Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vuurkorf! Een onmisbaar onderdeel tijdens oudjaarsdag. Gezellig praten rondom het vuur, opwarmen en klaarmaken voor weer een stooksessie. Zet jij hem aan? Post jouw mooiste vuurkorffoto!

inbound1719075506803770144.jpg

vuurton.jpg

Vorig jaar voor het eerst, maar moet nog wel een grotere opening onderin maken, met gaas er voor. Zat te weinig "trek" in.
Sfeervol, warm, en je bent meteen van je afval af.

vuurkorf.jpg

Bij ons in de straat zetten de meeste altijd wel een vuurkorf aan straat, gruwelijk is dat altijd om te zien! En wat een heerlijke sfeer is geeft dat toch altijd!

Het gezelligheidsvuur ontstaat vanzelf als een cake of compound begint te branden. Deze in de hoek van de parkeerhaven en daarna de rest erop. Als het is uitgebrand in de groene container. Scheelt ook weer een tripje naar de stort :D

In mijn volksbuurt heeft minstens elke straathoek z'n eigen straatvuur, en in langere straten/plantsoens elke 50-100m wel eentje. Ontzettend gezellig, al was het afgelopen keer heel slecht voor de mist... had wijk/gemeente ook nog vuurtonnen uitgedeeld. En al die vuren gaan niet pas 's avonds aan hè, groot deel hier is werkloos dus begint 's ochtends al; grootste vuur bij mij om de hoek gaat om 13-14u altijd aan, toen ik vorig jaar om 17.30u thuiskwam van werk was die al weer uitgewoed zelfs...

Ik weet niet ik vind cat1 een soort van bloedarmoede of mijn vuurhaard het gemis goed kan maken weet ik niet.hij gaat lekker lang branden maar wel in de achtertuin met 10 minuten cat1 bah .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan