Gezicht 65-jarige man aan flarden na vuurwerk

ylke

VWC lid

ERP - Het gezicht van Stef van den Akker uit Erp is op oudjaarsnacht flink toegetakeld door vuurwerk. Hij was die nacht een van de zwaarste vuurwerkslachtoffers in Brabant. Nu moet hij een oog missen en ook zijn zijn kaak, neus en jukbeen zijn gebroken.

De 65-jarige Stef uit Erp is een vuurwerkliefhebber, maar hij wilde er na dit jaar mee stoppen.

Een 49-knaller werd hem noodlottig. Hij dacht dat het lontje niet brandde. Toen hij dat controleerde, vloog de eerste knaller in zijn gezicht. Voor hem nu echt nooit meer vuurwerk. Naar de enorme vuurwerkkist in zijn schuur, die de finale had moeten worden, heeft hij nog niet durven kijken

Bron

49-knaller? Denk 49sh mee wordt bedoeld.

Maar als je op de link klikt, zie je ook rechtsboven een filmpje er van, dan zie je ook de cake.

En Marco ongeacht of dat legaal of illegaal is, dit kan bij allebei gebeuren natuurlijk. Daarom staat er ook op de verpakking, nooit boven de cake gaan hangen. Als hij al zoveel ervaring heeft, moet hij dat natuurlijk wel weten.

Naar voor die vent maar ja, je mag verwachten dat je op je 65e (!!) weet dat je niet met je snufferd erboven moet hangen.

49-knaller? Denk 49sh mee wordt bedoeld.

Maar als je op de link klikt, zie je ook rechtsboven een filmpje er van, dan zie je ook de cake.
En Marco ongeacht of dat legaal of illegaal is, dit kan bij allebei gebeuren natuurlijk. Daarom staat er ook op de verpakking, nooit boven de cake gaan hangen. Als hij al zoveel ervaring heeft, moet hij dat natuurlijk wel weten.

Ik heb de startpost aangepast,had het filmpje niet gezien, want het betreft na het zien van het filmpje een legale cake uit de collectie van de "made in China" zie topic:

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=21792

Pfff gezicht is flink toegetakeld zeg. Maar 65 jaar. Al jaren toch wel ervaring. Dan moet je toch echt weten niet met je koppie er boven te gaan hangen. Triest dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. En dit zal echt niet de laatste zijn jammer genoeg.

Zwaargewonde Erpenaar: 'Een stommigheidje'

Zwaargewonde Erpenaar: 'Een stommigheidje'

Update!!

ERP - Stef van den Akker wil zijn verhaal wel kwijt. Om de mensen te wijzen op de gevaren.
Ook in nuchtere staat en als je voorzichtig omspringt met de voorzorgsmaatregelen is vuurwerk gevaarlijk. Stef van den Akker (65) uit Erp is het levende bewijs. 2012 had een kwartiertje nodig om te veranderen in een zwart jaar voor de Erpenaar.

Thuis, aan de keukentafel in de Schildstraat, doet hij zijn relaas. Net zoals andere jaren togen Van den Akker en zijn zoon Jeffrey net na twaalven de straat op om siervuurwerk af te steken. Ze hadden een grote sierpot gekocht, de Tiger Parade, die 49 knallen de lucht in spuwt. De onfortuinlijke Van den Akker ontstak het lont, maar was vergeten het beveiligingspapiertje te verwijderen. "Ik dacht dat-ie niet aan was." Daarop boog hij voorover om de vlam in het lontje te zetten, toen de eerste knal in zijn gezicht terecht kwam.

Bron

Damn, dit is voor mij weer een Eye-opener en ook een bevestiging van hoe het niet moet... ik houd NOOIT mijn gezicht boven een cake, ben daar altijd heel voorzichtig in!
Ik ga door m'n knieën, steek mijn arm uit, aansteken en vóila. In ieder geval zorg dat je een manier vindt wat voor jou werkt waarmee je je gezicht niet in gevaar brengt!

Liever knielen als een 'wijf', dan met een rietje aan de schijf van 5!

Tja niet echt snugger om met je kop boven een cake te gaan hangen die je net hebt aangestoken.. En tja dan heeft het vuurwerk het gedaan!!! Maar goed.. al met al erg naar voor de persoon in kwestie.

De meeste oudjes maar zeuren en dan zelf zo domme fout maken. Het blijft mensen werk als je niet veilig genoeg bent is die kans dat het gebeurt tja. vuurwerk afsteken is op eigen Risico.

Is dat gewoon een NLse cake? Nog best dikke tubes zitten erin zo het lijkt. Zonde voor deze meneer :( Het is nooit leuk dat dit soort dingen gebeuren op een feestelijke dag. Opdat we met z'n allen maar eens goed nadenken hoe wij ons vuurwerk afsteken.

