeval had gehad stond hij dit jaar weer gewoon met een paar cakes in de straat.
Nu wilt hij een verbod omdat hijzelf een fout maakt, hoe hypocriet ben je dan!!

En als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl gaat hij nu naar Oostenrijk waar ook rijkelijk vuurwerk afgestoken word tijdens oud en nieuw.

De eerste pot die ik ... dus ik sta.... ben ik blij..."
"Ik heb een telecombedrijf .... Waar ik last van heb......., dat ik te ...Als ik moe word,.... zie ik dingen ...."

"Ik wil ..., Ik wil het .... toen ik .... Ik wil...."

"Ik vind dat .......

MIsschien moet je eens minder egoïstisch zijn Paul.
Misschien moet je eens nadenken over wat jij zelf wellicht anders had kunnen doen. Heel misschien had je wel een vuurwerkbril op kunnen zetten.. En heel misschien had je je hoofd wel te dicht (Boven?) de vuurwerkpot.

Begin eerst eens bij jezelf Paul, voordat je vind dat jij jouw mening moet opdringen aan anderen.

desalniettemin veel plezier in Oostenrijk, Blijf binnen de officiële banen bij het skiën, want het is vervelend als je onder een lawine bedolven wordt.

We moeten met z'n allen niet zo hard zijn voor deze man. Hij is natuurlijk voor het leven getraumatiseerd doordat die pot in z'n kanis is ontploft. Naar mijn mening mogen we het hem niet kwalijk nemen dat hij zulke ongenuanceerde uitspraken doet.

That poor guy. Veel plezier in Oostenrijk.

Ik ga gewoon weer vol gas! Houd je honden binnen en leg maar alvast geluidsisolatie aan, stakkers.

Onzin verhaal . Volgens mij verteld ie de maar helft van hoe het gegaan is . Als je een legale nederlandse cake aansteekt is het onmogelijk dat deze in je gezicht afgaat. Ik denk zelf dat hij straal bezopen dat ding aanstak en er boven bleef hangen meerdere seconden tja

Ja, want met legaal vuurwerk kan nooit is mis gaan.. :rolleyes:

Als je je niet aan de instructies houdt, en dat geldt voor alles waar een potentieel gevaar aan zit, kan het mis gaan. Het feit dat hij boven de cake heeft gehangen is natuurlijk de grootste fout. Een vuurwerkbrilletje had ook veel leed voorkomen. De rest is giswerk. Misschien stak hij het lont wel niet los gemaakt en te laag aangestoken. Of bleek er snellont te zijn gebruikt. We weten het simpelweg niet.

Wat we wel weten is dat Paul niet de snuggerste is.

Back
Bovenaan