Gewonden na afsteken zwaar vuurwerk tijdens dorpsfeest

ylke

VWC lid
Ugchelen, 20-08-2011 • De politie heeft zaterdag 20 augustus twee Apeldoorners aangehouden. Zij worden ervan verdacht aan het eind van de Ugchelse Zomerfeesten zwaar vuurwerk te hebben afgestoken. Twee vrouwen liepen brandwonden op; diverse bezoekers hadden gehoorklachten.

Aan het eind van het dorpsfeest, rond 00.30 uur, terwijl nog enkele honderden mensen in het centrum van Ugchelen waren, werd er plotseling zwaar vuurwerk afgestoken. Twee vrouwen liepen brandwonden op en zes bezoekers klaagden over doofheid door de knal. Ter plaatse werd eerste hulp verleend.
De vermoedelijke verdachten, twee Apeldoornser van 41 en 46 jaar, werden door beveiligers aangehouden en aan de politie overgedragen. Zij zijn ingesloten voor verhoor.

http://www.politie.nl/noord_en_oost...nnaafstekenzwaarvuurwerktijdensdorpsfeest.asp

ZANGERES SLACHTOFFER VUURWERK UGCHELEN

UGCHELEN - Zangeres Sasja Brouwers is één van de twee mensen die gewond raakte bij de vuurwerkontploffing in Ugchelen. In de nacht van vrijdag op zaterdag is er op de Ugchelse Zomerfeesten zwaar vuurwerk afgestoken.

De zangeres zegt op twitter: 'Ik stond nog wat na te praten toen er een vuurwerkbom naast me neer werd gegooid, helaas liep ik te laat weg. Door de enorme druk heb ik op mijn zij een brandplek/bloeduitstorting en mijn rechter oor doet het niet.'

Ook vijf andere bezoekers klaagden over doofheid door de knal. En een andere vrouw raakte licht gewond.Ter plaatse werd eerste hulp verleend en de politie kon twee verdachten aanhouden van 41 en 46 jaar.

Gewonden door onverwacht vuurwerk

Twee vrouwen liepen brandwonden op door zwaar vuurwerk in Ugchelen, en anderen hebben ernstige gehoorklachten opgelopen. In het centrum zijn momenteel de Ugchelse Zomerfeesten gaande.
Het vuurwerk werd plotseling afgestoken, vlak na middernacht. Op dat moment waren er nog honderden mensen op straat.
Twee inwoners van Apeldoorn zijn door de politie aangehouden. Het gaat om twee mannen van 46 en 41 jaar oud. Ze zitten momenteel in de cel.

Bron

Back
Bovenaan