Geysir Kaliber A

Black Dragon

VWC lid
Artikelnummer: FM12-FL5
Artikelnaam: Geysir Kaliber A
Netto Kruitgewicht: 7,5 gram per stuk
Aantal per verpakking: 10 stuks
Effectomschrijving: Pack of 10 fountains with intense colored flame and final of silver crackling stars. Each pack contains 5 pieces in green and 5 pieces in red.
Tijdsduur: 10 sec
Richtprijs: €5,50

geysir-A.jpg

Bedankt voor het toevoegen!

Afgelopen jaarwisseling voor het eerst in aanraking gekomen met Fünke. De single shots, maar ook de Bengalfeuer Mix en Cuckoo Cuckoo fountains. Echt in jaren niet zo genoten van het kleine spul. Zonder te overdrijven, maar wat een kwaliteit en ook de afwerking is super strak. Heb zelfs de lege doosjes bewaard, omdat ik het design zo mooi vind. Als ik kijk naar wat Fünke neerzet in cat. 1 met de Bengalfeuer Mix, dan kan het niet anders dan dat de Geysir Kaliber A ook toppers van de bovenste plank zijn.

Afgaande op de beelden is de vlam voor maar 7,5 gram kruitinhoud redelijk helder en ook het crackling effect op het eind ziet er meer dan prima uit. Ik zou zeggen: druk een NL beschrijving op de verpakking en voeg het toe aan het NL assortiment voor 2020!

Precies wat pyrofan zegt, Funke laat je echt weer genieten van kwaliteits klein spul. Had ik niet verwacht. Ook dit propduct ziet er leuk uit. Ben benieuwd wat er dit jaar voor nieuwe funke producten in NL te verkrijgen zijn!

Idd Jordi! Prima grondvuurwerk voor de nederlandse markt! De laatste jaren heb ik ook steeds meer kleinspul, omdat er steeds betere kwaliteit naar voren komt! Zo ook met Funke die zowel kwalitatief als erg aantrekkelijk stookspul in de collectie heeft!

Leuk spul is de Geysir A zeker! Hier een stooksessie in de laaghangende mist! Zeg maar, in the gloomy mist!

Deze jongens even goed op de foto gezet. Mij viel wel toen ik het pakje open maakte ik 6 rode varianten heb en 4 groene.

funke-Geysir-kal-a-cat-1-album-blog (1 van 4).jpg

funke-Geysir-kal-a-cat-1-album-blog (2 van 4).jpg

funke-Geysir-kal-a-cat-1-album-blog (3 van 4).jpg

funke-Geysir-kal-a-cat-1-album-blog (4 van 4).jpg

Zeer leuke spullen dit van een goede kwaliteit ook. Helaas niet te krijgen in NL onder cat1.

Prachtig product en wat mij betreft zonder twijfel het beste stukje cat 1 op de markt. Verkrijgbaar in Duitsland bij diverse verkooppunten.

Zijn deze ergens in de buurt van doetinchem te verkrijgen in duitsland?
Moet daar vanmiddag heen namelijk

Zal wel zijn omdat bij de keuringen hier in NL geen vonkende delen buiten een straal van 1 meter mogen komen. Wel apart dat F1 Europees is vastgelegd en daarop een CE krijgt, maar dat Nederland dan alsnog roept mag niet :bonk:

Mogen en worden niet in Nederland verkocht. Daarom ook geen Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Waarom niet? Als je er een stickertje opplakt met een NL handleiding erop zou ik niet weten wat men kan doen. Of heeft de ILT hem afgekeurd? In principe kan NL geen extra voorwaarden stellen aan F1 en kan men alleen naderhand optreden als vastgesteld wordt dat het artikel toch niet voldoet aan de norm, in dit geval EN 15947-5. Kan natuurijk ook dat Mr. Funke weet hoe moeilijk onze ILT doet en daar geen zin in had.

belachelijk goeie variant op de Funke Bengalfeuer die we ondertussen allemaal al kennen in Nederland.

Edit: juiste video toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Onwijs blij dat ik deze vorig jaar ook nog heb kunnen bemachtigen, want wat zien de filmpjes van de oosterburen er veelbelovend uit. Afwerking is wederom super strak, zoals we dat van Funke gewend zijn. Schitterend label en doosje, keurig afgewerkt met een roze crêpepapiertje en het lontje netjes vastgeplakt. Kan hier zo van genieten en kon dan ook niet wachten om ze de 31ste te testen.

Dit artikel in categorie 1 is echt fenomenaal. Ongekend hoge kwaliteit. Prachtig fel groen of rood bengaals vuur (Bengalfeuer Mix is iets feller) gevolgd door een crackling uitstoot van heb ik jou daar. Qua omvang van het crackling effect doen deze erg denken aan de bekende Big Balls, al waren die wat voller van boeket. Crackling is echt snoeihard en dat dit allemaal uit zo'n kleine tube komt heeft menigeen doen verbazen. Vond dit artikel zo geweldig dat helaas alles is opgegaan, maar dit was wel één van de hoogtepunten van de jaarwisseling.

Screenshot_20210103-130808_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-161107_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-161326_Gallery.jpg

Screenshot_20210102-210343_Video Player.jpg

Screenshot_20201220-125135_Video Player.jpg

Screenshot_20210102-210522_Video Player.jpg

Screenshot van crackling uitstoot
Uitwerking Geysir Kaliber A.jpg

Heb eindelijk mijn filmpje maar eens online gezet. Echt heerlijke dingen en blij dat ik nog wat doosjes heb.

Back
Bovenaan