Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo is het. Alles gaat er in, en kan vervolgens 2 dagen later in 2 vuilniszakjes in de container :yes:

Ja je moet iets met de losse cakes, afgelopen twee jaar had ik een buurman die alles in de vuurkorf gooide. Was er flink wat tijd mee bezig, had zelfs een karretje ervoor haha. Mooi joh! Hij blij met zijn fik en ik blij dat ik het niet zelf allemaal hoef op te ruimen. En geeft meteen een mooie sfeer.

Zo is het. Alles gaat er in, en kan vervolgens 2 dagen later in 2 vuilniszakjes in de container :yes:

Hier worden de vuurtonnen een paar dagen na O&N door de gemeente opgehaald.

enig nadeel is dat je ieder jaar een nieuwe ton moet aanschaffen.

Geen last van, je moet wel eerst een flink vuur hebben en dan de cakes er om en om in.
Heb waarschijnlijk wel minder vuurwerk dan jij :p

Heb hem gewoon voor de deur staan. Heb hem half vol gelaten voor aankomende oud en nieuw. Als die leeg was geweest hadden ze hem meegenomen.

Gezellig hoor

Heb dat ook een jaar geprobeerd, maar vuur doofde op een gegeven moment door alle dikke kleistoppen enzo. Jullie geen last van?

En voldoende beluchtingsgaten aan de onderzijde plusminus 10/12 cm vanaf de bodem vd ton om dat schoonsteen effect te krijgen. De stoppen liggen dan onderin en belemmeren de aanvoer van lucht niet.

En voldoende beluchtingsgaten aan de onderzijde plusminus 10/12 cm vanaf de bodem vd ton om dat schoonsteen effect te krijgen. De stoppen liggen dan onderin en belemmeren de aanvoer van lucht niet.

Denk dat ik dan teveel erin heb gegooid haha. Want dit gaten zaten er zeker in. Maar goed, nu een andere korf en dat werkt prima gelukkig.

Afgelopen jaar heb ik de vuurton niet aangehad. Heb zo'n schaal van Weber en met harde wind waaien daar heel veel vonken uit. Aangezien de wind pal op het huis stond heb ik hem maar uit gelaten. Voor de temperatuur was het ook niet echt nodig. Dit jaar gaat hij net als andere jaren gewoon weer aan (ga er maar even vanuit dat we dit jaar gewoon windkracht 2-3 hebben). Overigens vlogen door de wind de cakes wel in de fik. De buurman heeft daar lekker een vuurtje van op straat gemaakt. Scheelde wel weer een hoop opruimen. De foto is van 2 jaar terug.

IMG_20220103_174011.jpg

Een groot vreugde vuurtje is niet echt te doen in mijn straat aangezien het redelijk krap is dus daar verhinder ik het verkeer mee. Wat wel zo is..... Als er plotseling een box in de fik begint te vliegen doe ik niet mijn best om dat vuurtje te doven en kan het zijn dat ik per ongeluk wat karton op het vuurtje laat vallen waardoor het nog groter wordt. :p Daardoor hadden we wel minder vuiniszakken nodig dus als er op een of andere manier niks in de fik vliegt doe ik er stiekem wel een bengaals vuurtje bij.

In het verleden heb ik ook een aantal keer een vuurkorf neergezet maar daar ben ik eigenlijk mee gestopt toen de kinderen ook mee naar buiten gingen. Als ze al moeten opletten vanwege het vuurwerk ben ik er niet gerust op dat ze ook aandacht hebben voor de vuurkorf. Nu de kinderen al wat ouder zijn en zelf denken dat ze ook wijzer zijn geworden denk ik er toch wel aan om er weer een weg te zetten deze o&n. Als het zo waait als afgelopen o&n gaat het er echter niet van komen.

Normaliter veeg of schuif ik leeg geschoten cakes bij elkaar en vliegt het karton spontaan in brand. Maar zo nu en dan zit er toch nog ergens een schot of rijtje wat niet af is gegaan. Sinds een paar jaar let ik er extra op (even met de zaklamp in schijnen).

Toevallig morgen een olievat ophalen om het kleine spul en hout in te verbranden. Altijd gezellig… alleen je meurt nog zoveel erger de volgende dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan