Gezelligheid tijdens de jaarwisseling

Ruben

VWC lid
Gezelligheid tijdens de jaarwisseling

Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?

De klok slaat 22:00, de nieuwjaarsloterij gaat van start. En voordat ik het ga volgen, werp ik toch nog snel even een blik op Vuurwerkcrew/AVP om wat afleiding te krijgen. Oke, snel wat vuurwerk neerzetten en wat dingen gaan uitstippelen hoe ik het buiten ga neerzetten.
Het is 23:56, de oude bekende staat inmiddels weer op het podium en de melodie brengt weer kippenvel. Ik spreek natuurlijk over Rene Froger met This is the Moment.
Hij brengt nog meer kippenvel en dan is het 0:00, boem, boem,boem kadang, kadaaang, boem, bam. Overal hoor ik vuurwerk, maar ik mag nog niet naar buiten. Nee ze moeten een glaasje champagne drinken thuis.
Ach dan maar even de voordeur open doen.
Vuurwerk neerzetten en stoken maar.
De groep blijft lekker op de achtergrond en mijn vader mag me joinen met het afsteken van het vuurwerk. Dat gun ik hem wel als oud vuurwerkliefhebber.

Klein verhaaltje om alvast in te komen.

Thuis, met het gezin, gezellig binnen, oliebollen en knieperkers ("slagroomrolletjes") eten, heel af en toeeen pijl de lucht in ofzo, maarvoor de rest gewoon binnen blijven :D

stoken, naar de stookshop, stoken, naar de stookshop en stoken.
Af en toe even plaspauze... natuurlijk, en een warme kop chocolademelk.

Laatst bewerkt:
Het zijn maar een aantal momenten dat ik binnen zit, dat kan ik immers elke dag wel maar dit jaar zal ik minder los spul kopen en dus wat meer binnen zijn om wat te genieten van de heerlijke hapjes ed, de drankjes laat ik staan tot na het stoken dan gaan we pas wat drinken!

Voorgaande jaren liep ik altijd tot half 12 buiten te stoken maar dat doe ik nu niet meer..

Ik ga ook niet meer de hele dag buiten lopen stoken..

Voor mij is nu oudejaarsavond gewoon lekker thuis zitten met vrienden en familie, lekker gezellig en lekker warm.. Lekker wat oliebollen, appelflappen, en wat lekkers te drinken.. Gezellig de tv aan en de standaard programma's kijken :D

Oh jongens als ik er aan denk krijg ik er alweer zin in:D

ALS 12 uur voorbij si en ik ben met me familie moet ik altijd meteen gaan slapen meestal fiets ik dan stiekem hehe :) naar een vriend toe ofzo maar als die er niet is sta ik dan buiten in me eentje vuurwerk af te steken !

Ik ben de gehele dag buiten.
Af en toe binnen voor ene kop koffie al dan niet met een oliebol.
En dan weer lekker stoken.
Tijdens het avondeten krijg ik geen hap door me keel.
Waar sommigen reageren of ik misschien ziek ben.
Nee, ik heb gewoon last van kruitstress, ik wil weer gaan stoken.

24:00 uur de klok slaat 12.
Snel een glasje kinder champagne, of gewone champagne.
En dan samen met de famillie van Jawe vuurwerk kijken en rond 12:15 uur zelf stoken.
Totdat alles op is.
Opruimen en dan heb ik wel tijd voor wat te drinken.

Meestal komt er bij ons familie langs en dan zijn we bordspelletjes een het doen, ollieballen eten, appelflappen die gefrituurd ofzo en ik word altijd ze zenuwachtig voor het nieuw jaar dat ik maar even probeer te slapen voor een uur zodat de tijd sneller voorbij is xD

En natuurlijk steek ik de heledag vuurwerk af vooral klein spul dat op moet. Dan als het 12 uur is elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en dan snel snel naar buiten waar het oorlog is overal die je gigantische vuurwerk bloemen etc boven de huizen ik wou dat ik een camera had die dat kon filmen niet normaal en zelf natuurlijk vuurwerk afsteken en als ik klaar ben traditioneel me vuurwerk op een hopje en in de fik zetten met een flashing daimond! :D

Ik vind dat je de wisseling samen met zoveel mogelijk familie kennissen en vrienden moet vieren.
Lekker gezellig In de avond bebbelen met elkaar onder het genot van een hapje en een drankje,Voor degene die afsteken natuurlijk pas champagne na het vuurwerk.

