Gevaarlijk vuurwerk in beslag genomen

Torrr

VWC lid
12 december 2010

De politie heeft zondagavond drie mannen aangehouden met een partij levensgevaarlijk illegaal vuurwerk. Ze werden op heterdaad betrapt en zitten vast.

De agenten kwamen af op een melding over een inbraak aan de Kortgenestraat, in Rotterdam-Charlois. Ze vonden twee mannen en een minderjarige jongen, die bezig waren om vuilniszakken over een schutting te gooien. Daar bleek het gevaarlijke spul in te zitten.

In een auto vond de politie nog acht zakken met soortgelijke inhoud. De knallers zijn naar bureau Zuidplein gebracht.

Bron : http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nie...ecember/Gevaarlijk+vuurwerk+in+beslag+genomen

Politie Rotterdam vindt 200 kilo vuurwerk
Uitgegeven: 12 december 2010 22:16
Laatst gewijzigd: 12 december 2010 22:16

ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond heeft zondagavond in een woning in de buurt van Zuidplein een grote partij vuurwerk in beslag genomen. Dat heeft een zegsvrouw gemeld.

© ANPNa een melding van een inbraak betrapten agenten twee mannen en een minderjarige jongen in de tuin van de woning terwijl ze acht zakken met zeer zwaar vuurwerk over de schutting probeerden te krijgen.

Het ging om naar schatting zo'n 200 kilo zogenoemde supercobra's en lawinepijlen.
http://www.nu.nl/binnenland/2400405/politie-rotterdam-vindt-200-kilo-vuurwerk.html

verschrikkelijk dat filmpje. Kijk ze is lol hebben om het in beslag genomen vuurwerk.Het zou je vuurwerk maar zijn waar ze mee lopen te pronken. De helft zal wel weer in eigen zak verdwijnen. Want wie mist er nou een paar zakjes tussen die grote berg.

En overigens mag dit spul wel op een bureau liggen. Zowel de cobra 6 als de zink lawinepijlen vallen onder de categorie 1.1 (massa explosief)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Weet je wat ik nou niet snap he?? Waarom dit als een soort van jacht trofee wordt uitgestald.. en dan is het kennelijk ineens een stuk minder gevaarlijk.. Normaal moet zo iets in bunkers liggen die 1.1G mogen stockeren..

En nu mag dit ineens zonder enige vorm van beveiliging, veiligheidsafstand worden uitgestald in een kantoor op het politie bureau.. Sorry maar dit volg ik dus even echt niet meer! Als deze hele bende ontploft staat er geen politie bureau meer...

Weet je wat ik nou niet snap he?? Waarom dit als een soort van jacht trofee wordt uitgestald.. en dan is het kennelijk ineens een stuk minder gevaarlijk.. Normaal moet zo iets in bunkers liggen die 1.1G mogen stockeren..

En nu mag dit ineens zonder enige vorm van beveiliging, veiligheidsafstand worden uitgestald in een kantoor op het politie bureau.. Sorry maar dit volg ik dus even echt niet meer! Als deze hele bende ontploft staat er geen politie bureau meer...

Precies jack en zo denk ik er dus ook over. Bij een vriend van mij zijn pas geleden diverse cobra 6 in beslag genomen. Na een tijdje kwam een agent aanzetten om de cobra 6 op te halen. Deze werden zonder enige schaamte in de politie auto geflikkerd. toen er aan de andere agenten gevraagd werd waar deze dingen nou precies heengingen hadden ze hier geen antwoord op.

Wat ik alleen maar wil zeggen is, dat mensen die illegaal vuurwerk opslaan op zolders of garageboxen worden weggezet als een stel gekken. Maar dat de agenten die eigenlijk het goede voorbeeld zouden moeten geven, werkelijk alle regels aan hun laars lappen. Het moet toch niet veel gekker worden in dit land:mad:

En dan vinden ze het gek dat men weinig respect voor de politie heeft. De straffen in dit land zijn toch ook belachelijk voor illegaal vuurwerk. Een grote handelaar krijgt zonder moeite 1-2 jaar gevangenisstraf. Maar wedden dat die pedofiel die vandaag opgepakt is in vergelijking veel minder gestrafd word. Af en toe walg ik van dit land!

Na zien van het filmpje kan ik maar een ding zeggen: Zucht!

Nog even of ik ga door me rug heen.
Ja jij wel, pas maar op dat je niet vertilt aan je pistool.

En het is allemaal levensgavaarlijk vuurwerk, maar het ligt allemaal te pronken op de bureau's.
Freak politie?
Hopelijk niet, want me respect voor de politie, stijgt niet echt als ik deze berichten lees en filmpjes ziet.

Sneu die gasten hoor.

ik vind dit echt zo trots doen!
bah!
kan hier niet echt tegen!oke lawinepijlen zijn gevaarlijk!
helemaal mee eens!
maar weet je wat gevaarlijk is?
er zon paar 100 in die vreetkantine van ze leggen!
dit hadden ze bter niet kunnen filmen.mensen worden hier verbaast van!
dat alles mag en kan op een politiebureau...vind het beetje schandalig eerlijk gezegd...
als het er nu 50waren oke..maar dit blaast een half woonblok weg!
moest dit even kwijt....

Het is maar goed dat er in kantine's niet meer gerookt mag worden, want daar zie ik ze ook nog wel voor aan om het heel mooi uit te stallen onder het genot van een peukje.

denk dat ik weet hoe ze op super cobra's zijn gekomen
er staat op super maarja doe is echt onderzoek en dan komen ze er eindelijk achter.
gelukig noemen ze het geen supercobrabommen

idd slecht dat ze het zo uitstallen met al die lampen en media mensen met camera's
lekker link

Precies jack en zo denk ik er dus ook over. Bij een vriend van mij zijn pas geleden diverse cobra 6 in beslag genomen. Na een tijdje kwam een agent aanzetten om de cobra 6 op te halen. Deze werden zonder enige schaamte in de politie auto geflikkerd. toen er aan de andere agenten gevraagd werd waar deze dingen nou precies heengingen hadden ze hier geen antwoord op.

Wat ik alleen maar wil zeggen is, dat mensen die illegaal vuurwerk opslaan op zolders of garageboxen worden weggezet als een stel gekken. Maar dat de agenten die eigenlijk het goede voorbeeld zouden moeten geven, werkelijk alle regels aan hun laars lappen. Het moet toch niet veel gekker worden in dit land:mad:

En dan vinden ze het gek dat men weinig respect voor de politie heeft. De straffen in dit land zijn toch ook belachelijk voor illegaal vuurwerk. Een grote handelaar krijgt zonder moeite 1-2 jaar gevangenisstraf. Maar wedden dat die pedofiel die vandaag opgepakt is in vergelijking veel minder gestrafd word. Af en toe walg ik van dit land!

Inderdaad die pedofiel wordt na verhouding veel minder gestraft dan deze persoon met al dat vuurwerk. En ja wat de burger niet mag doen, dat geldt niet voor politie en die gasten van justitie e.d.
Het is gewoon de omgekeerde wereld.
BAH!

Hoor ik dat nou btw goed bij 1:01 seconden? Ik versta toch duidelijk dit is weer alleen voor het personeel he haha.

Bah, ik ging bijna over mn nek van die misselijke wout, en ik geef toe ik houd wel van een harde knal maar om zoiets op deze manier in een kantine open en bloot uit te stallen ontstaan er bij mij juist twijfels of ze het vuurwerk(zoals gezecht) werkelijk veilig gaan vernietigen. Dit krijgt meneer de agent waarschijnlijk in zijn kerstpakket ofzo.

Back
Bovenaan