Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie een vuurton branden tijdens de dag om de handen aan om te warmen ? Gezellig er om heen staan, het geknetter van het hout, het geeft een hoop sfeer!

Gewoon zoals altijd in de voortuin. Dit keer minimaal vlammen tot gelijke hoogte als de nok, ter compensatie van datgeen wat nu niet meer onbezorgd kan.

Nee, een vuurton hebben we niet altijd gehad.
Dit jaar zal die extra veel aandacht krijgen door de gedwongen aangepaste regels.

Ik denk dat een vuurton aankomende jaarwisselingen één van de symbolen van Oudjaar zal worden.
Uiteraard was dit al een belangrijk onderdeel van de jaarwisseling maar ik denk dus nu nóg meer.

Dat zou dit jaar zeker een prima idee zijn met al dat kleine spul en kartonnen doosies vol lucht.
Anders waait t toch maar de straat door.
Dan red je het met een stalen emmer,een 60L vat is al te groot.. laat staan een 205L vat.. nee denk niet dat hij bij mij aan gaat,de grote ton was altijd voor de sfeer met z'n allen,potten en dozen gelijk te verbranden met wat pallet hout.. en handen te warmen..vooral vroegahh toen het nog echt koud was,goeie winters.dit jaar zitten mijn handen in de zakken😒en de vuurton zal nooit meer worden wat het was.. in de achtertuin de vuurschaal misschien een paar takken,denk iig niet dat de buurt nog de straat op gaat hier😒maar wie weet.. als ik ergens anders een vuur zie branden zal ik zeker even gaan buurten,grote kans dat het gelijk gestelden zijn vuzzeluf! Dit soort dagen zou ik in een aso wijk willen wonen..

Elk jaar een vuurton in de voortuin, houd altijd rekening met de buurt en vlammen komen niet boven de ton uit. En altijd droog en schoon vuren/grenen en douglas hout. Ton op 4 beton tegels met zand rondom+brandblusser ernaast. Kan dat altijd gratis van m'n werk meenemen de restanten dan! Gezellig altijd met man of 6 rondom

Back
Bovenaan