Ik vier het ook lekker met familie en vrienden.
Overdag eerst tot 12:00 werken in de winkel en dan smiddags alles zoveel mogelijk gereed maken voor 00:00,Dan lekker iedereen ontvangen en het kan beginnen,De meeste mannen natuurlijk buiten op die ene dag per jaar weer lekker kind zijn en de vrouwen allemaal maar lachen en wijzen van hehe kijk daar,Net kleine kinderen:p.
En dan op klokslag 00:00 mijn eigen showtje:D

grtz
Pyromaniac 1975

Meestal rondt een uurtje of 8-9 begint het gekriebel te komen. Dan steek ik wat vuurwerk af. Gezellig met ouders en vrienden praten, wat drinken. Er staat meestal een gezellige show op de tv aan. We hebben oliebollen, hapjes, appelflappen etc.

En iets voor 12en, spullen klaarzetten buiten. om 0:00 uur iedereen feliciteren. En om 00:01 begint het spectakel :D

Wij vieren het altijd met een grote groep vrienden. We eten gezamelijk en doen een zelfbedacht spel. Tussendoor kleine showtjes geven waar dan een paar mensen naar komen kijken. Om iets voor 12 zet ik de weg af met afzetlint, zodat het publiek op veilige afstand blijft. Om 12 uur eerst handjes geven en daarna snel naar buiten met de dozen vuurwerk. Alles klaarzetten en even wachten totdat iedereen buiten is. Dan kan het feest pas echt beginnen!:D

ik ga dit jaar met mijn ouders een midweek naar het vennebos.
dat is best gezellig denk ik maar daar mag niet gestookt worden.
dus ik blijf lekker gezelig binnen, en ga soms wel buiten kijken of er iemand iets afsteekt. maar dat word gewoon gezellig bikken en aan de hete cocho.

gezellig

ik ga dit jaar met mijn ouders een midweek naar het vennebos.
dat is best gezellig denk ik maar daar mag niet gestookt worden.
dus ik blijf lekker gezelig binnen, en ga soms wel buiten kijken of er iemand iets afsteekt. maar dat word gewoon gezellig bikken en aan de hete cocho.

gezellig

Haha ik ben net een weekje naar het vennebos geweest, was wel tof. Iemand stak zelfs nog een pot af, tegenover ons huisje. Dus ik had goed zicht haha.

OT: Heerlijk die laatste uren. Hieronder een klein verslagje van uur tot uur van mijn oudjaarsavond elk jaar.

20:00 Naar binnen om koffie te drinken met een lekkere koek erbij voor de tv.
21:00 Ff pijlen stoken of wat kleine potjes zodat ik er rustig van kan genieten
22:00 Hetzelfde, meestal ga ik tussendoor even snel naar buiten om iets kleins af te steken
23:00 Binnen tv kijken lekker warm. Ik ga nu ook elk jaar traditiegetrouw de sierpotten voor 0:00 klaarmaken, papier en plastic eraf en het lontje vrijmaken.
23:55 Voor de klok, gespannen met een glaasje champagne wachten (Het blijft bij dit ene glaasje aangezien ik ook nog wat van de avond wil meemaken).
0:00 HET MOMENT!! Ik feliciteer iedereen en ga als een speer naar buiten. Ik neem me elk jaar voor om eerst naar iemand anders zijn spul te kijken alvorens met mijn spul te beginnen maar het komt er nooit van, ik begin om 00:05 te stoken tot ong. 01:30 - 02:00. Dan ga ik een rondje door de buurt lopen om te kijken wat ze nog aan het stoken zijn.....

:bye:

Back
Bovenaan