Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?

Meestal tussen 21:00 en 00:00 binnen zitten, televisie aan. Vroeger de Oudejaarsloterij was eigenlijk standaard. Nu vast iets met daarin een terugblik en muziek. De Top 2000 doet het goed. Queen - Bohemian Rhapsody vlak voor 00:00 uur gaf twee jaar terug een kippenvelmoment.

Spelletjes spelen nooit gedaan. Ja, op de Playstation in '98, maar dat was omdat iedereen op bed lag te meuren en exact het tegenovergesteld van wat je onder 'gezelligheid' zou verstaan.

Ook een leuke: vertellen wat je in het verleden aan avonturen beleeft heb. Of gewoon grappen maken. Altijd wel een goed moment voor reflectie samen met de naasten.

Staan met de mannen de hele avond buiten van een uurtje of 18:30. Vuurkorfje aan, muziek installatie naar buiten (Volume op 20), paar staantafels en paar kratjes bier en flesje Bacardi erbij. Beetje slap ouwehoeren en tussen door vuurwerk afsteken.
Doen we al jaren zo altijd topavonden gehad.

Savonds staan we groten deels te stoken! Af en toen binnen een oliebol eten en opwarmen. Iedereen zit hier gezellig voor de tv en ik en mijn broer stoken :D Af en toen krijg ik dus wel wat mee van die oudejaars programma's met een terug blik verder heel gezellig dan ook maar de spanning zorgt ervoor dat ik toch ga stoken :p

nja ondanks ik moet werken een gehele dag.
heel erg jammer maar om mijn avond zeker door te komen.
zo tussen 6 en 9 een beetje spelletjes spelen en met wat lekkere dingen.
vanaf 9 uur in de avond tot 11uur gewoon effe af en toe wat stoken en dan laatste uur kijken of ik nog rijk geworden ben ofzo en dan uit eindelijk het nieuwe jaar in
en gewoon effe bij iedereen langs gaan gezellig joehoe:D
maar het aller gezeligste vind ik nogal in de voortuin staan met een paar staan tafels met sfeer verlichting wat kaarsen en fakkels met wat buren de muziek regelen in de straat en uit eindelijk volop los gaan:D

Bij mij hangt het er altijd vanaf met wie ik het vier. Mijn zusje die gat niet vaak mee naar buiten om wat af te steken. dus als er geen leeftijdsgenoten zijn doe ik altijd graag mee met de spelletjes enzo. Maar dit jaar ben ik wel met leeftijdsgenoten die ook wel van vuurwerk houden. moet goed komen dus.

's Avonds ben ik meestal een paar uurtjes binnen en stook wat in de achtertuin, zie het als rustpauze :p Ondertussen een beetje gamen en als ik nog genoeg vuurwerk over heb gewoon buiten verder stoken

standaard activiteiten, de maaltijd rond 7 tot een uur of 8 vervolgens even in de tuin stoken om de 30 minuten en kleine potten in de straat en genieten van vuurwerk van de buren. tussendoor spelletjes spelen, tv kijken en gezellig praten met de hele familie!

eten met een paar lui en daarna met ze alle bij iemand verzamelen en pinten drinken af en toe wat afsteken.en dan vanaf 00:00 naar buiten tot uur of 4a 5 fikkie stoken :)

Oudejaarsloterij is echt kak geworden in vergelijking met vorige jaren. Commerciele meuk. Kijk liever iets anders en om 23:55 de klok uiteraard!

Om 09.30 uur verzamelen wat vrienden zoals traditioneel bij ons. Om 10:00 uur flink wat gas geven bij ons in de straat. De buurt weten dat dit altijd gebeurd op de 31ste en hebben al eens een anonime brief gekregen met het verzoek elders te stoken. Meestal om een uur of 12 nog wat spullen bijkopen. Rond een uur of 2 a 3 naar mijn oma die jarig is (natuurlijk vuurwerk mee), rond een uur of 8 naar huia waarna de vrienden richting ons komen, af en toe nog knallen en om 00:00 volle gas!! tot.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan