Gewonde door zelf geknutseld 'vuurwerk'

moontan

VWC lid
Gewonde door zelf geknutseld 'vuurwerk'

HENGELO - Een 19-jarige Hengeloër is aan een hand ernstig gewond geraakt bij het afsteken van eigengemaakt vuurwerk. De man had aan de Uitslagsweg in zijn woonplaats een flesje gevuld met kruit en wilde dat laten exploderen. Maar toen hij het lontje aanstak, ontplofte het flesje vrijwel meteen. De Hengeloër is per ambulance naar het ziekenhuis van Enschede gebracht, waar hij is opgenomen.

Bron:

http://www.enschede.tctubantia.nl:80/207458/gewonde_door_zelf_geknutseld_vuurwerk

Stumperd, jammerlijk dat ie er op deze manier achter moet komen, maarja, eigen schuld he... :bonk::frusty:

Eigen schuld dikke bult.
Ik zeg het niet gauw, maar dit keer wel.
Je mag van een jongen van 19 jaar toch wel verwachten waar hij mee bezig is.

Eigen schuld dikke bult.
Ik zeg het niet gauw, maar dit keer wel.
Je mag van een jongen van 19 jaar toch wel verwachten waar hij mee bezig is.
Ik ben het met je eens, maar wat ik niet snap is dat vaak bij een incident het lont te snel opbrand.. Dan denk ik hoe krijg je het voor elkaar. Heb je dan soms een heel kort lontje gemaakt? Snellont? Flashkruit op het lont?.. Ik snap dus niet hoe dit zich kan voordoen..

Vuurwerkslachtoffer (19) is hand kwijt

HENGELO- De 19-jarige Hengeloër, die afgelopen weekeinde ernstig gewond raakte door vuurwerk, moet een hand missen. De man was zaterdagochtend rond elf uur op een parkeerplaats bij een sporthal aan de Uitslagsweg aan het experimenteren met vuurwerk.
Volgens getuigen had hij geweerpatronen kapotgezaagd. Het kruit daarvan had hij in een flesje gedaan.

Bij het afsteken van de zelfgemaakte bom ging het mis. De bom veroorzaakte een enorme knal, die zelfs aan de andere kant van de snelweg A1 te horen was. Omwonenden hadden al meteen in de gaten dat het mis was. Volgens getuigen is het slachtoffer direct bij de knal zijn hand kwijtgeraakt.

Meteen na het ongeval hebben verschillende getuigen alarmnummer 112 gebeld. De ambulancedienst heeft getuigen nog opgeroepen een emmer lauw water gereed te houden. Als afgerukte lichaamsdelen korte tijd in lauw water worden bewaard, kunnen ze eventueel met een operatie weer worden bevestigd aan het lichaam. Aanwezigen hebben in de buurt van de parkeerplaats bij de sporthal nog gezocht naar lichaamsdelen.

Volgens getuigen duurde het lang voordat hulpverleners ter plekke waren. Een woordvoerder van Ambulance Oost zei echter dat er zaterdagmorgen extreem veel meldingen waren. Elf minuten na de Hengelose melding was een Rapid Response-wagen van Ambulance Oost ter plekke aan de Uitslagsweg. De ambulance moest uit Almelo komen en kwam 17 minuten na de melding bij de parkeerplaats aan. Volgens wettelijke eisen moeten hulpverleners binnen een kwartier na een melding aanwezig zijn.

Bron:
http://www.tctubantia.nl/regio/hengelo/2373446/Vuurwerkslachtoffer-19-is-hand-kwijt.ece

okey, nu komen er wel heel veel berichten van hetzelfde onderwerp.
Er is al een thread over die hengeloer, zelfs 2 en 1tje zal er weg moeten, toch:)

Tja het is dom om in vuurwerk te gaan zagen :s je vraagt dan om problemen maar blijft eigen schuld dikke bult :frusty:

Back
Bovenaan