Geweld tegen hulpdiensten tijdens jaarwisseling keihard aangepakt.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Groningen/ Nederland - Het Openbaar Ministerie pakt wangedrag tijdens de jaarwisseling hard aan. Oud en nieuw is volgens het OM een evenement. Verdachten lopen daardoor het risico dat de strafeis 75 procent hoger uitpakt.
Bij agressie of geweld tegen politie, brandweer of ambulancepersoneel kan dit oplopen tot 200 procent. Zij zorgen voor de veiligheid en moeten normaal hun werk kunnen doen, aldus het Openbaar ministerie.

Zwaar illegaal vuurwerk

Mensen die worden gepakt met zwaar illegaal vuurwerk, zoals mortieren of cobra’s, kunnen ook op forse straffen rekenen, aldus het Openbaar ministerie. Op de handel in of bezit van 'vuurwerkbommen' staat een maximale celstraf van zes jaar.

Jaarwisselingszaken kunnen door de officier van justitie worden afgedaan met en boete of een taakstraf, maar het Openbaar ministerie kan ook besluiten zaken voor de rechter te brengen. Mensen die hulpverleners belagen, belanden in principe voor de rechter.

http://www.112groningen.nl/Groninge...-tijdens-jaarwisseling-keihard-aangepakt.html

elk jaar lees je dit weer.
Maar laten ze het nu eens waar maken dan.
ze krijgen geen straf,ze worden niet gepakt.
Dus ja waar maken die gastjes zich druk om,ze zijn uit om rotzooi te trappen.

Keihard aanpakken,zet ze vast en laat ze alles terug betalen tot de laatste cent bij vernieling.

vorig jaar, nog geen 10 mensen opgepakt en via het snelrecht beboet, leuk idee, maar in de praktijk werkt het nog niet echt...
deze mensen maakt het allemaal geen donder uit, en gedragen zich volgens jaar gewoon weer het zelfde.

Mij part beboeten ze dit soort fratsen met 10000 procent meer, geweld tegen hulpverleners is gewoon not done en tijdens de jaarwisseling al helemaal niet. Lui die dit wel doen verzieken het voor ons en zijn simpelweg gewoon relschoppers. Kneiterhard aanpakken.

Wilde net zeggen,diegene die ze oppakken en voor snelrecht moeten,komen er over het algemeen met een werkstrafje en kleine boete vanaf,zouden zonder pardon niet alleen dat moeten eisen maar ook wat ze eisen,als uitspraak moeten doen,geloofwaardig zijn deze berichten niet op deze manier..

Dit volk reken ik het persoonlijk het meest aan als we onze hobby straks kwijt zijn, kan niet zwaar genoeg gestraft worden wat mij betreft.....

Geweld tegen hulpverleners wanneer dan ook moet zwaar bestraft worden, maar net zoals elk jaar met oud en nieuw gebeurt dat gewoon NIET. Altijd van die mooie berichten door politie/media/justitie vooraf, om achteraf te horen dat de rechter het laat afweten met een taakstrafje. Terwijl anno 2018, met cobra's en zwaarder spul, het niks minder is dan poging tot doodslag op een ambtenaar in functie. Maar goed, dit volk, die dat dus doet is vaak onder invloed en/of van een bepaalde groepering, dus die maakt het geen enkele reet uit dat hulpverleners gewond raken en/of onze passie na de tering gaat. En rechters steunen criminelen al jaren, dus dat gaat niet veranderen. Ik wil dat deze mensen aangepakt worden. Want hulpverleners hebben het al zwaar genoeg met oud & nieuw. En dan dit er nog bij, NIET OKE! Moet zelf zeggen dat ik t nog niet echt ben tegengekomen. Maar goed kan altijd nog veranderen. Hopen van niet.

Back
Bovenaan