Ik doe dit zelf altijd heel veilig, maar hoe knullig het ook klinkt, zulke dingen gebeuren soms terwijl je juist nog zo voorzichtig bent. Ik denk dat die man als vuurwerk liefhebber ook echt wel weet wat hij wel of niet moet doen, maar hij was gewoon ongelukkig.

Als hij de gebruiksaanwijzing had gelezen.Dat je hem met gestrekte arm moet aansteken en niet met je hoofd er boven moet gaan hangen.Maar het blijft vervelend natuurlijk.

Ook in nuchtere staat en als je voorzichtig omspringt met de voorzorgsmaatregelen is vuurwerk gevaarlijk. Stef van den Akker (65) uit Erp is het levende bewijs.

De onfortuinlijke Van den Akker ontstak het lont, maar was vergeten het beveiligingspapiertje te verwijderen.

Wat klopt er niet aan deze 2 zinnen in het artikel?

"voorzorgsmaatregelen" en "vergeten het beveiligingspapiertje te verwijderen"

Dus eerst dat papiertje eraf, dan zie je wat je doet. Meestal haal ik ze er van te voren allemaal af om snel door te kunnen stoken maar dit is dus ook belangrijk om niet te staan klooien buiten.

Klopt meer niet. Ik zou als ziekenfonds zeggen. Betaal maar zelf de rekening meneer. U heeft het product niet op de goede manier gebruikt.

ten eerste ben ik wel sprakeloos over de verwondingen van deze meneer .
want echt zijn gezicht ligt helemaal in puin . :sad:
als ik naar deze grote schade kijk betwijfel ik of een vuurwerk bril wel voldoene bescherming boot .
en ten tweede .... tja hij zegt wel dat hij vergeten was het lontje vrij te maken en dat hij over het vuurwerk heen boog. en dat is de grootste fout die je maar kunt maken .
kijk ik zeg niet dat ik de beste stuurman ben want ik heb mij dit jaar er ook op betrapt dat ik dat deed .
want je zet de cake netjes op de grond je wilt hem aan steken en het lontje vat geen flam .
nou dan buig je ff voor over om de lont aan te blazen .
ja en dan ga je al de fout in .
maar goed met die worden herstel ik het gelaat van die man niet mee , en wens hem veel sterkte toen met het herstel .
dat is alles wat ik hier van af mijn stoel kan doen :sad:
ik vind dit wel een wijze les voor ons allemaal en dat we goed op moeten letten met wat we doen .
want fouten zijn snel gemaakt en ongelukken zijn zo gebeurt

ten eerste ben ik wel sprakeloos over de verwondingen van deze meneer .
want echt zijn gezicht ligt helemaal in puin . :sad:
als ik naar deze grote schade kijk betwijfel ik of een vuurwerk bril wel voldoene bescherming boot .
en ten tweede .... tja hij zegt wel dat hij vergeten was het lontje vrij te maken en dat hij over het vuurwerk heen boog. en dat is de grootste fout die je maar kunt maken .
kijk ik zeg niet dat ik de beste stuurman ben want ik heb mij dit jaar er ook op betrapt dat ik dat deed .
want je zet de cake netjes op de grond je wilt hem aan steken en het lontje vat geen flam .
nou dan buig je ff voor over om de lont aan te blazen .
ja en dan ga je al de fout in .
maar goed met die worden herstel ik het gelaat van die man niet mee , en wens hem veel sterkte toen met het herstel .
dat is alles wat ik hier van af mijn stoel kan doen :sad:
ik vind dit wel een wijze les voor ons allemaal en dat we goed op moeten letten met wat we doen .
want fouten zijn snel gemaakt en ongelukken zijn zo gebeurt

Een vuurwerkbril is meer voor vonken en weg schietende stukjes.Maar een bombette uit een cake hou je echt niet tegen met een bril.

Wat ik nou weer VRESELIJk achterlijk vind aan dit artikel is dit:

Voor hem nu echt nooit meer vuurwerk. Naar de enorme vuurwerkkist in zijn schuur, die de finale had moeten worden, heeft hij nog niet durven kijken.

Maar in het filmpje zegt hij eigenlijk 'Nu even niet meer maar volgend jaar weet ik nog niet. Ik vind het veels te mooi. Dat is niet veranderd.'

Is het niet strafbaar om mensen op zo'n manier verkeerd te citeren?

Het is inderdaad schokkend dit bericht.
Wat een klap voor hem en zijn familie.
Ik hoop dan ook dat hij nog rust en enigszins vreugde in zijn leven vindt.

Back
Bovenaan